D-LINK DGL-4300! Är det något att ha?

Permalänk
Medlem

D-LINK DGL-4300! Är det något att ha?

Funkar D-LINK DGL-4300 SUPER G GAMING ROUTER som den ska idag har läst en massa om att den klyddar åså vidare. har 360 därför vill jag ha en sådan.

va vet ni??=) har någon en sådan här? svara gärna skriv vad du tycker om den.

MvH BF

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Min dgl-4300 fungerar utmärkt, bästa routern jag haft!

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Får ca 94mbit i från den!
rugigt stabil...har haft upptime på över ett år!
Har 2 datorer som använs dagligen som belastar 100/100 linan hårt har även en qnap som står som ftp, sedan är det 4 burkar till.

pingar ca 2-4 mot sunet när jag tankar ca 10mb/sec så det är inge problem att spela om man tankar ner mycket även fast man inte har GameFuel på.

Och i spel så går pingen upp med 10-15ms men det kan ju bero på att datorn inte orkar med när man tankar.

Visa signatur

Dyslexi är mitt problem, jag kan inte se om jag stavar rätt lr fel, så ha överseénde

Permalänk
Medlem

Det är en bra router. Kan tanka i ca 10 mb/s med min 100/100 lina.

Har dock fått byta ut den en gång pga av något skumt fel. Samma sak för en polare. Men när den väl funkar är den riktigt bra.

Jag undrar om det inte finns någon bättre router vid det här laget. Den är ju ganska gammal nu.

Permalänk
Medlem

Min som jag har hemma har fungerat helt värdelöst,
Sen har D-Link bland världens sämsta suportar som dessutom kostar 40kr varje gång att ringa, sen som jag skulle få min utbytt av d-link till en ny, så dröjer det nästan ett år innan dem skickar den nya.

Jag rekomenderar verkligen inte någon av d-links produkter.
Jag har så väl hemma som på jobbet använt flera olika produkter från d-link och haft otroliga problem, med nästan alla.

Nu är allt utbytt till cisco, inksys, och vissa netgear, routrar, switchar och acesser, och det har varit i stort sett problemfritt.

D-Link är billigt men helt värdelöst enligt mig!

Permalänk
Medlem

Du kommer fa en riktigt bra router eller lite skrap.
Jag kanner ingen som varit halvnojd eller ngn som har en som fungerar halvdant.
Antingen skitbra eller skitdalig.

For att oka sannolikheten for att fa en bra router sa ska du ha en speciell revision med en speciell firmware. Du hittar mer om det nar du soker. Revision och firmware star pa ett klistermarke pa ladan sa du kan titta efter det redna innan du koper (om du koper i butik).

Dock verkar det finnas nagra ur "ratt"revision som suger, da ska du utnyttja dina rattigheter och byta den hos butiken.

Jag har haft min i lite mer an ett ar. Forst korde jag tradlost och det gick nastan att spela. Sen drog jag en kabel och jag fick se vad routern verkligen kan. Jag ar helnojd.
Det tradlosa kunde ha varit battre, det vet jag manga andra som ocksa klagar pa.

Om du vill ha battre tradlost sa kan du skaffa en ny antenn till den, originalantennen ar pa 5db.

Dock undrar jag inte om det ar dags att skaffa en router ur en senare generation i dagslaget. Det borjar ju dyka upp draft-n grejer nu vilket ar mer framtidssaket. Dock ar val inte n en standard annu, kanske ar bast att vanta tills det blir det?

Permalänk
Medlem

Datorbutiken säljer ut den för 539kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=66686

Vilken firmware kör ni som har den? 1.8 verkar vara senaste, men det står här att den har säkerhetsbrister: http://www.dslreports.com/forum/r19686250-DLink-DGL4300-18-fi...
ändå finns den på d-link sveriges sida. Konsigt!