Permalänk
Medlem

Snyggt jobb ArtMan

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Så nu har man fixat en lufttunnel så den varma luften åker ut ur lådan
*snygga bilder*

wow det ser ju riktigt bra ut!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Sedärja Artman, snyggt jobbat.
Plexiglas va ? Inte det mest lättjobbade materialet precis.
Du borde nästan starta serieproduktion och sälja sådana här

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Sedärja Artman, snyggt jobbat.
Plexiglas va ? Inte det mest lättjobbade materialet precis.
Du borde nästan starta serieproduktion och sälja sådana här

Haha, jag tänkte precis fråga om han gör såna på beställning

Snyggt jobbat iaf!

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

¨JAg har ett Antec p182 . och frågan e om leadtech 9800gx2 kommer bli överhätat ??!!!

Permalänk
Hjälpsam

Det ahr en fläktstyrning, så det enda som kan hända är att fläkten börja susa mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johansson1994
¨JAg har ett Antec p182 . och frågan e om leadtech 9800gx2 kommer bli överhätat ??!!!

Har själv ett P182 och har inga som helt sproblem så du behöver inte oroa dig

Riktigt schysst gjort Artman, hur har du fäst den?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

På komplett stod det:
"OBS: 9800GX2 kort kräver en 8pins kontakt samt en 6pin kontakt fra PSU."

Har en Antec P150 låda med Antec Neo HE 430 nätagg. Kommer detta funka? Eller behöver nytt nätagg? Och får kortet plats i lådan?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

Ditt nätaggregat är på 430W du behöver ett som kan leverera minst 500W

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk

Skitsnack att inte ett gx2 ska kunna fungera på ett 430W antec agg.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mösheröshen
Skitsnack att inte ett gx2 ska kunna fungera på ett 430W antec agg. http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200803/Effektfrbruk...

Jo, men andra saker kanske ska drivas också?
Vore bra om den som är intresserad av "kan x watt driva x kortet" listade alla sina strömförande grejer i dator. Allt från Grafik, fläktar, hårddiskar, koppvärmare via usb osv.

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Medlem

Skitsnack .. hmm lite otrevlig attityd..

Läste lite tidigare i tråden om en kille med ett Corsair 430W och han fick det inte att fungera och vad jag har läst så kan kortet peaka över 300w ibland.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=842...

Visa signatur

Permalänk

Sorry för det hetsiga inlägget ovan, det kan bli så när man är nyvaken och inte mår så bra...

Edit: Psycho_nr1 det står att det är hela systemet som drar x watt.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClowneN
Har själv ett P182 och har inga som helt sproblem så du behöver inte oroa dig

Riktigt schysst gjort Artman, hur har du fäst den?

Tack alla för de fina kommentarerna :). Det sitter fäst i bakplåten med en skruv.

Angående tillverkning så nej :). Man måste anpassa såna tunnlar till varje låda. Tex i min fanns det borrade småhål där bak som jag skar bort och gjorde ett stort hål istället så fläkten i grafikkortet skulle lättare kunna blåsa ut värmen. Alla kan göra nåt liknande med lite pillande :=) så skaffa bara lite material och sedan börja kapa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mösheröshen
Sorry för det hetsiga inlägget ovan, det kan bli så när man är nyvaken och inte mår så bra...

Edit: Psycho_nr1 det står att det är hela systemet som drar x watt.

Det beror på hur många Amp nätdelen klarar på varje lina. Var det inte nån här i tråden som brände nätdelen och "rummet" med för svag nätaggregat när han stoppade in isn gx2:a? Kolla igenom tråden

Permalänk
Medlem

Nu har inet fått många leadtek 9800gx2 kort i lager:

http://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/leadtek-geforc...

Permalänk
Medlem

Wee, beställt ett av dom=), hoppas att man inte kommer att ångra detta:S. Brände nästan alla mina sommarjobbs pengar på det:D

Permalänk
Medlem

Ingen fara.. kortet styr på som f-n ..

Jag har börjat snegla på 790i mobo och köra Quad SLI..

Jobba lite övertid kanske.. Q9450 är på ingång också.

Q9450 + 9800Gx2 i Quad SLI .. då vore de väl f-n om de inte va liiiite framtidssäkert iaf

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk

Det kanske är framtidssäkert, men just idag skalar quad SLI någon otroligt dåligt så det blir knappt någon skillnad från ett enda GX2 =/

Permalänk
Medlem

Nej, därför köper man 1, inte 2:D. Fan vad jag längtar, vaarföööör är det söndag imon:(, tycker posten ska leverara på söndagar med:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celeritax
Det kanske är framtidssäkert, men just idag skalar quad SLI någon otroligt dåligt så det blir knappt någon skillnad från ett enda GX2 =/

Skalar dåligt?

http://www.xsreviews.co.uk/reviews/graphics-cards/xfx-9800gx2...

i vissa tester får man över 100% boost i fps

Permalänk

Vissa tester ja... Jag läste sweclockers egna test och där gjorde quad-sli riktigt dåligt ifrån sig, men jaja, man vet ju aldrig säkert tills man testar själv

Permalänk
Medlem

Tja,

dags att kolla med experterna

Har en 8800GT OC (G92) i burken nu, fick precis hem en 9800GTX i obruten förpackning. Men är lite sugen på en 9800GX2 också, framförallt med tanke på priset på Leadtek hos inet. Vet dock inte om det är sjukt billigt eller mest bara att resten hänger efter pga att det blir/blev en fet prissänkning? Är det något nytt på g i nära framtiden, dvs inom några veckor, eller hur ser det ut? Nackdelen med 9800GX2 är väl att det är knepigt med vattenkylning ifs...

