Permalänk
Medlem

SystemKonfiguration hjälp

Hejsan, har ett litet problem jag skulle kolla om kunde få datorn att starta lite snabbare så jag bestämnde mig för att ta bort lite skräp i /kör/msconfig/autostart/

och där har jag tre flikar som jag inte vet vad det är för något och jag vågar inte tabort dom. Eftersom jag bara har en hårdisk ligger allt på /C
så jag skulle vilja ha lite info om vad dom är tre sakerna är för nå.

Skytel.exe
RTHDCPL.exe
ALCMTR.exe

Permalänk
Medlem

Re: SystemKonfiguration hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpQt
Hejsan, har ett litet problem jag skulle kolla om kunde få datorn att starta lite snabbare så jag bestämnde mig för att ta bort lite skräp i /kör/msconfig/autostart/

och där har jag tre flikar som jag inte vet vad det är för något och jag vågar inte tabort dom. Eftersom jag bara har en hårdisk ligger allt på /C
så jag skulle vilja ha lite info om vad dom är tre sakerna är för nå.

Skytel.exe
RTHDCPL.exe
ALCMTR.exe

Googlade lite.

Skytel.exe
"skytel.exe is a Realtek Voice Manager from Realtek Semiconductor Corp. belonging to Realtek Voice Manager This is usually associated with Realtek Audio drivers."

RTHDCPL.exe
"rthdcpl.exe is a process belonging to the Realtek HD Audio Control Panel and is bundled alongside Realtek sound cards and audio hardware. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems."

ALCMTR.exe
"alcmtr.exe is a process installed alongside Realtek AC97 audio hardware and provides a monitoring service. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems."

Hittade det på denna trevliga sida jag nyss hittade på efter en sekund googlande http://www.processlibrary.com