Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers (2018–)

Högre inläggskvalitet och mindre vardagsmigrän för dig som älskar datorer och hårdvara.

» Installera «

Komma igång

Klicka för mer information

» Vanliga webbläsare

  1. Installera Violentmonkey (Chrome, Firefox, Edge).

  2. Klicka på länken i början av inlägget och bekräfta installationen.

Du kan även ladda ned filen better-sweclockers.user.js och klistra in dess innehåll manuellt i ett nytt userscript i Violentmonkeys inställningar.

» iOS

Klicka för mer information

Temporärt/manuellt (bookmarklet)

Med detta sätt måste du klicka på ett bokmärke varje gång du vill aktivera Better SweClockers.

  1. Skapa ett bokmärke till vilken webbsida som helst och med vilket namn som helst (förslagsvis "Better SweClockers"). Spara bokmärket under Favoriter.

  2. Gå in i menyn för bokmärken och redigera bokmärket du just skapade.

  3. Byt ut URL:en mot följande:

    javascript:(() => { "use strict"; const stringify = caught => caught instanceof Error ? caught.message : String(caught); fetch("https://simonalling.github.io/better-sweclockers/better-sweclockers.user.js") .then(response => response.text()) .then(code => { const e = document.createElement("script"); e.textContent = "'use strict';" + code; document.body.appendChild(e); }) .catch(caught => alert("Could not run Better SweClockers. Reason: " + stringify(caught))); })()

Permanent/automatiskt

Utan jailbreak

Utan jailbreak är det omöjligt att installera något som inte kommer från App Store. Det jag gör är därför att köra all webbtrafik genom min server hemma i lägenheten, där Userscript Proxy infogar userscripts i alla matchande sidor. När jag inte är hemma kör jag VPN för att komma åt proxyn.

Med jailbreak
  1. Köp och installera Userscripts Loader ($2.99 på Cydia).

  2. Gå till SettingsUserscripts LoaderDownload By URL.

  3. Klistra in https://simonalling.github.io/better-sweclockers/better-sweclockers.user.js och tryck Enter.

Visa mer

» Android

Såvitt jag vet är det i skrivande stund bara Firefox bland de populära webbläsarna för Android som har stöd för tillägg. Tampermonkey bör fungera.

Jag använder dock Better SweClockers i Chrome genom att injicera det med hjälp av Userscript Proxy, precis som på iOS (se ovan).

Visa mer

Varför Better SweClockers?

Klicka för mer information

Better SweClockers fixar några problem med SweClockers och lägger till massvis med bra funktionalitet.

  • Låst höjd på reklam etc så att man kan klicka på länkar utan att ständigt få sitt klick "flyttat" till en helt annan länk.

  • Utökade formateringsverktyg som gör det enormt mycket enklare att skriva välformaterade inlägg.

  • Blargmodes mörka tema med automatisk aktivering mellan valfria klockslag.

  • Fri anpassning av sajtens innehåll – dölj delar du störs av eller bara inte använder.

  • Bättre (större) bläddringsknappar i trådar.

  • Bekräftelse vid utloggning eller navigering bort från redigeringsläget.

  • Knappar vid varje inlägg för att PM:a skribenten eller citera signaturen.

  • Bättre gränssnitt för rättelser, särskilt för att skicka in flera rättelser på samma artikel.

  • Lättare att hitta sina egna inlägg i en tråd.

  • Kompakt layout – scrolla mindre.

  • Och en hel del mindre förbättringar.

Visa mer

Ny tråd?

Klicka för mer information

Ursprungliga Better SweClockers skapades 2014 och har sedan dess genomgått en rad uppdateringar, inklusive anpassning till SweClockers 6.0 när det begav sig.