Åsikter? Snurra på med 8800GT, byta mot 9800GTX och sälja 8800GT'an, eller bort med bägge och hem med en GX2? Eller skall man ta en tvärvändning och skaffa en ATI kort istället? Spelar spel och använder datorn till projektorn (HTPC), så iförsig inte dumt med HDMI ut som GX2 har... fast projjen har DVI inte HDMI (crt proj)...

Som sagt... åsikter/tips?

Mvh
//Joris

p.s hur mycket låter 9800GX2 kortet? Har en CM Stacker 832 så jag kan väl ha en (eller 2) 120mm fläktar som blåsar ut luften precis därnere där kortet sitter för att bli av med värmen, troligtvis.

Permalänk
Medlem

Dom brötar lite när du spelar tror jag, enligt tom's hardware var det 55 decibel max har jag för mig. rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem

Körde precis ett 2timmars CSS pass och efter det så låg GPU'n på 80C
men GPU fläkten hör jag knappt. Har ett Cosmos S där jag kör alla fläktar i lägsta hastighet med FAN Xpert (progg som följer med ASUS moderkortet)
Det är ca 730rpm på på den stora 200mm fläkten i lådan och 970 rpm på dom andra 120 mm fläktarna.

Visa signatur

Permalänk

Nu blir det till att idka Göteborgs eminenta spårvägsnät för att bege mig till Inet och avhämta ett styck 9800GX2.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Weehee, nu har man fått hem kortet:D Shit vilken pers det va att få in det, organisera och dra kablar:( men nu är det i iaf:D Låter en hel del, spelade lite crysis, låter mer än mitt gammla 3870. Men jädrar vilken prestanda:O:D kör över de stackars 3870 helt;) tyst i idle dock, alltid något=)

Permalänk

Kan folk som köpt kortet ge lite info om ljudnivå och värme? Kommer köpa ny dator i september och tanken var två st 4850. Men har alltid gillat nvidia bättre och om detta blir billigare så lockar det ju. Men jag vill absolut ha en tyst dator (spelar ingen roll hur mycket det låter när jag spelar). Här är korgen jag kommer köpa, byt ut graffekorten då
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=825-37245

Kommer det vara tyst? Kommer nvidia släppa ngn tyst variant eller liknande? Riktigt sugen på detta kort

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

De brötar en del när man lirar, och så blir de ganska varmt. Ett bra ventilerat chassi är ett måste!, eftersom att kylaren inte transporterar ut varmluft:( Väger en hel del oxå, och så är de stort. Som sagt, en stor och luftig låda rekomenderas. Mitt Aerocool extreme engine 3T fick det plats i utan problem. (midi-tower)

fan, fick värsta skit poängen i 3dmark 06. 16k:(, hade hoppats på 18-19. gissar på att det är mitt moderkort som inte är snabbt nog, p35, inge pci-e 2.0.:( Tror att de kan vara det som spökar, eller vad tror ni?
För övrigt har jag en e6420 i 3.4 Ghz, Corsair xms2 pc6400 i 1066 mhz, 425 FSB x8

Edit: Och va i helvete ska man ha winfox 2 till? helt useless ju, bara fular sig hela tiden med massa ljud, fånigt. tröttnade och tankade Expert tool:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FeSk28
De brötar en del när man lirar, och så blir de ganska varmt. Ett bra ventilerat chassi är ett måste!, eftersom att kylaren inte transporterar ut varmluft:( Väger en hel del oxå, och så är de stort. Som sagt, en stor och luftig låda rekomenderas. Mitt Aerocool extreme engine 3T fick det plats i utan problem. (midi-tower)

fan, fick värsta skit poängen i 3dmark 06. 16k:(, hade hoppats på 18-19. gissar på att det är mitt moderkort som inte är snabbt nog, p35, inge pci-e 2.0.:( Tror att de kan vara det som spökar, eller vad tror ni?
För övrigt har jag en e6420 i 3.4 Ghz, Corsair xms2 pc6400 i 1066 mhz, 425 FSB x8

Edit: Och va i helvete ska man ha winfox 2 till? helt useless ju, bara fular sig hela tiden med massa ljud, fånigt. tröttnade och tankade Expert tool:D

Bry dig inte om 3DMark06. Du hade fått 18-19k om du haft fyrkärnig prolle då den räknar in cpu-poängen i slutpoängen. Helt "orättviss" poäng alltså :).

Permalänk
Medlem

Går kortet in i ett antec three hundred och tror ni kylningen är tillräcklig?