Permalänk

19" U1, Musikdator

Tjenare!

Kom över en 19" rackmonterad RAD KILOMUX-2004 för en billig peng. Då jag inte var ute efetrinnerhållet så plockade jag ut diversekretskort mm.
Jag köpte denna halft om blindo över nätet. Hade bara fått en pdf-fil över lite vad det var för sak.
Jag vet inte redigt häller vad enheten har haft som uppgift men jag tror att det varit en datalänk mellan Göteborg och Solna (stockholm) då det satt en klisterlapp på ovansidan. Denna var fullt fungerande (tror ajg).

Då jag befann mig över 2 timmars bilresande från säljaren så fick min syrra hämta upp den då hon bor i samma stad som säljaren och skulle hem till mig när jag tog studenten (08/06/11) och jobba hemma hela sommaren. Så gick det ju fint,slapp framt på över 100kr dessutom

Jag har även skapat en Fråge tråd om en LCD som satt monterad i Enheten om någon motförmodan skulle veta vilken kontroller den körs under så att man kan använda den i bygget. Annars får jag köpa en LCD på Kjell och löda ihop.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Så nu kommer det lite bildr på den nerdstrippning jag hunnit med.
Hade kunnat posta en tråd mycket tidigare men då tjejen bundit upp en så har jag äntligen kommit loss hela eftermiddagen till att ägna mig åt något annat

Knapparns i fronten kommer användas till en Winamp-controller.
LCD kommer troligtvis få visa Låtvisande men det
Jag gjorde även en sådan i ett tidigare 19" bygge.
Jag funderar på att sätta dit en extra knapp för att ha som startknapp men jag kanske kan lösa det med de 3 som finns orginal i lådan.
Lådan utvändigt kommer inte ändras mycket lite färg där det fattas kanske.
Allt för att få ett så orginal utssende det är möjligt.
Själva datorn kommer endast synas bakeifrån att det är bytt hårdvara.

Hårdvaran är inget utöver det vanliga.
Moderkortet liknar något av VIA's grejor.
Dock är detta från intel och några år gammla. Fick datorn av en Swecare för ett halvår sedan. Har tagit urhårdvaran från chassit.

800mhz S370 Celeron
256mb ram
slimCD
10gb Hdd (har någon en liten större så ge ett PM).
Inbyggt grafik o nätverk mm
Inbyggt nätagg i moderkortet då den matas med 12V och omvandlar det till lägrespänningar på moderkortet till 3.3v mm
Väldigt kompakt med andra ord.
Enda jag igentligen saknar på detta moderkort saknar pci plats. Men det behövs inte för enda målet.

Har en slim dvd som evt kommer användas istället för cd'n problemet är bara att jag inte fått dvd'n att boota från detta moderkortet .

Orginal i chassit satt en FAN-Dukt (fläkttunnel) som jag få se om jan ska använda eller ens kan.

och inte minst disken som får användas tills jag hittar en bättre.

Har någon en över så är jag intreserad (PM).

Men nu återgår vi lite till vad som fanns innuti 19" U1 lådan istället

Framsidan nerdplockad.

Modell.

Närbild på knapparna som kommer agera Winamp-controller.

Bilder på baksidan av displayen och knapparna.
De 2 röda lysdioderna komemr nog få agera Power_on och Aktivetsled.
Har även några andra som sticker fram i fronten från ett kretskort som ska nyttjas till bland annat aktivitets för NIC'et.

Såhär ser det kretskortet ut på andra sidan med knapparna. sitter 5 st uttag för kretskorten som man hade försett enheten emd (sticks in från baksidna på enheten.)
Även matningen sysn till vänster på 3dje bilden.

Nätagget och 'moderkretskortet'

Detta var kretskortet jag babblade innan om med lysdioderna som kommer användas till något kul.

och så här ser anslutningarna till de instickkorten som fanns i lådan.

Mellan kretskorten fanns även skenor som höll och förde kretskorten rätt in i portarna. Det satt även en liten fläkt vid sidan.

Och något sånt här hade jag nog tänkt ha moderkorten och Diskenbland annat.
Nätagget ska skruvas loss dessutom.

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Det ser bra ut (gick i genom bilderna lite snabbt men jag kollar lite mera sen;))

Jag la till denna i favoriterna så jag ser vad du sysslar med

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Hmm,antar att du inte kommer ha musiken på 10gb disken? Hur har du tänkt lösa med all musk? Har ivf fått för mig att du har en hel del musik..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Hmm,antar att du inte kommer ha musiken på 10gb disken? Hur har du tänkt lösa med all musk? Har ivf fått för mig att du har en hel del musik..

