Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-X38-DS4

Någon som vet hur bra det här moderkortet är?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=256274
Därför att jag funderar på nytt datorköp och det stödjer pci-e 2.0 och wolfdale antagligen utan och flasha bios så det blir lite enklare?Tänkte man ska ha datorn ett tag så kanske det är bra att moderkortet stödjer pci-e 2.0 så det inte blir begränsat.
Vill egentligen inte ha krångel med E8400 bara spelar kanske inte så stor roll om man tar ett billigare och senare upgraderar moderkortet istället, kan man uppgradera moderkort med OEM-version?
Vissa säger att det inte går medans andra säger att det är bara att avaktivera, eller ringa microsoft, eller bara installera?
Borde ett p35 ds-3 moderkort räcka för mig utan och krångla med flash eller är det väldigt lätt?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett sånt moderkort men jag har inte kunnat hitta någon review på det. Ang E8400 så har det att göra med vilken bios som ligger på kortet för tittar man på deras sida så finns där en ny med stöd för Wolfdale. Får min E8400 från Usa nästa fredag så då ska det testas.

Visa signatur

På väg: E8400 | Gigabyte X38 DS-4 | 4 Gb Geil Black dragon | Gigabyte 8800 Gts (g92) | Corsair 620 W | Alpha cool vattenkylning | Samsung 226 Bw S-panel

speed doesnt kill..its the sudden.. B33R!

Permalänk
Medlem

Okej!:) Gött, inte så bråttom med datorköp än men vill ändå inte vänta allt för länge. Kommer antingen köpa datorn på sportlovet eller påsklovet som är tidigt 22mars tror jag det är.
Vill nog vänta tills 9-serien kommit och då sänks troligen priset lite på 8-serien om inte 9-serien verkar vara något för mig

Permalänk
Medlem

Är det ingen här på forumet som har ett sånt här moderkort som skulle kunna ge en lite info om det? All info är bra då ingen recention går att hitta på nätet....

Visa signatur

På väg: E8400 | Gigabyte X38 DS-4 | 4 Gb Geil Black dragon | Gigabyte 8800 Gts (g92) | Corsair 620 W | Alpha cool vattenkylning | Samsung 226 Bw S-panel

Permalänk
Medlem

Det är helt nytt vad jag vet.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

så nytt är det väl inte , ett par månader minst iaf : )

följ denna tråden, bra för info och inställningar..

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=156346

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Jaha, trodde X38 bara fanns som DQ6 och DS5 tidigare.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Tackar för länken! Fattar inte varför det inte finns en review på detta kortet... Verkar skumt.

Tyvärr så kommer inte moderkort mm imorgon som tänkt utan troligtvis på måndag. Men min E8400 kommer imorgon från Usa. Får sitta och dregla över den under helgen.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denSiS
Tackar för länken! Fattar inte varför det inte finns en review på detta kortet... Verkar skumt.

Tyvärr så kommer inte moderkort mm imorgon som tänkt utan troligtvis på måndag. Men min E8400 kommer imorgon från Usa. Får sitta och dregla över den under helgen.....

Fått ditt moderkort ännu?
Jag är intresserad av detta pga stöd för Pci-e 2.0, som man troligtvis måste ha om man vill bara uppgradera grafikkortet i framtiden för och få ut kraften. Och jag vill även ha ett stabilt moderkort såklart, sen så stödjer detta moderkort nya processorerna utan bios uppdatering?
Sedan har det fått väldigt bra respons av dom som handlat på newegg.

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr så blev det försenat så jag får moderkortet på måndag istället. Får sitta och stirra på min E8400 som ligger här på bordet. Det jag har läst är att även om du har "fel" bios på kortet så kommer du ändå kunna starta datorn och flasha kortet. Sen så brukar ju gigabytes moderkort vara stabila så det är nog inga problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej tyvärr så blev det försenat så jag får moderkortet på måndag istället. Får sitta och stirra på min E8400 som ligger här på bordet. Det jag har läst är att även om du har "fel" bios på kortet så kommer du ändå kunna starta datorn och flasha kortet. Sen så brukar ju gigabytes moderkort vara stabila så det är nog inga problem.

Okej, hoppas det stämmer att du får det på måndag.
Du får skriva en recension eller något när du får det :D!

Permalänk
Medlem

Hehe på måndag blir det bygga ihop burken sen efter det så blir det lite test. Men jag kan se kan nog skriva ihop lite eftersom ingen annan har gjort det. Någon här på forumet måste ha ett sånt kort. Igen med lite info?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe på måndag blir det bygga ihop burken sen efter det så blir det lite test. Men jag kan se kan nog skriva ihop lite eftersom ingen annan har gjort det. Någon här på forumet måste ha ett sånt kort. Igen med lite info?

Dom gömmer sig på forumet för att dom köpt moderkortet, hehe
Jag kommer nog fixa ihop en ny burk själv i mars(påsklovet) för att jag vill ha en snabburk ofc, men väntar till mars pga lite nya grafikkort kommer och då kanske även priserna sänks ytteligare på lite äldre modeller som 88GT, 88GTS om jag inte vill ha något från 9-serien
Just nu har jag min brorsdator som jag inte får göra mkt på internet bara typ:D
Min dator är 6800le, 2GB ddr ram, 3500+ men den funkar inte just nu, troligtvis hårddisken som är paj. Gött det ska bli med ny dator men vill inte köpa vad som helst vem vill det?