Köpa grafikkort (max pris 3700)

Permalänk
Medlem

Köpa grafikkort (max pris 3700)

Tjena,

jag ska köpa ett nytt grafikkort till min dator. Min dator är en
Pentium 4. 2.80GHz
2 GB Ram-minne
Grafikkort: Geforce FX 5600XT

Jag kommer att spela följande spel på datorn

- StarCraft II
- Command & Conquer 3 - Tiberium Wars - Kane Edition
- Battlefield 2142

Sen funderar jag på att köpa Windows Vista med Aero-effekter. Jag kan inget om grafikkort, vet bara att ju mer Mb grafikkortet har ju mer kostar det :P. Jag har tittat på GeForce 8800GTS på Komplett. Det är deras topp 5 sålda grafikkort.

Max pris 3700

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Avstängd

Hmm, så vitt ja vet vart de bara PCX5300, PCX5750 och PCX5900 korten som kom i PCI-X och ett FX5600 bara i AGP så ett 8800 funkar inte till din dator. Eller har du PCI-Express?
AGP: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333225
PCI-X: Kör på ett 8800GTS som du känner funkar bäst.

Ditt system i övrigt kommer bli en flaskhals för båda korten här.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Hmm, så vitt ja vet vart de bara PCX5300, PCX5750 och PCX5900 korten som kom i PCI-X och ett FX5600 bara i AGP så ett 8800 funkar inte till din dator. Eller har du PCI-Express?
AGP: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333225
PCI-X: Kör på ett 8800GTS som du känner funkar bäst.

Ditt system i övrigt kommer bli en flaskhals för båda korten här.

Här är mitt moderkort. Det står PCI Express lite här och där. Men jag förstår inte något.. Jag har tittat i burken och det står x8 där. Där mitt grafikkort som jag har idag sitter..

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

lol med en p4

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Din CPU är för dålig för et grafikkort för 3700 o det är inte värt att köpa ett så dyrt AGP kort

spara lite mer pengar o köp upppgraderingspaket + grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Din CPU är för dålig för et grafikkort för 3700 o det är inte värt att köpa ett så dyrt AGP kort

spara lite mer pengar o köp upppgraderingspaket + grafikkort

Men jag har PCI Express ju..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
lol med en p4

Lönt att posta något sånt?

Visa signatur

Permalänk

Ditt moderkort stödjer pci-e men för att de hela ska förhålla sig bra med spel så krävs ett bra mycket bättre grundstystem. De räcker väl att nämna BF2142 och P4 så är din processor extremt undermålig för att systemet ska fungera bra. D.v.s ett grafikkort som 8800gts ihop med en s478 P4 2.8ghz de håller tyvär inte, processorn blir en rejäl flaskhals. Inte ens AMD64 system (de med 512kb cache original-klockade) väger upp till att köra ett 8800gts.

Även om du nu faktiskt har 2Gb i ram så hjälper de inte mycket. Tyvär men ja säger bara fakta. Knappt nåt av de gamer-kort som finns i pci-e skulle fungera bra ihop med spel på din rigg.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Ditt moderkort stödjer pci-e men för att de hela ska förhålla sig bra med spel så krävs ett bra mycket bättre grundstystem. De räcker väl att nämna BF2142 och P4 så är din processor extremt undermålig för att systemet ska fungera bra. D.v.s ett grafikkort som 8800gts ihop med en s478 P4 2.8ghz de håller tyvär inte, processorn blir en rejäl flaskhals. Inte ens AMD64 system (de med 512kb cache original-klockade) väger upp till att köra ett 8800gts.

Även om du nu faktiskt har 2Gb i ram så hjälper de inte mycket. Tyvär men ja säger bara fakta. Knappt nåt av de gamer-kort som finns i pci-e skulle fungera bra ihop med spel på din rigg.

Jahapp då har man lärt sig något nytt. Jag som gick på vad tidnignarna skriver "väck liv i din dator. Köp nytt grafikkort".