Han efterlyste större om någon har att ge det, så om någon har det så är det bara att skicka PM till honom.

Har en 160GiB som ligger och skräpar, men tyvärr verkar den ha död då ingen dator vill ens förbi BIOS post när den är inkopplad (inga tiggare nu tack)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxxal
Det ser bra ut (gick i genom bilderna lite snabbt men jag kollar lite mera sen;))

Jag la till denna i favoriterna så jag ser vad du sysslar med

Skoj att höra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
finfint

Tackar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Hmm,antar att du inte kommer ha musiken på 10gb disken? Hur har du tänkt lösa med all musk? Har ivf fått för mig att du har en hel del musik..

Nej,musiken kommer troligen streemas men lite musik kommer bland annat alltid ligga på den aktuella disken. Jag har en hel del musik och även filmer. dock inga lediga diskar .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Han efterlyste större om någon har att ge det, så om någon har det så är det bara att skicka PM till honom.

Har en 160GiB som ligger och skräpar, men tyvärr verkar den ha död då ingen dator vill ens förbi BIOS post när den är inkopplad (inga tiggare nu tack)

Japp, så ligger det till att har någon en disk över som vill ge den ett bättre hem så tar jag emot den med glädje (frakt betalas minst).
Dock så är nog inte din 'döda' disk något at leta efter, när diskar beter sig så bruakr de har gett upphoppet. elelr iaf kontrollerkórtet på disken. Testa med en disk på en kanal och lek med Master, Slave och Cabel Select så kanske den hoppar igång?

Nu kommer det en lite update på vad jag har gjort.
Det är inte mycket. Många tror som sagt att det bara är att lägga dit grejorna och så är det klart.
Man stöter städnigt på nya hinder helatiden. Mina hinder blir nog att kunna fästa allting bra och att jag har sådan höjdbrist som jag har(ca 4cm).
Man funderar alltid på hur en bralösning är lämpad för upgiften och om den kan ge problem för andra lösninger som kommer skall.

Så det är nog mer än 60% bara funderingar över hur man ska göra och sen ca 10% jobb man hoppar över eller som blir fel och övriga 30% är det som synns i projektloggen.

Tog och skruvade bort displayen från fronten och det bör nog minsan gå att passa in en vanlig LCD just där i.

Om någon varit uppmärksam så fanns det lite popnitade distanser och även en utstansning som skulle kunna kortsluta moderkort och övriga grejor. då dessa satt så fel så att de inte kunde användas och inte häller byggas över då jag har så ont om plats på höjden så blev det att få väck de.

Med vinkelslipen så är det numera helt plant där distanserna satt.

Har även märkt upp var jag måste ha mina fästpunkter för moderkortet och ritat ut hur storplats moderkortet kommer att ta. även markerat vilka märkpunkter som ska användas.

Hur gör man då nya fästen?
Jo jag tog vanliga distanser till moderkort och satte de i skruvstät och tog vinkelslipen och slipade av alla gängor så att jag enbart har det biten jag efterfrågar.

Och såhär ser det ut monterat. Distanserna sitter inte fast utan det är bara ditlagt änså länge. Tror detta är för smått för att svetsas så det får bli en hemma lösning;)

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ser ju bra ut
Skall du köra någon sort av webradio så att folket kan lyssna på lite musik?

MVH

Visa signatur

Tjejer fejkar orgasm, killar fejkar hela förhållande!

Jag har alla svaren, Det är frågorna jag inte förstår!

Permalänk
Medlem

Tvåkomponentlim är kanon för att fästa distanser. Smältlim går det med men det gäller att ha markerat riktigt bra var de ska stå först. Man kan ev låta en liten stump vara kvar av gängen och så gör man ett litet hål de kan stå i medans man limmar. Sen vänder man på stecken och slipar bort utsticket

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Nightsmoke: Tackar.

Jag har haft planer på att köra en webbradio. dock med min nuvarande anslutning (0.8mib ut) så går det helt enkelt inte. jag väntar isf på att jag får fiberindragen från Områdesnoden till en knutpunkt i stan så jag kan nyttja fibern.

mats42: Japp. viste detmed trixet med distanser man då det är mer exakt att få det på rätt ställe första gången är knivigare därför valde jag smältlim istället. mycket enklare att få dit där man vill ha det och har man bara bra temperatur på limmet så fastnar det och håller fast distanserna. har inte dragit bort någondistans ännu iaf

Så nu kommer det väl en updatering som ni flesta har väntat på?
Det har ju varit midsommar och massa annat som kommit i vägen men idag kommer en updatering bara. Måste dock bara få tag på lite metall och evt en ny display till lådan och vara lite uppfinningsrik hur man ska gå vidare på alla hinder man stöter på .

som ni ser är det inte mycket plats över på höjden i lådan. Det jag nu har lite problem med är att passa in min Slim-Cd enhet. kablen till hårddisken tar emot men jag tror jag kan lösa det genom att fila ner den kontakten och få plats med cd enheten där ajg vill ha den.

