Skumma ljud från subwoofern??

Permalänk
Medlem

Skumma ljud från subwoofern??

Ja det kommer "ljud" ut från min subwoofer.

Alltså bara från min subwoofer och inte från mina högtalare, med det menar jag ljud, bara ljud som inte jag ser till att spela, musik och sånt.

http://www.dustinhome.se/pd_5010079770.aspx har jag, visst dem är dåliga men detta är mysko.

Antingen är det jag som håller på att bli galen, men detta är det märkligaste jag någonsin har stött på.

Alltså när jag inte spelar nå musik bara har igång högtalarna då hör man "folk" som snackar därinne.

Prat från mina högtalare alltså.

Ja, jag är seriös.

Även fast formuleringen kanske är som den är.

Svårt att beskriva såna saker

Kan vara typ "radio"??

Men hur i h-e?

Permalänk
Medlem

Det förekommer att man kan råka höra radio på det där sättet, ofta utländska stationer eller starka svenska sändare på de lägre frekvensbanden. Beror på att förstärkaren är dåligt konstruerad och agerar radiomottagare, i synnerhet om sladden mellan förstärkaren och datorn är dåligt skärmad och därmed fungerar som antenn. sladdlängden är då avgörande för vad man "får in" för sändare.

Försök försämra antennen, t.ex genom att rulla ihop den, skärma den med en kopparstrumpa eller dra sladden genom nåt metallrör som sedan jordas mot datorchassiet, ändra läge och riktning på den, flytta/vrid förstärkaren, se till att datorn är kopplad till jordat eluttag, koppla ur mikrofon och andra signalkällor som för tillfället inte används, undvik att ha sladdar ikopplade i bara ena ändan.

Har du returrätt/ångervecka på högtalarkitet så kan det ju vara ett alternativ att nyttja den.

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*