Jag har planer på att bygga en ny dator. Men jag vill även bygga en mediacenter dator så hm.. Skulle jag kunna byta processor i denna och kunna köpa grafikkortet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det brukar finnas uppgraderingspacket på nätbutikerna med ganska rimliga priser.

Men till att börja med så kan det vara en fördel hur mycket du kan lägga ut på en ny dator. Ibland kan det vara värt att spara pengar ett par månader för att få ihop en ny maskin.

Ursäktar om det vart tjorvigt, skyller på att jag är trött :D. gonatt

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Skitsnack, kör man lite högre upplösning så blir INTE en AMD64 en märkbar flaskhals fast man har ett 8800GTS. Det gäller dock inte alla spel, BF2142 är tex ett sådant spel som drar mer CPU-kraft.

Ett fläskigt grafikkort gör stor skillnad fast man har en dålig processor. Den största flaskhalsen ligger trots allt i grafikkortet. Processorn är den mindre flaskhalsen även i spel som BF2142.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Här är mitt moderkort. Det står PCI Express lite här och där. Men jag förstår inte något.. Jag har tittat i burken och det står x8 där. Där mitt grafikkort som jag har idag sitter..

Om du skall bygga dator snart så kan ja ge dig ett alternativ som ja själv hade gjort.
Din dator i övrigt kommer bli en flaskhals men ja hade köpt ett 8800GTS med 640MB i minne iaf. Kortet är i PCI-X och de passar på ditt moderkort. Dock bara i 8x istället för 16x. Då har man ett bra grafikkort och slipper då köpa ett kort till de kommande systemet, bara att flytta över och du kan lägga ner någon extra krona då på lite bättre grejer då man slipper köpa nytt grafikkort.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Ska du köpa ett kraftfullt grafikkort så behöver du inte bara byta processor, utan troligen också nätaggregatet, minnena och moderkortetet.

Alernativ 1:
Klocka skiten ur detta system:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=489885...

Alternativ 2.
Köp ett grafikkort som är bättre än ditt nuvarande, men inte alltför bra.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331534

Jag tycker du ska satsa på alternativ 2 ifall du bara ska spela de spelen, ska du däremot spela nyare tyngre spel så satsa på alternativ 1.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

x1950gt är väl minst 3-4ggr så bra ? än nått sketet fx

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Inaktiv

Bf 2142 drar sjukt mycket processorkraft, bäst o uppgrqderq till e6750 för dej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Det brukar finnas uppgraderingspacket på nätbutikerna med ganska rimliga priser.

Men till att börja med så kan det vara en fördel hur mycket du kan lägga ut på en ny dator. Ibland kan det vara värt att spara pengar ett par månader för att få ihop en ny maskin.

Ursäktar om det vart tjorvigt, skyller på att jag är trött :D. gonatt

Annars kanske jag kan bygga ifrån det jag har. Så som jag har förstått det så behövs det bara en ny processor, om jag nu inte har missuppfattat något.

Citat:

Om du skall bygga dator snart så kan ja ge dig ett alternativ som ja själv hade gjort.
Din dator i övrigt kommer bli en flaskhals men ja hade köpt ett 8800GTS med 640MB i minne iaf. Kortet är i PCI-X och de passar på ditt moderkort. Dock bara i 8x istället för 16x. Då har man ett bra grafikkort och slipper då köpa ett kort till de kommande systemet, bara att flytta över och du kan lägga ner någon extra krona då på lite bättre grejer då man slipper köpa nytt grafikkort.

yea den första som instämmer att kortet är bra det var lite så jag tänkte. Men jag tolkar det som folk skriver, att datorn klarar inte av grafikkortet för att det är så kraftigt (jag vet att jag måste byta nätagg)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Ska du köpa ett kraftfullt grafikkort så behöver du inte bara byta processor, utan troligen också nätaggregatet, minnena och moderkortetet.

Alernativ 1:
Klocka skiten ur detta system:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=489885...

Alternativ 2.
Köp ett grafikkort som är bättre än ditt nuvarande, men inte alltför bra.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331534

Jag tycker du ska satsa på alternativ 2 ifall du bara ska spela de spelen, ska du däremot spela nyare tyngre spel så satsa på alternativ 1.