Nu har jag skrivit om Better SweClockers helt och hållet, den här gången med Userscripter som grund. Den ursprungliga tråden är så föråldrad och innehåller så mycket numera irrelevant information att jag gjort bedömningen att en ny tråd behövs. Detta sammanfaller också med att jag inte längre tänker systematiskt posta utförliga uppdateringsnotiser för varje liten uppdatering och att jag bestämt mig för att skippa den mycket detaljerade manual jag hittills försökt hålla uppdaterad. Den gamla tråden övergår därmed till att bli ett slags historiskt dokument.

Visa mer

Bilder

Klicka för mer information

Blargmodes mörka tema kan aktiveras automatiskt mellan valda klockslag.

Utökade redigeringsverktyg underlättar inläggsskrivandet.

Nästan allt är valbart i inställningsmenyn.

Visa mer

Adopterade features

Klicka för mer information

Följande features från Better SweClockers har adopterats av SweClockers och blivit en del av själva sajten:

  • Länkar till mobilsajten omvandlas nu automatiskt till vanliga, så att man slipper kastas ut bara för att folk klistrar in mobillänkar. Ursprungligen @Soitoras förslag.

  • Länkarna säljes, köpes, bytes och skänkes under Senaste privatannonserna var inte länkar från början.

  • Senaste nytt, som låg högst upp under loggan, har tagits bort.

  • Ens egna inlägg framhävs med orange kant likt Framhäv egna inlägg.

  • Bättre bläddringsknappar har i viss mån blivit en del av standarddesignen.

  • Avatarens storlek uppe till höger är låst så att ikonerna till vänster om den inte trycks åt vänster när den laddas in.

  • Trådstatusikoner har fått tooltips som förklarar deras betydelse.

  • Det finns en länk för att söka med Google istället för sajtens eget sökverktyg.

Visa mer

Signatur

Klicka för mer information

Den som vill kan lägga in följande i sin signatur:

[color="unset"]
[i]Skrivet med hjälp av [url="/forum/trad/1541641"][b][color="#5c5c68"]Better [/color][color="#c45e0b"]SweClockers[/color][/b][/url][/i]
[/color]

Resultat:

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Visa mer

För utvecklare

Klicka för mer information

Om du vill hjälpa till att förbättra Better SweClockers är GitHub-repot rätt ställe. Där står det hur du kommer igång.

Den nya kodbasen är byggd med utökning i åtanke. Att lägga till en funktion består i de flesta fall av följande moment (med exempel tagna från denna commit):

» Namn

Lägg till namnet på den nya funktionen i src/text.ts, så som det ska visas i inställningsmenyn.

src/text.ts

label: `Allmänt`, lock_heights: `Lås höjden på reklam etc`, compact_layout: `Kompakt layout`, + improved_pagination_buttons: `Bättre bläddringsknappar i trådar`, improved_corrections: `Bättre rättelsegränssnitt`, highlight_own_posts: `Framhäv egna inlägg`, search_engine: {

» Inställning

Lägg till en inställning för den nya funktionen i en lämplig fil under src/preferences/. Använd den sträng du nyss la till i src/text.ts som label.

src/preferences/general.ts

default: true, label: T.preferences.general.compact_layout, }), + improved_pagination_buttons: new BooleanPreference({ + key: "improved_pagination_buttons", + default: true, + label: T.preferences.general.improved_pagination_buttons, + }), improved_corrections: new BooleanPreference({ key: "improved_corrections", default: true,

» CSS

Om den nya funktionen ska injicera CSS, lägg till en SASS-fil i src/styles/.

src/styles/improved-pagination-buttons.scss

+.pages { + margin-bottom: unset; + + $size: 32px; + a { + box-sizing: border-box; + display: table-cell; + height: $size; + text-align: center; + vertical-align: middle; + width: $size; + } +}

Lägg sedan till en StylesheetModule i src/styles.ts, så att CSS-koden injiceras om och endast om motsvarande inställning är aktiverad.

src/styles.ts

condition: Preferences.get(P.general._.compact_layout), css: require("styles/compact-layout"), }, + { + condition: Preferences.get(P.general._.improved_pagination_buttons), + css: require("styles/improved-pagination-buttons"), + }, { condition: Preferences.get(P.general._.improved_corrections), css: require("styles/improved-corrections"),

» Operation

Om den nya funktionen gör något annat än att injicera CSS, lägg till en operation i src/operations.ts. Den commit från vilken exemplen ovan är tagna har ingen operation, men operations.ts innehåller många exempel. Använd DependentOperation om operationen är beroende av element som först måste hittas i sidans innehåll; annars IndependentOperation.