Molexkablen och idekablen som hänger ut är till hårddisken. Dessa måste bytasut / förlängas då disketen är placerad längre ifrån moderkortet.

Såhär är det iaf tänkt att cd enheten kommer sitta.

Så vad är detta då?
Ett av de gamla kretskorten som satt i lådan vad ska det användas till?

Hmm en hårddisk på kretskortet? det kan väl inte vara bra då det kan bli kortis?

Här ser ni hur kretskorten satt inskjutna i lådan. Synd att förstöra en sådan bra konstruktion av det hela.

Tanken är att hårddisken ska sitta på kretskortet så att man lätt kan byta disk utan att behöva lossa hela enheten från racket. Istället når man den genom att skruva ut några skruvar på baksidan och några skruvar som håller fast hårddisken.

Så här kommer det att se ut.

En täckbrita över kommer även sitta där. Med 'fake'uttag på baksidan jag eftersträvar ju att ha en sån orginallock jag bara kan utan att förstöra allt för mycket av lådan.

Såhär blev kretskortet efter en omgång med vinkelslipen. Jag får väl ta och måla kretskortet på ovansidan eller något.
Sparade lite motstånd och skit längst ut för att en snabb titt så ska det se ut som att det är rediga grejor i. Även uttagen sparades som sagt.

Och såhär kommer det se ut när det är klart.

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Allting ser mycket bra ut som vanligt. Hoppas på bra resultat..

Har du funderat på att ha en fm-sändare inbyggd? Det skulle ju kunna vara en ide o sända inom huset?

Någon som kan tipsa på en fm-sändare som går max 100meter?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Allting ser mycket bra ut som vanligt. Hoppas på bra resultat..

Har du funderat på att ha en fm-sändare inbyggd? Det skulle ju kunna vara en ide o sända inom huset?

Någon som kan tipsa på en fm-sändare som går max 100meter?

Vet att clas-ohlsson har en, men det är sån "Ipod to your bilstereo", som dessutom blir skit kass kvalité på.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte nog mera på en "usb device" då det borde fungera bättre.. Men ipod to your bilstereo låter ju som att den inte gå så vidare lång.. Min förra post blev slarvig.. Menade att den skall gå ca 100meter, inte max..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

En FM sändare innom huset eller området hade kunnat vara något

Dock ska ju bygget byggas klart först

Tog och satte dit en plåtbit så att disken döljs.

Tog och sågade av kretskortet med en bågfil och slipade till i kanten. Har jag förresten nämt att elektronikdoft inte är hälsosamt för kroppen och man får tårar iögonen av den 'brända' lukten i tron att man förstört något.

Detta var för att även om man drar ut 'diskvaggan' en bit så ska man tro att det är kretskort man drar ut istälelt för disken.

Får nog flytta det till galleriet verkar som folk inte tittar in här längre eller komenterar längre Det är faktist tråkigt även om många kollar så är det bara en liten rad med att det ser fint ut elelr en liten fråga som piggar upp väldigt mycket.
Ska även posta detta på Bit-tech fast min engelska är inte den bästa precis tar ett tag att översätta bara.

// martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut, har följt det här projektet själv och jag kommer fortsätta att göra det.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också det ser riktigt bra ut. 19" grejer är grymma.

PS. Flytta inte till galleriet, tycker det är skönare att läsa såhär.

Permalänk
Medlem

håller med de andra om att det blir snyggt och att den borde ligga kvar här

alltid kul att se på såna här seriösa moddar

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

Fullmoon, hoppas verkligen att du skriver en rad ifall du hittar fm sändaren som fungerar på ca 100m, beräknade att med väggar o skit så bör det räcka tvärs igenom huset och lite till så det är ok sändning..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Hittade lite sändare på komplett
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=10697&sortBy=p&minpr...

Samt denna:
http://www.prylguiden.se/dep28art789.aspx

btw, vad heter 'sändare' på engelska?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Hittade lite sändare på komplett
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=10697&sortBy=p&minpr...

Samt denna:
http://www.prylguiden.se/dep28art789.aspx

btw, vad heter 'sändare' på engelska?

Transmitter har jag för mig..?

Ontopic: Ser kanon bra ut! Hoppas du får till något bra av det Jag kommer följa detta.