Nej jag kommer inte överklocka något! men sen är jag lite så dära emot AMD, är egentligen en Intel person. Väldigt dumt eftersom AMD är väl mest till för gamers?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
x1950gt är väl minst 3-4ggr så bra ? än nått sketet fx

88 serien är väl monster grafikkorten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer

Okej jag har fått gott om liknande svar, tack gott folk! då vet jag nog vad som gäller.

VAD TYCKER NI OM DETTA
Jag har 3700 kr att göra av med på en månad.
månad 1) Köpa moderkort, chassi (kommer köpa Antec P180)
månad 2) Köpa processor, en bra fläkt till den
månad 3) köpa 2 Gb ram-minne

vad tycker ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spara alla pengar tills ett slutdatum och köp hela rasket då.

Om 3 månader när din dator då skulle vart ihopplockad så har nog priserna sjunkit på sakerna du redan köpt.

Skulle rekomendera dig att köpa en helt ny burk när pengarna finns.

Och anledningen till att du måste köpa allt nytt:
Ditt system går inte direkt att upgradera idag pga det slutats tillverka komponenter som passar ditt moderkort etc.

Allting helt nytt är mitt tipps. Och allting på en gång.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Spara alla pengar tills ett slutdatum och köp hela rasket då.

Om 3 månader när din dator då skulle vart ihopplockad så har nog priserna sjunkit på sakerna du redan köpt.

Skulle rekomendera dig att köpa en helt ny burk när pengarna finns.

Och anledningen till att du måste köpa allt nytt:
Ditt system går inte direkt att upgradera idag pga det slutats tillverka komponenter som passar ditt moderkort etc.

Allting helt nytt är mitt tipps. Och allting på en gång.

Mja, jag tycker att det är bättre att bygga den själv jag tycker inte om att inte veta vad jag får. Jag vill beställa komponenterna själv, du kanske kan förstå tryggheten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer

Det kan jag bekräfta, sitter med en X2 på 2,5GHz och 8800 Ultra, spelet går helrisigt. Också UT2004 med fler gubbar, FarCry i vissa områden samt Oblivion. Rekommenderar en dualcore prolle av nyare typ, 3GHz+ för att kunna utnyttja större delen av korten.

Permalänk
Medlem

Överdrift. Jag har inte märkt några av problemen Dalton nämner och jag har "bara" en smått överklockad e6400. Kunde till och med tweaka så att jag fick in mer detaljer i FarCry än vad som kan bestämmas från menyn.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Du ska defenetivt köpa HD2900XT (jag är ingen fanboy), men jag tycker att det kortet presterar grymt bra nu och drivrutinerna blir bara bättre och bättre och det boostar upp kortets prestanda rejält. jag tycker det inte låter så högt som jag trodde det skulle göra och temperaturen är inte heller så hög faktiskt (har ganska svlat i min burk), och går alldeles utmärkt med ett vanligt Hiper Type-M 580W.

Tycker du ska satsa på det

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Överdrift. Jag har inte märkt några av problemen Dalton nämner och jag har "bara" en smått överklockad e6400. Kunde till och med tweaka så att jag fick in mer detaljer i FarCry än vad som kan bestämmas från menyn.

Ok, kanske överdriver lite, men det räcker inte med en X2 på 2,5, en C2D på 2,4 spöar nog den ganska bra, så en AMD X2 på 3GHz eller motsvarande C2D då?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt AMD processorer, aldrig ägt en i hela mitt liv. Som jag gjorde ovanför kan jag bara berätta om mina erfarenheter med Intel och allt rullar på snällt.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Ok, kanske överdriver lite, men det räcker inte med en X2 på 2,5, en C2D på 2,4 spöar nog den ganska bra, så en AMD X2 på 3GHz eller motsvarande C2D då?

En AMD 3.0ghz motsvarar C2D 2.4ghz.

