Permalänk
Medlem

Att hyra ett bollhav

Det här med att kirra bollhav har blivit ett mycket större problem än vad jag från början hade tänkt mig...

I alla fall.. Jag behöver ett bollhav, som ska fylla ett hål på ungefär 25 kubikmeter. Dock ligger min budget bra mycket under det pris som de bollhavs-försäljare har presenterat. (>100k)

Så nu undrar jag om ni här på swec möjligen har några idéer på hur jag ska kunna få ett fint bollhav

Permalänk
Medlem

hmm köpa kopiösa mängder av tennis bollar? kanske lite dyrt och jobbigt det oxå men kanske skulle kunna fungera. är verkligen gummi/plast bollar så dyra? kanske kan hyra ett tillfälligt på mcdonalds och bada i och sugen faller på

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Det där med Mcdonalds låter inte allt för sanitärt. Vet inte hur ofta de tvättar bollarna, men jag får känslan av att det dels inte är ofta, men också att det mycket väl kan slarvas lite med det.

Jag skulle inte vilja vältra mig i en massa bollar som ett helt dagis med snörvlande, snoriga och oralfixerade barn lekt med

Det borde finnas någon återförsäljare där man kan köpa en jävla massa bollar.

Har du kollat typ www.lekland.nu , www.komikapp.se ( sida för handikappade men de har vad du söker ) eller blocket? Tror det fanns på BR Leksaker för ett tag sedan med.

Ett annat tips är att höra av dig till leksaksaffärer och kolla med dem om de har några kanaler du kan vända dig till.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Vad ligger din budget på då?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Du får väll åka runt till olika ställen som har bollhav, sedan snor du typ ~5 bollar från varje. Ingen skulle märka nåt, sedan får du väll tvätta bollarna när du kommer hem:P

Nerå men lite mer seriöst så ungefär var ligger din budget?

Permalänk
Medlem

Är det för personligt bruk ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Festutskottet i Chalmers Studentkår hyrde bollar från Stena line till ett kalas för några år sedan, tror de fick typ 10 m^3 eller så. När de skulle lämna tillbaka dem var de tvungna att sortera dem efter färg...

När jag sommarjobbade på en av Stenas Danmarksfärjor var vi tvungna att tömma bollhavet varje söndag och släpa ner bollarna på bildäck (i stora nätkassar) för att däckspersonalen skulle kunna tvätta dem med brandslangen. Det var tur det, ungarna gjorde både det ena och det andra i bollhavet. Ett klassiskt citat från en mamma är "Nej, du får inte äta det där, det är INTE chokladpudding!"

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Det är för personligt bruk, då det är ett lan vi ska ha det på.

Budgeten ligger på praktiskt taget ingenting, men om ni kommer på ett bra sätt, så kan jag nog skrapa ihop några tusen

Btw, donken har inte haft bollhav på ungefär två år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willd
Btw, donken har inte haft bollhav på ungefär två år

Det är hemskt, den enda anledningen att äta där försvann samtidigt som bollhaven:(

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Bollhav var riktigt kul när man var liten. Numera blir jag bortföst när jag vältrar mig där.

Jag gjorde (när jag var barn) upptäkten att väldigt många andra barn tappade pengar ur sina fickor när det lekte i bollhavet, så jag genomsökte golvet under alla bollhav jag lekte i mycket noga och tjänade en en bra slant...

Låter som en häftig ide med ett präktigt bollhav på ett Lan. Bra att leka i mellan allt stillasittande.

Mer än 100k för ett bollhav låter ju dock alldeles löjligt dyrt.
Går det kanske att hyra bollar nånstans som ni sedan lämnar tillbaka ?

hmm, kanske finns något bra substitut till bollar ?
Gyttja ? grus ? hö ? en massa lite större skumbollar ?

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Bollhav var riktigt kul när man var liten. Numera blir jag bortföst när jag vältrar mig där.

Jag gjorde (när jag var barn) upptäkten att väldigt många andra barn tappade pengar ur sina fickor när det lekte i bollhavet, så jag genomsökte golvet under alla bollhav jag lekte i mycket noga och tjänade en en bra slant...

Låter som en häftig ide med ett präktigt bollhav på ett Lan. Bra att leka i mellan allt stillasittande.

Sånadär frigolit-bitar man häller i lådor kanske? Styrolit tror jag det heter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT

Hyra låter bra, dock har jag inte hittat någonstans att hyra.

Även ett substitut låter kul, dock har jag first hand experience att små frigolitklumpar inte stoppar upp, utan släpper bara igenom. Kom gärna på en annan substitut så får jag kolla upp om det går.

Permalänk
Medlem

göra bollar av duct tape? blir nog dyrt dock men en rulle på 50m blir nog ett par små bollar iaf. en rulle silvertejp kostar väl runt 100kr på feltema.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett brudhav att hoppa ner i ... fatta att få drunkna i ett sånt

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag vill ha ett brudhav att hoppa ner i ... fatta att få drunkna i ett sånt

Ahh, ett citat som följt med på diverse fester genom åren. "Du har fan alla brudar! Tänkt dig en grop, fylld med brudar, där tumlar runt som en tumlare och kastar upp dem och låter dem regna ner över dig. Så många brudar har du."

Ett problem med det "skämtet" är dock att det är så jävla tråkigt, så när man väl får för sig att säga det är man för full för att kunna leverera det, så det blir istället "Fan, tänk dig en grop.."

True story.

Ang bollhav. Köp på dig typ 20-30 st 10-pack ballonger. Kan väl tänkas gå på 500-700kr.

Ett jävla helvetet att blåsa upp alla bara.

Permalänk
Inaktiv

hapone kompressor är din vän

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Ahh, ett citat som följt med på diverse fester genom åren. "Du har fan alla brudar! Tänkt dig en grop, fylld med brudar, där tumlar runt som en tumlare och kastar upp dem och låter dem regna ner över dig. Så många brudar har du."

Ett problem med det "skämtet" är dock att det är så jävla tråkigt, så när man väl får för sig att säga det är man för full för att kunna leverera det, så det blir istället "Fan, tänk dig en grop.."

True story.

Hmm, vad snackar ni om egentligen...
Är nog för gammal för att förstå detta...

Visst, massa brudar är trevligt ?

Visa signatur