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Man måste ju hinna med jobbet också men nog tittar jag in lite då och då alltid

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Dina 19" projekt är ju en av de saker som gör forumet värt att titta på, enligt mig så tycker jag att de mer utstickande modifikationerna tonat av en aning sen tidigare.
Så uppskattat är det ska du se, dock är man väll lite fåordig ibland kanske.

hursomhellst, fortsätt så, mysigt moderkort.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Jaså, nu var du igång ännu en gång med en U1:a Ser bra ut, hoppas den kommer ge dig mycket glädje när den är klar!

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Inaktiv

Ser riktig najs ut!

Permalänk
Medlem

Asså jag orkar inte läsa igenom allt, men.
Är detta en winamp player?
Du kan ha den som en radio och spela musik från winamp samtidigt?
Tycker det låter helt sjukt galet nice!
Blev as sugen på o testa göra något sånt här själv!
Inspirationen kom från ja du vet vem, gatans egna talesman, ja jag menar Fullm00N MenZ!

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Ser riktigt fint ut, har följt det här projektet själv och jag kommer fortsätta att göra det.

Skoj att höra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wombat
Jag tycker också det ser riktigt bra ut. 19" grejer är grymma.

PS. Flytta inte till galleriet, tycker det är skönare att läsa såhär.

Ännu en 19" älskare? Menade att jag postar det i gallerietsbyggloggar dessutom fast med mindre antal bilder alt som ett galleri när det blir klarrt. många 'vet ' nog inte om att det postas lite trådar här ibland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haesil
håller med de andra om att det blir snyggt och att den borde ligga kvar här

alltid kul att se på såna här seriösa moddar

Skoj skoj. synd att man känner sig så ensam bara. men undra var den 'yngre'generationen ska ta över? verkar rätt dött nu mera och väskor fickminnen mm är ju bara jobbigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Fullmoon, hoppas verkligen att du skriver en rad ifall du hittar fm sändaren som fungerar på ca 100m, beräknade att med väggar o skit så bör det räcka tvärs igenom huset och lite till så det är ok sändning..

Ska se hur det blir med sånt. igentligen ska den vara bara till för att jag ska kunna lyssna på musik från vilken dator ajg vill i huset och att ha den spelandes i arbetsrummet tex. Blir evt sändning senare om jag får klur på det. måste ha hjälp med hur man sätter upp en webradio isf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89

Ser kanon bra ut! Hoppas du får till något bra av det Jag kommer följa detta.

Skoj att höra:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42

Man måste ju hinna med jobbet också men nog tittar jag in lite då och då alltid

Japp. jobb fritid och sånt annat måste ju gå före självklart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Dina 19" projekt är ju en av de saker som gör forumet värt att titta på, enligt mig så tycker jag att de mer utstickande modifikationerna tonat av en aning sen tidigare.
Så uppskattat är det ska du se, dock är man väll lite fåordig ibland kanske.

hursomhellst, fortsätt så, mysigt moderkort.

Först och främst glädjer ju bara mina moddar mig själv i första hand och sen övriga personer som ser det över nätet osv.
Man vill ju vara lite seriösare än dessa fickminnen och väskdatorer mm som titt som tätt åker fram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
Jaså, nu var du igång ännu en gång med en U1:a Ser bra ut, hoppas den kommer ge dig mycket glädje när den är klar!

Japp. har några till fast skulle behöva en U1 eller U2 som är rätt djup.. har ett projekt i huvudet har alla delar förutom just lådan
Om någon har en över så är jag öppen för förslag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Ser riktig najs ut!

skoj att du tycker om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av simael
Asså jag orkar inte läsa igenom allt, men.
Är detta en winamp player?
Du kan ha den som en radio och spela musik från winamp samtidigt?
Tycker det låter helt sjukt galet nice!
Blev as sugen på o testa göra något sånt här själv!
Inspirationen kom från ja du vet vem, gatans egna talesman, ja jag menar Fullm00N MenZ!

Mja. definationen vad en Winamp-controller är snarare några snabbknappar som är kopplade över comporten och som man sedan har ett program som styr händelserna i winamp rättare sagt.

Kommer den upp som webradio kommer ajg ju lyssna på den själv samtidigt ju;) ^^

Har inte hunnit göra så mycket i skrivande stund har försökt översätta en del av projektet till engelska och lagt ut det på Bit-tech men som sagt är jag ingen vidare på engelska.. bra svengelska har jag alltid

Har målat hårddisk'vaggan' eller vad man ska säga. tycker det ser lite bättre ut såhär iaf.

