Permalänk
Robot

CD chassi htpc

Har nu tänkt mig göra en HTPC utav min gamla dator.

Jag har tänkt mig få plats med allting i en gammal fet pioner cd-spelare.
Specs:
Pentium P4 2.3 ghz.
Nvidia Geforce 4 ; ).

Köptes av en polare för 500, kan säga att den är en IBM dator, så vet inte hur jag skall ta mig till för att klocka den. Funderar på att byta grafikkort eftersom fläkten låter så mycket. Tror jag skall satsa på en 92mm adda för att blåsa ut luft eftersom de är så sjukt tysta (har en i mitt chassi). Beror på om jag lyckas göra ett fint hål i cd-spelarn eller inte :).

Cd-spelarn

cd-spelarn annan vinkel

IBM-datorn

CD chassi htpc

Permalänk
Medlem

ja du kan ju börja med att ta bort länkarna för de funkar inte

Permalänk
Medlem

varför överklocka en HTPC? 2.3GHz räcker gott och väl till film och surf.

Vad menar du med att CDn snurrar som en LP?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Avstängd

ser fram emot ett bra resultat om du ska få behålla 10an

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Luddha: Vet inte riktigt vad som krävs måste jag erkänna :p, trodde att grafikkortet skulle behöva mycket hjälp för att få ut en hyffsad bild.

Man la cdn på en platta som snurrade runt. Så man la ner den uppochned och sedan lästes cdn av uppifrån.

Danne 92: funkar de inte :s? aja är väl bara att ta bort då.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Som vanlig får jag väll gnälla lite på den dåliga kvaliten på bilderna. För övrigt ser det intressant ut. Har själv en gammal cd-spelar som skulle kunna bli en snygg htpc men vet inte om jag orkarv gå hela vägen. Har för övrigt inte änns en tv just nu. Lycka till. Betyg kommer när bygget är klart. inte en sekund tidigare.

Visa signatur