Visa mer
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Från och med nu är min tanke att fästa mindre vikt vid versionsnummer. Istället tänker jag att Better SweClockers ska installeras med hjälp av en userscripthanterare som kan uppdatera installerade userscripts automatiskt, så att alla alltid får den senaste versionen.

God Jul!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har sett att det var stora förändringar på GitHub, så misstänkte att 3.0 var på g. Gött jobb! Spontant saknar jag framför allt import/export av inställningar, men även Favoritlänkar. Import/export antar jag är på att göra listan, men hur är det med Favoritlänkar? Slopat koncept eller?

Får väl sätta mig in i nya strukturen under julen och peta in lite annan funktionalitet jag vill ha också. Har kört dubbla userscript + extra stylishtema här ett tag nu för att jag inte kunde motivera ansträngningen att få in saker i gamla Better SweC (särskilt när jag såg att du höll på att skriva om allt), men nu ska det visst vara busenkelt. Med lite tur kanske jag producerar något värt att skicka pull request på. Med stark betoning på kanske. Har fortfarande inte lärt mig att gitta ordentligt.

Skrivet av Alling:

Från och med nu är min tanke att fästa mindre vikt vid versionsnummer. Istället tänker jag att Better SweClockers ska installeras med hjälp av en userscripthanterare som kan uppdatera installerade userscripts automatiskt, så att alla alltid får den senaste versionen.

God Jul!

EDIT: Mmmmmmmmmmmm, Windows 10-modellen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Jag har sett att det var stora förändringar på GitHub, så misstänkte att 3.0 var på g. Gött jobb! Spontant saknar jag framför allt import/export av inställningar, men även Favoritlänkar. Import/export antar jag är på att göra listan,

Jajamen!

Citat:

men hur är det med Favoritlänkar? Slopat koncept eller?

Nja. Jag har också saknat dem ibland. De borde nog också komma tillbaka.

Citat:

Får väl sätta mig in i nya strukturen under julen och peta in lite annan funktionalitet jag vill ha också. Har kört dubbla userscript + extra stylishtema här ett tag nu för att jag inte kunde motivera ansträngningen att få in saker i gamla Better SweC

Fullt rimligt. Den gamla koden var en komplett röra.

Citat:

(särskilt när jag såg att du höll på att skriva om allt), men nu ska det visst vara busenkelt.

Det beror lite på vad man vill lägga till, men enklare funktioner (bara CSS och/eller någon simpel operation) är definitivt lätt som en plätt att lägga till! TypeScript hjälper enormt mycket. Inte minst är jag mycket nöjd med hur typsystemet statiskt garanterar att deklarativt beskrivna HTML-element som används i en DependentOperation faktiskt finns i sidan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Testpilot

Testar nya just nu!

Dock har jag stött på en bug/problem/jag-är-dum-i-huvudet, men menyn "favoritlänkar" är borta uppe till höger samt att jag får ingen konfig-meny längre efter installation av scriptet - Är allt som det ska eller missar jag något?

Stort tack förövrigt, grym insats som gör hela Swec otroligt trevligt att använda

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yatagarasu:

Testar nya just nu!

Dock har jag stött på en bug/problem/jag-är-dum-i-huvudet, men menyn "favoritlänkar" är borta uppe till höger

Den finns inte. Dock är du inte ensam om att uttrycka saknad efter den, och jag tycker själv att den borde komma tillbaka i någon form.