Permalänk
Avstängd

Jisses, börja inte slåss om vad han skall ja nu. Att komma med ATI:s HD2900XT kort vart ju överväldigande. Om man jämför nackdelar och fördelar mellan ett HD2900XT och ett 8800GTS så har ett 8800GTS mer fördelar än HD2900XT kortet så som 1: mindre strömförbrukning på 8800GTS vilket innebär att man sliper köpa ett snuskigt dyrt och fett nätaggregat.
2: Ljudnivån på HD2900XT är gräslig, påminner om dom första turbinliknande fläkterna som man får tinnitus av.
3: Han har tittat på ett 8800GTS från början och de kortet ger mycke "bang for the money".
Tittar man på priserna på processorerna så är AMD Athlon X2 jäkligt billiga och är man inte ute efter de värsta som finns så funkar dom bra men vill man nu ha en riktigt fet processor så köper man en Core 2 Duo. Dock så blir de ganska dyrt om man skall ha riktigt bra grejer och inte snåla på prestanda så mycke.
De är visserligen valfritt vad man köper men de är ju dumt att slänga ut mer pengar än vad som behövs. Billigt men ändå bra = AMD. Vill man ha de bästa men kostar mer = Intel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tittar man på priserna på processorerna så är AMD Athlon X2 jäkligt billiga och är man inte ute efter de värsta som finns så funkar dom bra men vill man nu ha en riktigt fet processor så köper man en Core 2 Duo. Dock så blir de ganska dyrt om man skall ha riktigt bra grejer och inte snåla på prestanda så mycke.
De är visserligen valfritt vad man köper men de är ju dumt att slänga ut mer pengar än vad som behövs. Billigt men ändå bra = AMD. Vill man ha de bästa men kostar mer = Intel.

Håller med. En billig AMD x2 går säkert bra. Den största flaskhalsen brukar ändå oftast ligga i grafikkortet.

Tcip: Om du vill spara lite pengar (antar nu att dina 2 GB minne är av DDR1-typ) så kanske du kan hitta nåt begagnat s939-mobo (pci-ex) och passande processor och ett x1950pro/xt (eller ja, du får väl ta vilket du vill, kanske 8800, som är bättre men dyrare). På detta sätt kan du nog komma under 3700 kr för hela rasket. Ett förslag bara... Ev måste du nog byta nätagg också men det visar sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

ja jag köpte en AMD Athlon 64 X2 Dualcore 6000+ för ca 1600 dom är jätte billiga

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Skitsnack, kör man lite högre upplösning så blir INTE en AMD64 en märkbar flaskhals fast man har ett 8800GTS. Det gäller dock inte alla spel, BF2142 är tex ett sådant spel som drar mer CPU-kraft.

Ett fläskigt grafikkort gör stor skillnad fast man har en dålig processor. Den största flaskhalsen ligger trots allt i grafikkortet. Processorn är den mindre flaskhalsen även i spel som BF2142.

Kanske lite att ta i igentligen när de gäller AMD64. 64an fungerar i visa fall ypperligt ihop med krävande spel och passar därefter bra ihop med 8800gts. Så visst är de som du säger de gäller ju inte alla spel.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Det kan jag bekräfta, sitter med en X2 på 2,5GHz och 8800 Ultra, spelet går helrisigt. Också UT2004 med fler gubbar, FarCry i vissa områden samt Oblivion. Rekommenderar en dualcore prolle av nyare typ, 3GHz+ för att kunna utnyttja större delen av korten.

Okej, tack för din information.

Citat:

Och nu blir man förvirrad

Citat:

Jag kan inte riktigt AMD processorer, aldrig ägt en i hela mitt liv. Som jag gjorde ovanför kan jag bara berätta om mina erfarenheter med Intel och allt rullar på snällt.

Det gör det.. Jag har fastnat på tankarna om att datorn blir väldigt varm med AMD processor, därför har jag Intel. Men dom kanske är lika utvecklade med värme avledning som Intel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hajper
En AMD 3.0ghz motsvarar C2D 2.4ghz.

Gäller detta deras dubbel processorerna med?

