Permalänk
Robot

DVD Dator (nya bilder)

Hade lite tråkigt här hemma och hade en söndrig DVD och en gammal dator, varför inte bygga in datorn i DVD:n tänkte jag.

Datorn är en gammal p3:a med 192Mb ram, 32Mb grafik, 60Gb Hårddisk och nätagg på 300W

Ska även finnas en slim DVD från en bärbar dator som var sönder, en liten display på framsidan av DVD:n och ca 3 40*40MM fläktar.

DVD spelarnen är en Thomson som har slutat fungera.

Senast uppdaterat: 15 agusti 07 kl 23:45

Undrar ni något är det bara att skriva.

Besök albumet: DVD Dator (nya bilder) av iffe61

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte lägga komponenterna på den mattan. Risken för ESD är hög!

Annars ser det rätt nice ut

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Precis som Gorian säger

Fint jobb, väntar på helhetsbild.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Smart tänkt med kylningen och koppargrejjerna

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk

Tror detta kan bli bra smart kylning btw. 8 p. keep on!

Permalänk
Medlem

Haha, jaa man får passa sig och alltid kolla först ifall kylaren är strömförande!! Det finns ju liksom en anledning till att hela enheten är inkapslad Hoppas att den inte låter för mycket, annars mycket bra idé!!

Permalänk
Medlem

nu blev jag sugen med min p3:a som finns liggandes, men 256 stickan är helt död så de blir 64 mb sticka istället
Blir inte din processor varm?
Men grymt projekt som sagt, väntar på slut bild/erna

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Härligt med gallerier av värde!

Ser fint ut!

Funkar det bra med koppartråden?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

är det fiskelina di fäst cpu-flänsen med? riktigt fräsigt bygge annars:) mer bilder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
nu blev jag sugen med min p3:a som finns liggandes, men 256 stickan är helt död så de blir 64 mb sticka istället
Blir inte din processor varm?
Men grymt projekt som sagt, väntar på slut bild/erna

Vet inte riktigt hur varm processorn blir men datorn fungerar utan några problem

Permalänk

Väldigt snyggt och imponerande jobbat. Men det känns som att elsäkerheten har blivit lidande vilket i alla fall jag skulle ta ganska allvarligt på.

Permalänk
Medlem

Riktigt häftig måste jag säga... Hur är ljudkortet på moderkortet.. torligtvis inte något vidare... då blir det lite falsk varudeklaration hehe det står på lådan att den klarar både Dolby Digital och DTS=)

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
är det fiskelina di fäst cpu-flänsen med? riktigt fräsigt bygge annars:) mer bilder!

Du har helt rätt, det är fiskelina, kunde inte komma på något annat sätt för tillfället.

Permalänk
Medlem

Plocka direkt bort koppartråden från nätagget och stoppa INTE dit nått liknande. Du har ju för tusan 230V rakt in i agget och tror det hjälper att lägga en koppartråd mellan kylflänsarna? Du kommer bara skada dig själv eller någon annan när hela chassit sedan blir strömförande.

Koppartråden hjälper föga dessutom, det du vill härma är så kallade "heat-pipes", men de är inte bara några vanliga koppartrådar, utan de är ihåliga med vätska inuti etc. Inget man gör själv med andra ord.

Du får nog skaffa mindre fläktar helt enkelt, samt göra en del lufthål i chassit så det blir genomströmning.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Plocka direkt bort koppartråden från nätagget och stoppa INTE dit nått liknande. Du har ju för tusan 230V rakt in i agget och tror det hjälper att lägga en koppartråd mellan kylflänsarna? Du kommer bara skada dig själv eller någon annan när hela chassit sedan blir strömförande.

Koppartråden hjälper föga dessutom, det du vill härma är så kallade "heat-pipes", men de är inte bara några vanliga koppartrådar, utan de är ihåliga med vätska inuti etc. Inget man gör själv med andra ord.

Du får nog skaffa mindre fläktar helt enkelt, samt göra en del lufthål i chassit så det blir genomströmning.

//fog

Mmm, kom på att det inte vare en så bra ide, det fungerade bra sålänge koppar tråden inte nuddade chassit men jag ville inte riskera något så jag tog bort den. Mina nya 40mm fläktar kommer idag så jag ska använda dem istället.

Permalänk
Medlem

ha coolt

Visa signatur

Intel C2D e6750 @ 2.66 ghz|Xfx geforce 8800 gts @320 mb|2 gig 800 mhz ram|500 Gig sata2

Permalänk
Avstängd

grattis

Visa signatur

c2d Quad Q6600 2,4 ghz | Kingston Hyperx 2x1024 PC9600 | Asus 8800Ultra 768 DDR3 | 2x250gb SATA Samsung | Western digital Raptor X 150gb Sata 16mb 10000rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iffe61
Mmm, kom på att det inte vare en så bra ide, det fungerade bra sålänge koppar tråden inte nuddade chassit men jag ville inte riskera något så jag tog bort den. Mina nya 40mm fläktar kommer idag så jag ska använda dem istället.

Ett tips för att få bättre cirkulation är att du inte har insug och ut blås bredvid varandra. Ta upp ett hål för luft för processorn rakt ovanför processorfläkten med

Coolt bygge i övrigt!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

LÄTT full pott av mig!

Permalänk
Medlem

Fräckt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

Ha ha, en gamal big foot hårddisk!

Synd att man själv inte har några m-atx moderkort i byrålådan!
Jag har bara "prestandard" kort
, inte ens ljudkort inbyggt! någon som vill byta litet om stor?

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem

Grymt coolt!!!

Permalänk

Vart tuff

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

jäkla najs:D byggde min vatten kylning i en dvd ganska lik din va den:P 10/10!

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem

snyggt!, minus för att färgen inte täckte helt på ovansidan samt att den är svart, passar inte med fronten...

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Skitsnyggt!!
Jag har haft liknande planer för en trasig DVD. Funderade på att göra det lätt och köra in ett EPIA-kort, men det har inte kommit längre än att jag funderat.

6/5 får du i betyg av mig, helt klart!

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Avstängd

jävla nice resultat:D men låter inte fläktarna som uta fan?

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
jävla nice resultat:D men låter inte fläktarna som uta fan?

Trodde själv att den skulle låta väldigt mycket men den är faktiskt väldigt tyst.

Permalänk
Medlem

stiligt:)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10