ViewSonic, problem med upplösningen!

Permalänk
Medlem

ViewSonic, problem med upplösningen!

Jag köpte en ViewSonic VX2245vm LCD skärm idag
Installerade med skivan jag fick med och allt gick som de skulle.
Förutom att allt ser jäkligt utdraget ut och lite suddigt.
Att titta på kort gör bara ont i ögonen.

Rekommenderad upplösning är 1680 x1050
Men kan bara välja mellan 800x600, 1024x768, 1152x864, 1280x768, 1280x1024

De är de sist nämnda jag använder nu och det enda som ser okej ut.
med upplösning 1280x768 ser propotionerna okej ut, men allt är stort och hur otydligt som hellst.

Snälla kan nån hjälpa med råd och tips? Vill inte lämna tillbaka den, men om jag måste göra de kan jag ju inet vänta hur många dagar som hellst:(

Permalänk
Medlem

Kan det möjligtvis ha med att göra hur många Hz grafikkortet är inställt på? ELLER VAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjuuhr
Kan det möjligtvis ha med att göra hur många Hz grafikkortet är inställt på? ELLER VAA

Har på de rekomenderade och enda alternativet 60Hz

Permalänk
Hedersmedlem

I de flesta fall beror det problemet på att drivrutinerna till grafikkortet inte är installerade ordentligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
I de flesta fall beror det problemet på att drivrutinerna till grafikkortet inte är installerade ordentligt.

men de har jag installerat från tillhörande skiva. har dessutom precis installerat om dom så att de verkligen inte skulle vara några problem, dock antar jag att drivrutinerna på skivan är rätt gammla, kan jag behöva ladda ner nya?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixi
men de har jag installerat från tillhörande skiva. har dessutom precis installerat om dom så att de verkligen inte skulle vara några problem, dock antar jag att drivrutinerna på skivan är rätt gammla, kan jag behöva ladda ner nya?

Lika bra att ladda ner nya drivisar, för att vara på den säkra sidan;)

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Lika bra att ladda ner nya drivisar, för att vara på den säkra sidan;)

Får testa de.
Såg även nått med att upplösningsproblem kunnde bero på att man hade "bildskärmsdubblering" jag har inte två bildskärmar, men därimot står de faktist uppradat 2st:

Bildskärm:

1. ViewSonic VX2245wm på VIA/S3G KM400/KN400
2. ViewSonic VX2245wm på VIA/S3G KM400/KN400

vet ej hur de kan ha blivit så, men kan de ha nått med de att göra? och hur stänger man av de isf?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att grafikkortet stödjer upplösningen? VIA/S3G låter som integrerat kontorsgrafikkort...

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Är du säker på att grafikkortet stödjer upplösningen? VIA/S3G låter som integrerat kontorsgrafikkort...

Jag var och lämna tillbaka skärmen idag. De va tydligen så att grafikkortet inte stödjer den upplösningen, fast att jag kan välja den upplösningen med min gammla skärm, men de var ingen widescreen.
Men som jag fattar de så kan jag då inte ha några widescreen alls., vilket jag blev mycket lessen för! så nu undrar jag om nån vet ett ställe man kan köpa skärmar som inte är widescreen, helst 22tum. Verkar inet vara för lätt.. och jag har inet råd att köpa både en ny skärm och nytt grafik kort