Citat:

Jisses, börja inte slåss om vad han skall ja nu. Att komma med ATI:s HD2900XT kort vart ju överväldigande. Om man jämför nackdelar och fördelar mellan ett HD2900XT och ett 8800GTS så har ett 8800GTS mer fördelar än HD2900XT kortet så som 1: mindre strömförbrukning på 8800GTS vilket innebär att man sliper köpa ett snuskigt dyrt och fett nätaggregat.
2: Ljudnivån på HD2900XT är gräslig, påminner om dom första turbinliknande fläkterna som man får tinnitus av.
3: Han har tittat på ett 8800GTS från början och de kortet ger mycke "bang for the money".

Jag hade tänkt att köpa Core 2 Duo. Och/eller mottsvarande AMD (vet inte vad dom kallar sina duo processorer för).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Håller med. En billig AMD x2 går säkert bra. Den största flaskhalsen brukar ändå oftast ligga i grafikkortet.

Tcip: Om du vill spara lite pengar (antar nu att dina 2 GB minne är av DDR1-typ) så kanske du kan hitta nåt begagnat s939-mobo (pci-ex) och passande processor och ett x1950pro/xt (eller ja, du får väl ta vilket du vill, kanske 8800, som är bättre men dyrare). På detta sätt kan du nog komma under 3700 kr för hela rasket. Ett förslag bara... Ev måste du nog byta nätagg också men det visar sig.

Jag tror att jag ska bygga datorn ifrån grunden istället. Nytt moderkort, processor och allt.. Tänkte moderkortet som jag har idag har "bara" stöd för max 2 GB ram-minne. Sen så är pci-express platsen "bara" 8x (vet inte vad det är för skillnad på 8x och 16x någon som kan informera om det? vore juste..). Känns som om standarden är på 16..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozon1337
ja jag köpte en AMD Athlon 64 X2 Dualcore 6000+ för ca 1600 dom är jätte billiga

Och detta mottsvarar vad i GHz?

Citat:

Kanske lite att ta i igentligen när de gäller AMD64. 64an fungerar i visa fall ypperligt ihop med krävande spel och passar därefter bra ihop med 8800gts. Så visst är de som du säger de gäller ju inte alla spel.

Är det 64 Bitars? Har inte dom har mega problem med drivrutiner till grafikkort och små program som WinRAR. Och visa spel ballar ur när man spelar dom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Är det 64 Bitars? Har inte dom har mega problem med drivrutiner till grafikkort och små program som WinRAR. Och visa spel ballar ur när man spelar dom?

Vare sig du skaffar Intel eller AMD så använder sig väl processorerna av 64-bitars-arkitektur idag!? (De processorer vi pratar om vanligtvis idag, t.ex Core 2 duo) Det var nog 64-bitars-operativsystem du tänkte på?

Du kan gott köra på ett vanligt XP-32-bitars på 64-bitars-processorer, det gör de flesta fortfarande. Vill du använda 4 Gb RAM dock, så gäller ett 64-OS.

På det där moderkortet du har, skulle jag personligen, inte satsa en krona till på. Jag tror som många andra att ett grafikkort för 3700 kr, är waste of money, på ett sånt system i botten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arturo
Vare sig du skaffar Intel eller AMD så använder sig väl processorerna av 64-bitars-arkitektur idag!? (De processorer vi pratar om vanligtvis idag, t.ex Core 2 duo) Det var nog 64-bitars-operativsystem du tänkte på?

Du kan gott köra på ett vanligt XP-32-bitars på 64-bitars-processorer, det gör de flesta fortfarande. Vill du använda 4 Gb RAM dock, så gäller i princip 64-OS)

Till det där moderkortet du har, skulle jag personligen, inte satsa en krona till på. Jag tror som många andra att ett grafikkort för 3700 kr, är waste of money, på ett sånt system i botten.

*suck* beklagar, sovit dåligt och saknar mina glasögon.. Ja precis, operativsystemet menade jag. Vad menar du med det med 2 GB ram så gäller 64-os?

Tror jag har förstått det nu men tack för du yttrar dig om din erfarenhet. Det gör mig ännu säkrare på att köpa nya komponenter till EN NY DATOR

Visa signatur