Citat:

samt att jag får ingen konfig-meny längre efter installation av scriptet - Är allt som det ska eller missar jag något?

Tänker du på dialogrutan som frågade om man ville gå till inställningsmenyn? Den finns inte heller kvar, då jag tyckte att den var för intrusiv. Du kan komma till inställningsmenyn via ProfilInställningarBetter SweClockers, men den är verkligen svårare att hitta än den borde. Har skapat ett issue.

Citat:

Stort tack förövrigt, grym insats som gör hela Swec otroligt trevligt att använda

Kul att det uppskattas! BSC är ovärderligt för mig själv och jag hoppas såklart att så många som möjligt ska vilja använda det, och att SweClockers ska implementera så mycket som möjligt av BSC "på riktigt".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers Nightly

För att det ska vara lättare för er som vill vara med och förbättra BSC att testa nya funktioner innan de publicerats har jag gjort så att min server bygger branchen develop varje natt och tillgängliggör det kompilerade userscriptet här:

https://simonalling.se/userscripts/develop/better-sweclockers.user.js

Jag kan förstås även bygga om manuellt när någon ny funktion lagts till i repot.

Det borde fungera att ha både vanliga Better SweClockers och Nightly installerade samtidigt, då de har olika namn och olika @downloadURL. BSC är skrivet så att det inte körs mer än en gång, även om det finns flera aktiva installationer. Däremot är det såvitt jag vet omöjligt att veta om vanliga eller Nightly "hinner först"; således rekommenderar jag att bara ha en av dem aktiv åt gången.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yatagarasu:

[…] jag får ingen konfig-meny längre efter installation av scriptet - Är allt som det ska eller missar jag något?

Jag har lagt till en genväg till inställningsmenyn nu, men inte publicerat en ny version. Se föregående inlägg!

Som vanligt uppskattar jag all hjälp jag kan få, såväl feedback som pull requests. Testa gärna hur den nya genvägen till inställningarna fungerar och skriv vad ni tycker. Tänker inte minst på @LemonIllusion, @Blargmode, @Soitora, @YamahaDGX630, @Wille1504, @crille631, @Haptic, @RVX, @Nikkop, @BrutalSwede, @Tommy, @simon253, @Zimbaa med flera, som bidrog med mången förslag och feedback i den gamla tråden.

@NodCommander och @elklazor lär bli glada nu när DuckDuckGo går att välja som sökmotor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Använder du någon särskilt funktionalitet i tex tampermonkey, eller skulle det gå att packa det som ett chrome/ff extension?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Haptic:

Använder du någon särskilt funktionalitet i tex tampermonkey, eller skulle det gå att packa det som ett chrome/ff extension?

Använder ingen sådan specialfunktionalitet, så det borde gå. Men det måste finnas som userscript, för jag vill kunna använda det på min surfplatta och mobil med Userscript Proxy. Har aldrig skapat ett "riktigt" tillägg; är det enkelt att spotta ut sådana i byggprocessen utan att tvingas underhålla dubbla eller trippla kodbaser?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fasen Simon, detta ser riktigt lovande ut! Ska testas mer!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Ljusskygg

Underbart! Massor av nya roliga saker, ser även att jag har några saker jag måste uppdatera från min sida :')

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Alling: Nu har jag gjort (ännu) en insats att se dum ut i githistoriken. Gör vad du vill med den informationen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Feature request: editor-knapparna även vid snabbsvars rutan längst ner i varje tråd. (dvs formateringsknapparna och infoga bild, länkar osv)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Testpilot

@Alling: Har stött på ett problem(bug) med nya BSC, vet inte om det är exklusivt för mig eller om flera upplevt det.

