8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Djäh!

Gainward 8800gt hemma nu! fick med tomb raider anniversery oxå om det e ngt o ha vet jag ej...

Beställde 17:30 igår från inwarehouse. Hade det i handen idag klockan 12!

Väntetid 18 timmar och 30 minuter

Allt gick väldigt smidigt! Lär definitivt handla från de igen.

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

DB har skjutit upp Sparkle ännu mer fastän det föregående datumet inte ens nåtts. Ett tecken på att det kommer bli en lång, lång väntan känns det som....

För övrigt, när kommer de nya Duo-processorerna från Intel? Händer det inget snart med GT-leveranser ska jag vänta på nästa 'generation' av komponenter, min beställning har ju fan blivit gammal. Så dåligt att de inte kan prioritera ordrar på över 10k bättre än de gjort.

Permalänk
Medlem

Värst är väl att de stoppade undan kort till Dreamhack och sket i kunder som beställt sedan tidigare.

Fick mig iaf att droppa min order från Datorbutiken direkt. Ska aldrig handla från dem mer.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Beställde ett Albatross kort från Wermlandsdata - lite dyrare men det kan jag stå ut med. De sa att leverantören lagt undan kort åt dem som ska leveras nästa vecka. Sen är det fullt möjligt att antingen leverantören eller de "tänjer" på sanningen lite, får helt enkelt vänta och se.

Letade runt lite på andra ställen och följande har ett mkt litet antal bokningar på dessa kort och väntar på leverans (tyvärr inget datum) - så om man ska beställa idag ifrån dessa butiker så kan det vara intressant att veta kanske...

Datorbutiken - Gainward kort
Komplett - Det lite billigare XFX kortet
Webbhallen - Sparkle kort

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Tack till alla som bidrar med info om tillgänglighet, jag hade aldrig klarat det utan er!
Ska hämta ut kortet idag efter 19 timmars väntan.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Beställde ett Albatross kort från Wermlandsdata - lite dyrare men det kan jag stå ut med. De sa att leverantören lagt undan kort åt dem som ska leveras nästa vecka. Sen är det fullt möjligt att antingen leverantören eller de "tänjer" på sanningen lite, får helt enkelt vänta och se.

Letade runt lite på andra ställen och följande har ett mkt litet antal bokningar på dessa kort och väntar på leverans (tyvärr inget datum) - så om man ska beställa idag ifrån dessa butiker så kan det vara intressant att veta kanske...

Datorbutiken - Gainward kort
Komplett - Det lite billigare XFX kortet
Webbhallen - Sparkle kort

Angående det billigare xfx kortet på komplett så menar du väl 256mb versionen i såna fall? för 512mb versionen e rätt sönderbokad vad jag vet!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd

Vad är det för jävla stil att gå och sälja 8800GT på dreamhack medans vi andra väntar på vår leverans? jävla db säger jag bara..om jag inte får det på tisdag så är det fanimej avbeställning på ordern

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
Angående det billigare xfx kortet på komplett så menar du väl 256mb versionen i såna fall? för 512mb versionen e rätt sönderbokad vad jag vet!

Aye, soz borde ha skrivit det. De andra är 512mb kort däremot.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Djäh!

Gainward 8800gt hemma nu! fick med tomb raider anniversery oxå om det e ngt o ha vet jag ej...

Beställde 17:30 igår från inwarehouse. Hade det i handen idag klockan 12!

Väntetid 18 timmar och 30 minuter

Allt gick väldigt smidigt! Lär definitivt handla från de igen.

Japp inwarehouse verkar bra.
Köpte ram och snabb leverans.
Lara Croft är väl aldrig fel?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Var precis inne på Itel i Lund och hämtade mitt "telefon-bokade" BFG 8800GT 512Mb OC.

På hyllan stod det kl.15.30 ytterligare
* 7st BFG 8800GT 512Mb OC, á 2395:-
* 6st XFX 8800GT 512Mb, á 2295:-

Det finns/fanns alltså kort på plats för de som är i närheten.
Det har också funkat bra att boka via telefon, men man måste åka dit för att hämta dem som jag förstått det.

Så nu är det bara att avboka ett gäng beställningar från Komplett och Datorbutiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakob_S
Var precis inne på Itel i Lund och hämtade mitt "telefon-bokade" BFG 8800GT 512Mb OC.

På hyllan stod det kl.15.30 ytterligare
* 7st BFG 8800GT 512Mb OC, á 2395:-
* 6st XFX 8800GT 512Mb, á 2295:-

Det finns/fanns alltså kort på plats för de som är i närheten.
Det har också funkat bra att boka via telefon, men man måste åka dit för att hämta dem som jag förstått det.

Så nu är det bara att avboka ett gäng beställningar från Komplett och Datorbutiken

Oja fick avboka skit mycket sen dom skickade ett från tbh.se Ska ha en till iaf men shall take it easy.

