backup av mailkonton i Outlook 2003

Permalänk

backup av mailkonton i Outlook 2003

Är det ens möjligt att göra detta ?
Har sökt på forumet samt kollat microsofts hemsida men ej funnit något. Det mesta handlar om att ta backup på mailen. Vet att det var ganska lätt i Outlook Express.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

Du har en import/export funktion under filmenyn där du kan exportera personlig mappfil .pst till en säker plats.

Den innehåller mail, kontakter, kalender samt ev attachments.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk

Ja jo den känner jag till eftersom det är via den som jag tar backup på alla meddelandena. Det som saknas är ta backup på själva mailkontona, detta för att slippa skriva in allt igen efter ominstallationen. Det handlar bara om 5 konton men det är skönt att slippa det jobbet efter en ominstallation.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.

Permalänk
Medlem

Jag brukar gå in i application data och kopiera respektive programmapp.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ja det är det som är så sjukt. I Outlook Express kan du exportera och inportera dina kontoinställningar men inte i Outlook :[

Som holmberg säger så funkar det att kopiera Outlook mappen som ligger i din profil. Lösenordet kommer dock att försvinna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Ok, då får det bli så. Tackar för svaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett omständigt sätt att att ställa in dom i Outlook Express, men då har man lättare att "ta med sig" mailinställningarna, och sen kan man låta Outlook importera direkt ifrån Express. En typisk MS-grej, den smidigare funktionen finns i budgetvarienten men inte det dyrare o mer avancerade programmet. Och är det nån som påpekar ev brister så gömmer sig MS bakom orden "bättre säkerhet"
Vet dock att det snackats om detta länge bland användare, så märkligt att det inte var åtgärdat till Office 2007.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte detta verkade märkligt då jag vet att just kontobiten delvis sparas i registret... efter lite letande hittade jag denna sjukt nyttiga tråd där exakt samma frågeställning och en hel del svar (exakt lika som ovan) dras upp men till sist är det några som gör sammanställningar, en slags manual på hur man gör rubbet:

http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-8927-Outlook-2003-Ac...

Skillnader om man har Vista tas upp... bra läsning, jag rekommenderar.

/G