Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Täker alla att saker som ser för bra ut är falska?

Permalänk
Medlem

Täker alla att saker som ser för bra ut är falska?

Jag la ut en Skänkes annons här på SweClockers där ett Gainward GeForce 7950GT 256MB skulle bort till en SweClockersmedlem som varit reggad i mer än ett år och som faktiskt kunde använda kortet (ha PCI-E 16x). Gissa hur många svar jag fick? Trettioåtta svar de två första dagarna, flera från folk som inte hade varit reggade i mer än ett år, andra som ville jämföra det med sina grymma kort, andra som redan satt med bra kort, några som ville "ge" det till brorsan. Endast 7 svar var OK, ett stack ut och det valde jag, medlemmen Decee får inom några dagar ett fräscht (tror jag) 7950GT på posten.

Varför fick jag så några svar? Tänker de flesta "det som ser ut att vara för bra är troligen inte sant" och sedan sket de i att svara? När jag gav bort min MP3 fick jag ca 50 svar på mindre än en timme. Men på några dagar 38 svar på ett väldigt bra presterande grafikkort o_O.

//Andreas

Permalänk
Medlem

Antagligen... Men om det är gratis är man ju bara dum om man fyller kriterierna och inte tar kontakt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag la ut en Skänkes annons här på SweClockers där ett Gainward GeForce 7950GT 256MB skulle bort till en SweClockersmedlem som varit reggad i mer än ett år och som faktiskt kunde använda kortet (ha PCI-E 16x). Gissa hur många svar jag fick? Trettioåtta svar de två första dagarna, flera från folk som inte hade varit reggade i mer än ett år, andra som ville jämföra det med sina grymma kort, andra som redan satt med bra kort, några som ville "ge" det till brorsan. Endast 7 svar var OK, ett stack ut och det valde jag, medlemmen Decee får inom några dagar ett fräscht (tror jag) 7950GT på posten.

Varför fick jag så några svar? Tänker de flesta "det som ser ut att vara för bra är troligen inte sant" och sedan sket de i att svara? När jag gav bort min MP3 fick jag ca 50 svar på mindre än en timme. Men på några dagar 38 svar på ett väldigt bra presterande grafikkort o_O.

//Andreas

Jadu, dumma människor som tror att de kommer få kortet trots att de inte uppfyller kriterierna.

Iaf så var det jävligt schysst av dig att bara skänka kortet sådär, visserligen så hade du väl kanske inte fått så jättemkt pengar om du sålt det men ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Jadu, dumma människor som tror att de kommer få kortet trots att de inte uppfyller kriterierna.

Iaf så var det jävligt schysst av dig att bara skänka kortet sådär, visserligen så hade du väl kanske inte fått så jättemkt pengar om du sålt det men ändå.

Mellan 600-1000 på Tradera lite snabbt räknat, minst 600 då. Så visst är det en slant men endå. Det finns garanterat massor med folk som uppfyllde kriterierna, men varför svarade knappt ingen av dem =/ .

Permalänk

Jag hade svarat på en gång om jag hade sett det, är i väldigt stort behov av ett nytt kort.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk

Nej, tyvärr tror många på helt idiotiska saker.
Chansen att du verkligen skulle gett bort ditt grafikkort är trots allt extremt låg.
Nu behövde ju inte de betala något, men hade de exempelvis behövt betala 100:- så hade det varit direkt idiotiskt att göra det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Nej, tyvärr tror många på helt idiotiska saker.
Chansen att du verkligen skulle gett bort ditt grafikkort är trots allt extremt låg.
Nu behövde ju inte de betala något, men hade de exempelvis behövt betala 100:- så hade det varit direkt idiotiskt att göra det.

Snarare sagt extremt hög att jag skulle gjort det, du känner inte mig . Jag är en givmild person, ingen girig fan

Permalänk
Medlem

Jasså det var du som var i farten
Jag slängde iväg ett mail bara för att (man tackar inte nej om någon är väldigt generös och ger bort något som folk faktiskt kan ha användning för), var nästan 100på att det var sanning i texten och nu har jag fått det bekräftat hehe men dum som man är så skriver man inte sitt swec alias och gick miste om chansen :/

Tycker kriterierna var vettiga också så det hamnar hos vettigt folk.

Permalänk
Vila i frid

Sitter fortfarande på AGP och har inte pengar till nya stationära delar nu, annars hade jag svarat.
Mycket givmillt av dig iaf.

Hoppas att den som fick kortet verkligen behövde kortet och kommer att använda det, inte bara ha det som backupp eller i en server eller någe.

Permalänk

sitter med med Agp kort. inget behov ännu. svarade alldrig då jag inte spelar och om ajg uppgraderar så blir det ett billigt eller på det inbyggda

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

synd att man missa ett sånt guldläge fast jag har ju ingen koll på "marknaden" här på Sweclockers så det är väl inte så konstigt.

men måste säga det att det var väldigt schysst att ge bort det gratis

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

Shit, mitt gamla ati skräp kort har lagt av och jag sitter på ett skit internt..
Har iofs inte varit medlem i ett år så jag uppfyller väl inte kriterierna och nu är kortet borta så spela roll.

Bara jag som röstar på en "skänkes bort" avdelning i övrigt?
Skulle gärna tänka mig skänka bort några gamla lasermöss, fläktar, kablar till någon som behöver de här på swec.

Jag att de finns en del i marknad, fast det är mycket roligare ifall det är i forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Shit, mitt gamla ati skräp kort har lagt av och jag sitter på ett skit internt..
Har iofs inte varit medlem i ett år så jag uppfyller väl inte kriterierna och nu är kortet borta så spela roll.

Bara jag som röstar på en "skänkes bort" avdelning i övrigt?
Skulle gärna tänka mig skänka bort några gamla lasermöss, fläktar, kablar till någon som behöver de här på swec.

Jag att de finns en del i marknad, fast det är mycket roligare ifall det är i forumet.

Exakt, i forumet syns de, hur ofta tabbar man förbi Marknad egentligen?

Permalänk
Medlem

Har någon enstaka gång sett att folk har givit bort. Men när jag har varit intresserad av produlkten och därför mejlat har det resulterat i att säljaren mejlat tillbaks att han nu vill ha betalt eftersom intresset var så stort.

Permalänk
Medlem

...och medlemmen Decee är givetvis mkt tacksam. Man blir glad att se att det fortfarande finns så pass schyssta människor som str8forthakill kvar i denna värld.
All heder och lycka till dig säger jag bara!

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl lite som det där man ser på vissa websidor : "Gongratulations, you are our 999.999 visitor ! Click here to get your price !"...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.