Permalänk

Kan inte logga in på Battle.net ! =/

Hej, lägger nu upp en ny tråd ang. mina problem med att connecta till Battle.net.

Jag spelar Warcraft III ROC och TFT, men nu har det hänt lite.

När jag ska logga in på Battle.net kommer det upp ne ruta där det står;
"Unable to connection to Battle.net, you may be trying to conect an invalid Battle.net server. If u are using modem, you may manually connect to the internet before connect to the Battle.net."

Dessa problem har kommit och gått, men nu har detta hållit på ett tag.

Detta kommer upp både när jag vill spela ROC och TFT,
och updateringarna eller patcharna rättre sagt updateras inte!
Jag har testat att ladda ner patcharna till både ROC och TFT manuellt men det vill sig inte!

Jag undrar då givetvis vad detta kan bero på. kan det möjligen vara routern? Jag är inte allt för kunnig för att felsöka men jag har gjort det jag kan så jag vänder mig hit! och hoppas på hjälp. Jah använder en Swex.
(eller hur det stavas)

Detta har jag testat:
* Ändrat relam.
* kollat porten i options.
* Kontrollerat med Portforward (det stämmde)
* Installerat om x antal gånger.
* Installerat spelet på en annan dator (samma problem med ROC och TFT)
* Inaktiverat Windows-brandväggen. (har spelat förut utan behöva inaktivera den)

Så ni som tror er kunna begripa er på detta, tveka inte att svara. jag uppskattar verkligen svar!

hoppas på hjälp.

Permalänk
Medlem

Har du någon mjukvarubrandvägg?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Använder Windows-Brandvägg.

Permalänk
Medlem

Testa ipconfig /flushdns , fast det är ganska långsökt att servrarna har fått nya ip-adresser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Hur kan jag kontrollera det då?

Permalänk
Medlem

Har du prövat att ändra server? Alltså istället för att logga in på Northrend pröva att ändra till typ Azeroth.

Permalänk

Ja, det har jag, det var bland det första jag testade att ändra ;P

Permalänk
Medlem

Nytt internt ip som gör att portforwards inte längre gäller?

Permalänk
Medlem

Kolla inställningar i regedit. Vet att vissa inställningar ligger kvar och kan göra att man inte kommer in på battle.net. Har haft liknande problem med D2 och WC3.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma probelm med Starcraft. Det visade sig att PeerGuardian blockade anslutningarna till Battle.net av någon anledning. Så har du PeerGuardian installerat bör du kolla det.

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk

* PeerGuardian har jag inte installerat i burken.

* Jag vet att det finns gammla filer kvar sen jag installerat om och så, har raderat varje gammal pinal efter mig men det vill inte iaf!

Permalänk
Medlem

Då är det brandväggen(routern) eller något i regedit. Testa utan routern. Om det endå inte funkar så e-maila blizzard. Brukar gå ganska snabbt, dock så skriv ordentligt att du testat utan brandväggar och router så du inte behöver sitta i 10 mail och skriva om sånt.

Permalänk
Avstängd

Börja med att ta bort router, brandvägg och annan sörja du har emellan datorn och modemet/uttaget, avsluta sedan alla firewalls och extraprogram och se om det fungerar, och utgå ifrån det.

Permalänk

Portforward behövs ej vid anslutning till battlenet, eller anslutning till servrar i övrigt, känns långsökt att det skulle vara problemet.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

vad är regedit? X)

Iaf så fungerar det att logga in igen skumt

Gissar på att jag kommer att få samma probelm igen snart
men jag gick in på regedit och sökte på warcraft tog bort 2 world of warcraft filer eller vad det är. (skulle testa en 10 dagars trail eller nått)