Här kommer en bonus bild på hur det färdiga resultatet blev med mina U3, U4 och U1an.. U3an och U4an är 2 fristående burkar och U1an är en burk som kan kopplas in till vilkdan dator man vill för att displayen ska funka. Knapparna i mitten är en winampcontrolelr och knapparna till vänster med lysdioderna är för att kunna starta U3an och U4an.
Hårdvaran ska bytas ut i U3an!

Även en bild med U3an och lite annat monterat i mitt 19" egenbyggda rack:) Det är inte inkopplat då jag ska ta och köpa lite rj45uttag och kanallister och sätta upp lite runt om i huset (kablarna bara hänger lösa)
Även all trafik innom det lokala nätet kommer gå genom patchpanelen och 100mbit switchen som sitter monterad. Mycket av de datorer som står på golvet ska skrotas och lite sånt. 450mhz intresserar mig inte mycket längre. fast det ska sparas så länge jag orkar ha det ståendes.

Även fiber 100/(10eller 100)mbit kommer jag att få tidigast emot hösten och då kan det vara bra att ha lite rediga grejor hemma
Alla 19" burkar kommer senare sitta i detta stativet.

Inte mycket till update men det kommer.. få tag i en LCD som jag kan ta och löda ihop..

EDIT: Imorgon inhandlar jag lite krympslang och en LCD-display får hoppas jag har trimpottar och motstånd hemma för

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag skall nog lägga ut en liten bygglogg på mitt server chassi. Det kanske inte är det snyggaste, men det är ju gjort av mig så.. Skapat på ett pingisbord med ganska begränsade verktyg samnt resurser i övrigt.. Skall bara hitta på en bra lösning för hårddisk upphängning. Någon som har ett bra förslag? ca 4 i höjd. alt en med 3 o en med 2..

Sen kan det ju vara bra med lite ljud isolernade väggar också? Funderar på en tunnare MDF skiva, men hur mycket ljud stänger den inne i förhållande till värme? Har ingen direkt koll på hur varm den är just nu.. Kan man kolla cpu värme i linux med något kommando så kan jag ku kolla före/efter med tummare mdf runt lådan.

Den är inte färdig ännu, men när den är klar så kommer det upp en liten bygglogg..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Nu har jag köpt mig ännu en Display en 2*16 blev det.
Men jag fick fel i afärren och jag åker inte 12mil T o R. nu för att byta den.

köpte på mig lite krympslang och lite mer knappar. dessa kommer nog inte användas i detta bygget. köpte mig även en trimpott och lie motstånd.

som ni ser så är den nya displayen på tok för stor (Den till vänster) Dock tror jag att jag kan få igång den gamla istället.

Den lilla kablen som var till hårddisken var för kort då jag ändrade hårddiskens placering så jag tvingades göra en ny. tog en kabel ifrån ett skrotat nätagg och flyttade floppy kablen . lödade dit och isolerade med krympslang.

tog även och drog på kabelstrumpa. även fast det kanske inte hade behövts
Men lite fint ska det väl ändå vara?

Har som sagt postat tråden på följande sidor, så vi kanske synes även där

http://www.sweclockers.com/
http://www.bit-tech.net/
http://www.themodnation-forums.com/

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hur hittades moderkortet?

Permalänk
Medlem

Har du fäst distanser ännu? Jag skulle undvika lim. framföralt smältlim då det släpper gansk snart från metal specielt om det blir lite kallt. Värdelöst om du frågar mig.

Skruv rakt igenom fugnear ju säkert.

Annars kan man nog löda dom om man är lite finurlig.

är de vanlig plåt, icke rostfri så brukar lödten med fluss i fungera bra. Går å värma med varluftpistol eller lägga skiten på en en spisplatta Fugnerar har provat med andra saker.

Får ju se till å ta bort plat detaljer dock och så. Plåten kan vrida sig å så med säg spisplattan så det skulle jag bara testa om allt annat inte fugnerar men en varmluftpistol å lite tålamod så kan du värma upp skiten till smältpugten. Skule ta distanseran och sätta dom i borrade hålet sedan värma med pistolen rakt undero chsedan föra på lite lödten på åvansidan. Sedan när det satt sig kan du ju slipa bort eventuel stump som sticker ut på baksidan. Det hade jag testat i alla fall tror jag. Alternativt fixat skruv som gick rakt igenom.

Går också om hålen ej är förstora att testa å gänga om plåten är tjock nog.

Fins nog många sätt å lös det på men lim, specielt smälltlim är skit. Lim kan sprika å ha sig tycker jag.

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt praktiskt och bra gjort tycker jag (Funderar på att göra nått liknande till mig själv nu pga av dig )

Det är skönt att det är nån här som begriper vad denna forumdelen är till för...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989