Microsoft Sidewinder Mouse

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Sidewinder Mouse

Det är inte ofta man ser stora tillverkare lansera flaggskepp på musmarknaden. Vi har tidigare sett exempelvis MX1000 och MX Revolution från Logitech. Båda dessa möss var väldigt innovativa och nyskapande. Microsoft lanserade för en tid sedan en sådan mus. Namnet är Sidewinder och vi skall i denna recension syna hur pass innovativ den är.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ja va först ;P

det är lite vill ha faktor på den ändå faktiskt. funderat på att låta min G7 får vila sig nu

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Kanske läge att skrota min deathadder och skaffa denna skönhet.

Permalänk

tycker den var snygg faktiskt om man har stora händer kan det ju vara en fullträff

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

Fulaste musen som någonsin tillverkats.... usch

Permalänk
Avstängd

Ser najs ut, man kan skapa sig några roliga fusk med makron.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
Kanske läge att skrota min deathadder och skaffa denna skönhet.

*Precis beställt deathadder*
Är det ngt fel på deathadder'n eller?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

hur i lingon ska man ha nån nytta av alla dessa knappar...
en till som läger sig till lägret om att den är rysligt ful

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem

Världens fulaste hund

Världens fulaste mus

Permalänk

Musen verkar vara riktigt sjyst (eller hur det nu stavas). Återstår bara att känna på den. Känns den bra i handen, då slår jag till.

Har haft min MX510 sen börgan av 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

haha så klockrent =D

Visa signatur

Light Weight!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Världens fulaste hund
http://blog.dreamhost.com/wp-content/uploads/2006/09/ugly_dog...

Fan vad rädd jag skulle bli om jag träffade på den där

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

för stor ? borde stå "större än medel".. t.ex logitech 518 som jag har nu är lite för liten för mina händer, måste vara tänkt att man ska ha små flickhänder om man spelar dator

Visa signatur
Permalänk

Vad rädd jag skulle bli om jag såg den där!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Nej inte direkt, det är det att jag gillar att byta mus rätt ofta.

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara riktigt trevlig
Men var de verkligen tvugna att göra delar av den brun?
Man blir ju tvungen att lacka om det första man gör när man fått den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Verkar hur nice som helst. Kanske ersätter min G5 mus när den gjort sitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Det är den bästa musen jag har provat i hela mitt liv, grymt skön!

Denna nya musen är ju inte fin, men huvudsaken är ju att den ligger bra i handen, och det kanske den gör?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

När ska microsoft släppa nästa riktigt bra trackballmus egentligen? Jag använder min Trackball Explorer lika bra som vilken annan mus som helst - tillochmed i spel. Jag tycker att det är synd att den är ur produktion, det är ta mig fan den bästa musen jag haft. Jag saknar verkligen inte någon av dom "normala" mössen.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Coolt. Då gör jag slag i saken och betalar min förbokning av musen hos dustinhome Man fick ju dessutom en matta på köpet (har en func 1030 nu men omväxling förnöjer som man säger). Min MX510 har 5+ år på nacken nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
Fulaste musen som någonsin tillverkats.... usch

Word!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

En mus med en massa godis, knappast vrålful och inte svindyr.. tja, kanske. När G5'an torskar så

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Intresant att smaken är så olika.

Personligen tycker jag att den här musen var otroligt vacker! En av dom vackraste möss jag har sett på länge.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Ja själv sitter man på den gammal MouseMan Wheel, den är gammal den!
Köpte den när den kom ut i handeln och den håller än. Kanske det här är en bra ersättare.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Min MX510 har 5+ år på nacken nu.

Är det så bra kvalitet så att den funkar efter 5 år? Med tanke på musvalet och nuvarande grafikkort så är du lite av en gamer och då borde MX510 vara utsliten efter 5 år. Jag hade en vanlig Logitech Optical i 4,5 år men de senaste halvåret var den rikstigt sliten innan jag skaffade mig en G5:a. Och jag är INTE en gamer. Tydligen skiljer det i kvalitet mellan Logitech-musar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jajamänsan, jag anser mig själv som en "gajmer", även om jag inte går på lan så spelar jag väldigt mycket på internet. Den enda förslitningen som jag har märkt av på min mus är paddarna, men detta var ju enkelt löst med nya skatez. Eller också så har den förslitits gradvis långsamt och jag har vant mig vid det . Tyvärr är inte några av mina vänner gamers, så man har ju liksom inga andra möss att jämföra med.

Men det är stor skillnad på kvalitet från mus till mus. Innan 510:an hade jag en MX710, vilket var den trådlösa varianten som kostade typ 700 pix. Den dog precis ett år och en vecka efter jag hade köpt den. Så ingen garanti där inte.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att man kan lägga vikter i sin datormus är lite.... överdrivet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Är det bara jag som tycker att man kan lägga vikter i sin datormus är lite.... överdrivet.

Klart att det inte är överdrivet.. lika viktigt som att ha 100 fps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ganska intressant att läsa om hur många som endast har synpunkter angående musens utseende. Jag och mina tankar om vilka egenskaper en bra mus skall ha är visst helt fel ute...

Permalänk
Citat:

Nja, det tyckte jag också först, men det är faktiskt riktigt praktiskt. På så sätt slipper man prova sig fram vilken mus som passar bäst viktmässigt och kan helt fokusera på teknik och ergonomi vid musval.

Men det är ju inte direkt så att man experimenterar speciellt mycket med vikterna efter att man har hittat en bra vikt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe jag har inte ens använt "vikterna". De ligger snyggt sorterade i sin lilla metallåda. Jag spelar CS Source då och då och då duger Logitech G5 gott och väl. Du använder ordet "överdrivet" Jag skulle kunna använda orden "nördigt", töntigt" osv men samtidigt vet jag att vissa är pedanter med inställningar och då är den möjligheten med vikter en bra lösning

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]