Xans [sälja sitt GTX och köpa två GT eller köpa ett till GTX]

Permalänk
Medlem

Xans [sälja sitt GTX och köpa två GT eller köpa ett till GTX]

Yo

jag har en ganska gammal och skruttig LCd skarm, tre ar har den pa nacekn och den hara bara 1280x1024 i native, sitter pa ett 8800GTX sa det kanske kanns lite dumt. jag funderar pa att kopa en skarm med 1920x1200.

Saken ar att vissa spel inte kommer kunna koras maxade med ett GTX da... sa jag undrar vilket som ar smartast, salja sitt GTX och kopa tva GT eller kopa ett till GTX? Om man vill kora i 1920x1200.

Topic redigerad av Kanel.
§ 3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

Ett singel GTX klarar mer än väl av dom senaste spelen i 1920x1200 undantaget Crysis men det är ju ett spel format för framtidens hårdvara. Så skaffa dig en större skärm du.

Permalänk
Medlem

Gott!
Da kor jag pa det

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Inaktiv

Sälj ditt GTX o köp dual 8800GT och bättre skärm. GTX kan man säkert få sålt för 4k eller någonstans där i krokarna.

Permalänk
Inaktiv

På blocket kan du säkert få uppemot 4000kr. Folk som kollar där har generellt sämre koll då det kommit nya kort. Om du slänger upp en annons här på swec så lär du få betydligt mindre för kortet.

**Säls GTX och köp 2 GT. Visst GTX är lite bättre men du sparar mycket pengar på att sälja GTX.

Permalänk

Om inte pengarna spelar in så är det ju självklart att gå på dubbla GTX.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

eller spara pengarna och köp nvidias eller ATIs nya serie när dom kommer. känns ju inte riktigt nödvändigt att köpa nya grafikkort när man inte behöver det

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
eller spara pengarna och köp nvidias eller ATIs nya serie när dom kommer. känns ju inte riktigt nödvändigt att köpa nya grafikkort när man inte behöver det

Precis, jag sitter i samma sits fast med ett 8800GTS istället. Jag vill i nästa uppgradering ha en rejäl skillnad i prestanda eftersom jag också kör i 1920x1200. Så behåll ditt kort och köp ett värre sen när det kommer.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR FOLK VILL KÖRA DOM UPPLÖSNINGARNA?!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR FOLK VILL KÖRA DOM UPPLÖSNINGARNA?!

För att dem vill det? Förstår inte hur ditt inlägg kan ge trådskaparen en svar på frågan.

@Trådskaparen: Föreslår att du säljer ditt 8800GTX och köper två 8800GT, du kommer definitivt att märka en skillnad :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
För att dem vill det? Förstår inte hur ditt inlägg kan ge trådskaparen en svar på frågan.

@Trådskaparen: Föreslår att du säljer ditt 8800GTX och köper två 8800GT, du kommer definitivt att märka en skillnad :).

Då är det ju bättre att köpa ytterligare ett GTX kort, jag tvivlar på att två GT kort i SLI är snabbare än två GTX i SLI

Lägsta priset för ett GTX idag ligger på 4380:-, det är definitivt billigare än två st GT kort som idag kostar 4998:- märk väl att dessa kort finns i lager...;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Då är det ju bättre att köpa ytterligare ett GTX kort, jag tvivlar på att två GT kort i SLI är snabbare än två GTX i SLI

Lägsta priset för ett GTX idag ligger på 4380:-, det är definitivt billigare än två st GT kort som idag kostar 4998:- märk väl att dessa kort finns i lager...;)

dvs en kostnad på runt 1k för 2*gt eller 4,5k för 2*gtx.

har du pengar så kör på gtx, samt skärm.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR FOLK VILL KÖRA DOM UPPLÖSNINGARNA?!

För att det är vissa skärmars native-upplösning, dvs; saker ser fula ut i andra upplösningar.

Permalänk
Medlem

Mmm...

Tack for alla svaren
Problemet ar ju att GT verkar vara slut overallt

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Har jag fel eller är det inte så att om man kör SLI med två 512 mb kort så får man ändå bara ut 512mb i VRAM? Isåfall lär det ju inte räcka till i de nya spelen i den upplösningen om man vill ha AA och högupplösta texturer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
Har jag fel eller är det inte så att om man kör SLI med två 512 mb kort så får man ändå bara ut 512mb i VRAM? Isåfall lär det ju inte räcka till i de nya spelen i den upplösningen om man vill ha AA och högupplösta texturer.

Stämmer men samtidigt har du ju två grafikkprocessorer som rent praktiskt kan hantera dubbelt så stor information.

Permalänk
Medlem

Sakta i backarna nu har va!

Kan nagon forklar hur det fungerar? Kommer jag att borja lida nar nya spel kraver mer an 512 i ram fran grafikkortet da eller?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

ja eftersom minnet fördubbblas inte om du kör SLI, det kommer fortfarande att vara 512mb, (eller den minsta mängd minne man har i något av korten)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
ja eftersom minnet fördubbblas inte om du kör SLI, det kommer fortfarande att vara 512mb, (eller den minsta mängd minne man har i något av korten)

Sli ger ca 40% okning i prestanda va?
Mmm... Tror ni det kommer droja lange innan spel kraver mer an 512 ram pa graffet eller?

Vill ju inte uppgradera och sedan uppgrader direkt igen!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Läs den här artikeln så kan du se hur mycket grafikminne en del spel kräver i olika upplösningar.
http://www.yougamers.com/articles/13801_video_ram_-_how_much_...

I den höga upplösningen du har skulle jag personligen nog hellre ha ett gtx än 2 gt kort faktiskt.

Jag tror jag hörde något om att det kanske skulle komma gt med 1024 mb minne i december. Men det kanske någon annan vet mer om?

Permalänk
Medlem

Tack sa mkt for det, jag vantar nog tills arskiftet innan jag bestammer mig, men skarmen koper jag i vilket fall

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser