DB.com Bonustrappa - Vad du kan få

Permalänk
Avstängd

DB.com Bonustrappa - Vad du kan få

STARTAR UPP EN TRÅD DÄR VI KAN FYLLA I VAD MAN FÅR FÖR SINA BONUSPOÄNG SÅ MAN LÄTTARE KAN AVGÖRA NÄR DET ÄR DAGS ATT TA UT/SPARA SIN BONUS.

Har du tillgång till en bonusvara som ej finns med i listan skriv då ett inlägg i tråden med följande info:

Bonuspoäng: (hur många bonuspoäng den kostar)
Produktlänk:
Produktnamn: (om du inte vet länk)

Jag uppdaterar listan kontinuerligt.

EDIT: LISTAN INAKTUELL PGA. DATORBUTIKEN NU ÖPPET REDOVISAR BONUSSTEGEN. SE http://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Bonus.aspx?vat=true...

  • 5p:

  • 10p:

  • 15p:

  • 25p:

  • 50p:

  • 75p:

  • 100p:

  • 100p:

  • 250p:

  • 500p:

För varje hundralapp du handlar för får du 1p.

Sökord: bonus datorbutiken poäng

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur får man poäng då? Ett poäng för varje tia eller?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Hur får man poäng då? Ett poäng för varje tia eller?

Citat:

Datorbutiken.com skriver
För varje hundralapp du handlar för hos oss, får du en poäng som lagras på ditt konto. Dina samlade poäng kan du antingen använda som rabatt vid nästa köp, eller byta direkt mot en vara ur ett speciellt produktsortiment som vi på datorbutiken valt ut.

Om du använder poängen som rabatt är varje poäng värd 1 krona, och du kan vid varje köp använda poäng motsvarande max 5% av varuvärdet. Handlar du för 2 000:- och har 240 poäng på ditt konto, så får du använda 100 poäng vid detta köp vilket betyder 100:- i rabatt. Resterande poäng samt de nya poäng du får för detta köp lagras till nästa gång du handlar.

Väljer du istället att växla ut poängen mot en vara så får du mest för "pengarna" då dessa varor har ett högre marknadsvärde än antalet poäng. För att se vad du kan få för dina intjänade poäng, se bonusstegen nedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic

Så för att få extra godis måste man ha handlat för 25 000? Det är nästan ett skämt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Så för att få extra godis måste man ha handlat för 25 000? Det är nästan ett skämt

När jag gick i skolan var 25*100= 2500 i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Så för att få extra godis måste man ha handlat för 25 000? Det är nästan ett skämt

Du kan varken läsa eller räkna.

För extra godis måste du köpt för 1000kr.

Extra godis är nog det sämsta man kan välja om man vill få ut mest värde av sin bonus.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
När jag gick i skolan var 25*100= 2500 i alla fall.

Det är sant! Jag är ganska trött och får skylla på det Ursäkta

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Inaktiv

hmm ska köpa datordelar för nära 30k på datorbutiken vad kan man få för bonus då??

Permalänk
Avstängd

Hehe, bonus... den var bra.

Så en poäng per hundring och en poäng är värd 1kr... 1%? WOW vilken bonus.

Köper nog varorna någon annan butik med lägre priser då, eller rea.. slår nog deras "max 5%" med hästlängder.

Men det finns ju folk som går på "köp 2 betala för 3"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Köper nog varorna någon annan butik med lägre priser då, eller rea.. slår nog deras "max 5%" med hästlängder.

Finns det någon billigare butik än datorbutiken?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Finns det någon billigare butik än datorbutiken?

tja... beror väl på varor, shg brukar kunna ha bra priser på diverse komponenter.

Permalänk
Medlem

e ju bara sklriva extragodis i medelandet så får man det.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
e ju bara sklriva extragodis i medelandet så får man det.

Åfan måste testas!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, bonus... den var bra.

Så en poäng per hundring och en poäng är värd 1kr... 1%? WOW vilken bonus.

Köper nog varorna någon annan butik med lägre priser då, eller rea.. slår nog deras "max 5%" med hästlängder.

Men det finns ju folk som går på "köp 2 betala för 3"

Samma bonus som du får på ica med ett ica kundkort, ganska så standard med andra ord.

Dessutom är det inte någon annan aktör som kör med något liknande system vad jag vet?

I en branch med så dåliga marginaler som "datordelarviainternet" så är det nog ungefär vad man kan räkna med. Själv tycker jag bonussystem är trams, sänk priserna med 1% över hela linjen i stället då. Det är ändå vi kunder i slutändan som sponsrar bonussystemet.

Jag tror inte att det är någon slump att bonusprylarna är saker man normalt säljer med rätt bra marginal

Permalänk
Medlem

Dom borde ha andra prylar, känns lite trist objekt å välja mellan, orka köpa för 50.000 för att kunna få första vettiga grejen.

500p: Pinnacle SoundBridge HomeMusic

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Extra godis, vad innebär det? Vanligtvis får man väl 3 godisar, får man tre till nu eller? :/ Eller får man för 1%/100kr = 1.5Kg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Extra godis, vad innebär det? Vanligtvis får man väl 3 godisar, får man tre till nu eller? :/ Eller får man för 1%/100kr = 1.5Kg?

3st?

sist fick jag strax runt 100st och då hade jag inte ens bett om att få det.
orka tragla sig igenom 200st hårda lakritskarameller.....

Använder mina poäng till rabatt istället på nått jag köper, ger inte mycket men bättre än någon pryl man ändå inte vill/behöver ha.

Kan man inte få gratis frakt eller nått som ett steg?

Permalänk
Avstängd

Tycker dock att dom ska fortsätta med godiset, slår dom flesta bonusar

EDIT: nu kostar godiset.. äh

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra tråd, trodde att man bara kunde få godis för sina bonuspoäng och det lät ju inte direkt überlockande.

Gratis frakt och gratis hempaket hade vart trevliga bonussteg.

Permalänk
Medlem

Godiset smakar skit!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Godiset smakar skit!

? förstår inte vad du menar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Godiset smakar skit!

Det är mycket skickligt gjort av Datorbutiken att göra en godis som smakar avföring, får beställa för att testa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det är mycket skickligt gjort av Datorbutiken att göra en godis som smakar avföring, får beställa för att testa...

Rättelse: Det faller mig inte i smaken :).

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Bonuspoäng: 75
Produktlänk:http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CREWCVI...
Produktnamn: Creative WebCam Live Cam Vista IM

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Avstängd

Varit bortrest 1v men nu kan jag åter börja uppdatera, la in 75p-saken precis.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Inaktiv

fan vilka dåliga grejer! har redan 5 koss spark liggandes hursomhelst, skulle vilja ha en pinnacle men har inte tillräckligt med poöng.

cad är det för godis ni fick? är det no name eller något riktigt gott eftersom ni tycker det smakar äckligt??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
fan vilka dåliga grejer! har redan 5 koss spark liggandes hursomhelst, skulle vilja ha en pinnacle men har inte tillräckligt med poöng.

cad är det för godis ni fick? är det no name eller något riktigt gott eftersom ni tycker det smakar äckligt??

Jag fick lakrits förut när jag beställde, det är no name med datorbutikenpapper.=)