Men när jag startat om datorn så återgår temat till standard, alltså mörker-temat slås av om jag stänger Chrome och datorn startas om (Warm/cold boot gör ingen skillnad). Vet inte om det är någon inställning i Chrome som 'flushar' cache, uBlock Origin som spökar eller något annat.

Setup:

  • Datorn i sign

  • Chrome Version 71.0.3578.98 (Official Build) (64-bit)

  • (PÅ) Continue running background apps when Google Chrome is closed

  • (PÅ) Use hardware acceleration when available

  • Windows egna AV

Dold text

Chrome tillägg:

  • Tampermonkey

  • uBlock Origin (avslaget på Swec)

  • Privacy Badger (avslaget på swec)

  • Google Translate

  • Reddit Enhancement Suite

  • LastPass

  • Netflix 1080p

  • Telia Play Tillägg

  • Google Docs Offline

Dold text

Kan inte "gitta", det här med Pull-requests o.s.v. så skriver här istället för att eventuellt göra något dumt på din sida haha! Om du behöver något mer som loggfiler eller så är det bara att hojta så försöker jag kika på det så gott jag kan

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Ljusskygg

@Yatagarasu: Kan personligen inte återskapa problemet, testade med cold reboot, kör personligen Brave Browser men det är i princip Chrome, du har inget på Tampermonkey som kör aggressivt mot cache/cookies m.m?

@Alling: Får man göra feature request så hade jag gärna sett något som tog bort "m." ur Sweclockers länkar som skickas via folk på telefonen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@Alling: Har stött på ett problem(bug) med nya BSC, vet inte om det är exklusivt för mig eller om flera upplevt det.

Men när jag startat om datorn så återgår temat till standard, alltså mörker-temat slås av om jag stänger Chrome och datorn startas om (Warm/cold boot gör ingen skillnad). Vet inte om det är någon inställning i Chrome som 'flushar' cache, uBlock Origin som spökar eller något annat.

Har exakt samma problem här, bara starta om chrome räcker.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Haptic:

Feature request: editor-knapparna även vid snabbsvars rutan längst ner i varje tråd. (dvs formateringsknapparna och infoga bild, länkar osv)

Ja, det skulle man kunna tänka sig. Jag kan förvisso tycka att det går lite emot idén med ett formulär för snabbsvar, men om det är något jag alltid försöker undvika är det att berätta för andra vilka funktioner de behöver och inte. Filosofin bakom BSC är ju att allt ska vara valbart, så att varje användare kan välja själv. Jag har skapat ett issue.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@Alling: Har stött på ett problem(bug) med nya BSC, vet inte om det är exklusivt för mig eller om flera upplevt det.

Men när jag startat om datorn så återgår temat till standard, alltså mörker-temat slås av om jag stänger Chrome och datorn startas om (Warm/cold boot gör ingen skillnad). Vet inte om det är någon inställning i Chrome som 'flushar' cache, uBlock Origin som spökar eller något annat.

Setup:

  • Datorn i sign

  • Chrome Version 71.0.3578.98 (Official Build) (64-bit)

  • (PÅ) Continue running background apps when Google Chrome is closed

  • (PÅ) Use hardware acceleration when available

  • Windows egna AV

Dold text

Chrome tillägg:

  • Tampermonkey

  • uBlock Origin (avslaget på Swec)

  • Privacy Badger (avslaget på swec)

  • Google Translate

  • Reddit Enhancement Suite

  • LastPass

  • Netflix 1080p

  • Telia Play Tillägg

  • Google Docs Offline

Dold text

Kan inte "gitta", det här med Pull-requests o.s.v. så skriver här istället för att eventuellt göra något dumt på din sida haha! Om du behöver något mer som loggfiler eller så är det bara att hojta så försöker jag kika på det så gott jag kan

Skrivet av LINJEinc:

Har exakt samma problem här, bara starta om chrome räcker.

vad har ni för inställningar här?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ytterligare två feature requests:
Möjlighet att aktivera mörkt tema beroende på solnedgång och uppgång. https://sunrise-sunset.org/api

om möjligt: Att om man försöker klistra in en bild, så generera tex en imgur bild och ta länken, och lägg sedan den länken i en img tagg. oklart hur möjligt det är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

vad har ni för inställningar här?

https://i.imgur.com/OPDjFGc.png

Böt från Blargmodes till Soitoras, då fungerar det som det ska.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yatagarasu:

@Alling: Har stött på ett problem(bug) med nya BSC, vet inte om det är exklusivt för mig eller om flera upplevt det.