Permalänk
Medlem

Så trött man blir, känns som att alla datorbutiker har fått in någon leverans på enstaka kort i alla fall men nej TBH får inte in ett ända på över 1 månad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Itel i lund har nu fått in xfx 8800gt 512 mb idag också. Var precis där och köpte ett för 2295 kr bara ett tips till er desperata där ute

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

FÅTT BESKED DATORBUTIKEN FÅR INTE IN ETT ÄNDA ASUS KORT TILL JANUARI NI ÄR BÄST ^^

Permalänk

Såg nyss att webhallen hade 2 st 8800gt i lager Tryckde direkt på köp och när jag skickades tillbaka till produktsidan så var det inget i lager längre så jag hoppas att jag fick ett av dom :)..

har väntat sedan oktober så nu skiter jag i att det är någon hundring dyrare.
Det duger tills det att man köper ett grafikkort ut 9*** serien nästa år

Edit: Häpp fick nog inget... Om man får tag i ett hd3870 när priset sänks på dom så kommer jag nog att köpa ett sånt om inte jag fått i ett 8800gt..

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred

Permalänk
Medlem

DB= suger.. hela tiden ändrar datumet på g-kortet o musen..

Permalänk
Medlem

Måste bara tacka Karhu som satta mig på spåret till Lund(Itel) och ett BFG 8800GT OC. Avbeställde på DB för där var det nya bud varje dag. I den sista eposten stod det - "okänt datum" och då hade dom ändrat tre(3) gånger på en vecka! Man undrar ju om båten från Kina har gått på grund eller är kaptenen på lyset....

Dålig logistick- visst det är nog inte helt lätt men dom kan ju inte bara gissa. Kan det vara så att generalagenten omprioriterar eller........?

Hursom - f.. va glad jag é. Kortet var ju litet tyst och otroligt snabbt!!!!!!!

Permalänk

beställde från webhallen igår när dom hade 20+ i lager, efter min beställning så hade dom 19 kvar, 5min senare 15st, går som smör i solen. återstår att se om dom får fingrarna ur röven och skickar korten. än så länge så är det "under behandling". visar det sig att dom gör som db etc, att någon annan får korten då blir ju jag sur utav...

Visa signatur

-|- EVGA 780i SLI FTW -|- E8500 -|- Corsair Dominator 8500 CL5 -|- ASUS 8800gt x2 -|- Corsair 1000w -|- 3TB+ -|- Lian Li PC-X2000 -|-

Permalänk
Medlem

Imorron då jag kommer åt Datorbutikens hemsida ska jag avbeställa mitt Asus, kommer inte åt från PS3. den 19:e åker jag till Sundsvall och är ändå borta från datorn i en månad. Känns inte längre värt att köpa kort nu. Köper då jag kommer hem igen. Ska bara plugga ända fram tills jag åker ändåså. Får det billigare då. Känns dock tråkigt för då kunde jag ha väntat med hela datorn och fått bättre saker för samma pris. Skitvärld!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Verkar ju finnas en del kort att tillgå iaf....

TBH har fått in kort... bara att de säljer de till ockerpriser!!

http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=36011

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Verkar ju finnas en del kort att tillgå iaf....

TBH har fått in kort... bara att de säljer de till ockerpriser!!

http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=36011

Låga priser och god service är grundstenarna i vår verksamhet.

Varmt välkommen som kund hos oss!

TBH verkar gå emot en av deras "grundstenar"

Permalänk
Medlem

Kanske dags att ta piratandet från mjukvarunivå till den verkliga världen och plundra den där båten med 8800or som alla butiker verkar vänta på?

Lite som ett nördarnas Boston tea party, förutom att det inte är te och att vi slänger in skiten i datorer istället för överbord. Vilka är med mig? Ögonlapp är obligatorisk men papegojan och träbenet kan ni göra lite som ni vill med. Harr!

Visa signatur

2 x Gigabyte GTX 670 OC | ASUS P8Z77-V Deluxe | 8GB Corsair Vengeance | Core i5-2500K | Corsair HX650W

Permalänk
Avstängd

Nån som kan bekräfta när DB kommer få in deras asus extreme 8800GT? vill inte vänta så länge tills jag får in den den skjuts ju upp varje dag ffs

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem

Haha, det känns som om jag gjorde rätt ändå då. Mitt 8800GTS är faktiskt så skönt som det kan bli för tillfället. haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4MP
FÅTT BESKED DATORBUTIKEN FÅR INTE IN ETT ÄNDA ASUS KORT TILL JANUARI NI ÄR BÄST ^^

Ändå anger de Preliminärt 2007-12-05.

Vilka skojare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
Nån som kan bekräfta när DB kommer få in deras asus extreme 8800GT? vill inte vänta så länge tills jag får in den den skjuts ju upp varje dag ffs

Dom sa till mig slutet på DEC.. då var jag 120plats i "kön".. och ja beställde 20 nov.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomaZ84
Dom sa till mig slutet på DEC.. då var jag 120plats i "kön".. och ja beställde 20 nov.

oh my dear god..och jag som beställde de den 23:e..har dock skickat email till DB och frågat efter exakt datum, skall se vad dem säger

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem

men det vet dem inte .. det är ju ine dem som gör korten, det är ju nvidia som är efter medleveranserna på korten.. du kommer aldrig att få ett fast svar. dom säger det dem tror

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Avstängd

Jo men nvidia måste ha gett dem en exakt datum när korten kommer till dem..

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem

fick mitt leadtek 8800gt nyss men råkade halka å knäcka skiten när jag skulle sätta in de i burken... förbannat jevla klantigt får ta å skicka tillbaka å se va som händer... :(:(:(

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.