Men när jag startat om datorn så återgår temat till standard, alltså mörker-temat slås av om jag stänger Chrome och datorn startas om (Warm/cold boot gör ingen skillnad). Vet inte om det är någon inställning i Chrome som 'flushar' cache, uBlock Origin som spökar eller något annat.

Setup:

  • Datorn i sign

  • Chrome Version 71.0.3578.98 (Official Build) (64-bit)

  • (PÅ) Continue running background apps when Google Chrome is closed

  • (PÅ) Use hardware acceleration when available

  • Windows egna AV

Dold text

Chrome tillägg:

  • Tampermonkey

  • uBlock Origin (avslaget på Swec)

  • Privacy Badger (avslaget på swec)

  • Google Translate

  • Reddit Enhancement Suite

  • LastPass

  • Netflix 1080p

  • Telia Play Tillägg

  • Google Docs Offline

Dold text

Kan inte "gitta", det här med Pull-requests o.s.v. så skriver här istället för att eventuellt göra något dumt på din sida haha! Om du behöver något mer som loggfiler eller så är det bara att hojta så försöker jag kika på det så gott jag kan

Skrivet av LINJEinc:

Har exakt samma problem här, bara starta om chrome räcker.

Jag har testat på både Windows och Linux (NixOS), med både Tampermonkey och Violentmonkey. Den största anomalitet jag kan hitta är att Violentmonkey på Linux efter uppstart av Chrome inte kör några userscripts överhuvudtaget förrän jag trycker F5. Jag märker också att det med samtliga konfigurationer tar någon sekund för det mörka temat att laddas in efter omstart; är det det ni menar?

Något ni kan göra är att kolla hur localStorage ser ut. Tryck F12 för att öppna utvecklarverktyget. Klicka på fliken Application och bläddra till https://www.sweclockers.com under Local Storage.

dark_theme_active säger huruvida det mörka temat är aktivt "just nu". Den mappar inte mot någon för användaren synlig inställning, utan används internt av BSC. dark_theme_auto säger huruvida användaren önskar automatisk aktivering och inaktivering.

Skrivet av LINJEinc:

Böt från Blargmodes till Soitoras, då fungerar det som det ska.

Då kanske det inte är något fel med Better SweClockers i sig. Logiken för att avgöra om det mörka temat ska tillämpas är relativt invecklad, men själva tillämpningen görs endast genom att injicera en <link>-tagg som pekar på en extern URL.

Men Blargmodes tema fungerar utmärkt för mig, så jag skulle verkligen vilja gå till botten med problemet ni upplever.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

@Alling: Får man göra feature request så hade jag gärna sett något som tog bort "m." ur Sweclockers länkar som skickas via folk på telefonen

Menar du att om ett inlägg innehåller en länk till mobilsajten så ska den genererade hyperlänken göras om så att du slipper komma till mobilsajten om du klickar på den? Bra förslag i så fall!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Menar du att om ett inlägg innehåller en länk till mobilsajten så ska den genererade hyperlänken göras om så att du slipper komma till mobilsajten om du klickar på den? Bra förslag i så fall!

Precis!

Skulle kolla en sak förut och klickade ovetande på en Sweclockers mobillänk och det var hemskt
Har lagt in det som en issue på GitHub som du nog såg!

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Precis!

Skulle kolla en sak förut och klickade ovetande på en Sweclockers mobillänk och det var hemskt
Har lagt in det som en issue på GitHub som du nog såg!

Detta är nu fixat och live i Nightly.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Detta är nu fixat och live i Nightly.

Underbart, testar när jag får tiden!

God jul och gott nytt år

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Skrivet av Alling:

Jag har testat på både Windows och Linux (NixOS), med både Tampermonkey och Violentmonkey. Den största anomalitet jag kan hitta är att Violentmonkey på Linux efter uppstart av Chrome inte kör några userscripts överhuvudtaget förrän jag trycker F5. Jag märker också att det med samtliga konfigurationer tar någon sekund för det mörka temat att laddas in efter omstart; är det det ni menar?

Något ni kan göra är att kolla hur localStorage ser ut. Tryck F12 för att öppna utvecklarverktyget. Klicka på fliken Application och bläddra till https://www.sweclockers.com under Local Storage.

https://i.imgur.com/9ZeTcWx.png

dark_theme_active säger huruvida det mörka temat är aktivt "just nu". Den mappar inte mot någon för användaren synlig inställning, utan används internt av BSC. dark_theme_auto säger huruvida användaren önskar automatisk aktivering och inaktivering.

Då kanske det inte är något fel med Better SweClockers i sig. Logiken för att avgöra om det mörka temat ska tillämpas är relativt invecklad, men själva tillämpningen görs endast genom att injicera en <link>-tagg som pekar på en extern URL.

Men Blargmodes tema fungerar utmärkt för mig, så jag skulle verkligen vilja gå till botten med problemet ni upplever.

Har navigerat till Application > Local Storage och där så är följande "false":

  • dark_theme_auto

  • dark_theme_last_autoset_state

Det roliga här är att precis som för personen ovan fungerar det utan problem med Soitora-temat som alternativ, utan problemet uppstår bara med Blarg's.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yatagarasu:

Har navigerat till Application > Local Storage och där så är följande "false":

  • dark_theme_auto

  • dark_theme_last_autoset_state

Kan du bifoga (som text eller skärmklipp) samtliga nyckel–värde-par i den listan?

Citat:

Det roliga här är att precis som för personen ovan fungerar det utan problem med Soitora-temat som alternativ, utan problemet uppstår bara med Blarg's.

Med Blargmodes tema, blir den lilla fliken uppe till höger ljus som den ska när det mörka temat är aktivt, eller är den fortfarande mörk som den ska vara när det mörka temat inte är aktivt?

Dyker det upp något meddelande i konsolen om att någon fil (mer specifikt Blargmodes CSS) inte kunde laddas?

Kan du hitta elementet nedan i <head> när Blargmodes mörka tema borde vara aktivt?

<link rel="stylesheet" href="https://blargmode.se/files/swec_dark_theme/style.css" id="better-sweclockers-dark-theme-stylesheet" >

För att besvara den frågan kan det hjälpa att evaluera följande uttryck i konsolen:

document.getElementById("better-sweclockers-dark-theme-stylesheet")

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.2.0

Nu finns det några nya funktioner tillgängliga för alla:

  • @LemonIllusion har ordnat så att Följda trådar kan ersättas med Mina inlägg.

  • Inklistrade länkar till mobilsajten kan nu fås att istället gå till desktopsajten, enligt @Soitoras förslag.

  • Det går nu att lägga in valfri egen CSS-kod via inställningsmenyn.

Säg åt er userscripthanterare att söka efter uppdateringar, så bör ni få den senaste versionen automatiskt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Haptic:

Feature request: editor-knapparna även vid snabbsvars rutan längst ner i varje tråd. (dvs formateringsknapparna och infoga bild, länkar osv)

Detta är nu fixat och live i Nightly. Jag gjorde så att snabbsvarsformuläret inte har de utökade redigeringsverktygen som standard, utan man måste gå in i inställningsmenyn och välja det själv. Vad tror du om det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers