Permalänk
Medlem

in-ear (jays vs. etymotic

ska införskaffa nya in-ear till min ipod touch.

valet står mellan
svarta d-jays
vita (tyvärr) q-jays
etymotic ER4p

prismässigt spelar det mig ingen roll av dessa 3 så länge etymotic och q-jays är värda det i jämförelse med d-jays

ska man titta på shure?

jag vill inte ha några som använder "foam" istället för silikon eller "plastpluppar"

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Cresyn C750E. Otroligt prisvärda och tycker personligen att dom matchar både Shure SE110 och SE210 (jag har testat alla tre).

Det finns en person på prisjakt som dissar dessa men jag undrar i så fall hur denna person använt dom och hur han ställer in sin mediaspelare för jag har definitvt inte upplevt något av det som han beskriver.

Visst går det att få dom att dista men det går ju med alla lurar om man gör galna inställningar och vrider på en jäkla volym eller har dålig kvalité på spelaren/musiken.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=338310

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truelies
Cresyn C750E. Otroligt prisvärda och tycker personligen att dom matchar både Shure SE110 och SE210 (jag har testat alla tre).

Det finns en person på prisjakt som dissar dessa men jag undrar i så fall hur denna person använt dom och hur han ställer in sin mediaspelare för jag har definitvt inte upplevt något av det som han beskriver.

Visst går det att få dom att dista men det går ju med alla lurar om man gör galna inställningar och vrider på en jäkla volym eller har dålig kvalité på spelaren/musiken.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=338310

Hej, ursäkta att jag lånar tråden så här men, jag har också ett par cresyn och har en liten snabb fråga.
Jag undrar vad du kör med för EQ-inställningar, har själv bara ställt in lite snabbt och det hade varit roligt och veta.

EDIT: För att tillföra något till tråden vill jag säga att jag är väldigt nöjd med mina cresyn, de sitter väldigt bra och låter enligt mitt tycke väldigt bra (är inte särskilt kunnig och saknar egentliga referenser men endå...).

Permalänk

Även jag favoriserar och rekommenderar gärna Cresyn C750E. De sitter verkligen galet bra. Som Truelies skriver, så undrar jag också hur den personen har lyssnat. Något måste vara fel. Eller, så är Koss The Plug rätt lur för honom, fast det är å andra sidan bara brölig bas, och absolut ingenting annat.

Jag har kört Cresyn C750E och då gjorde jag det med en iriver Clix2 med Custom EQ och om man bortser från noll som första frekvensen så har jag höjt från vänster till höger:

3, 2, 1, 3, 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterg
Hej, ursäkta att jag lånar tråden så här men, jag har också ett par cresyn och har en liten snabb fråga.
Jag undrar vad du kör med för EQ-inställningar, har själv bara ställt in lite snabbt och det hade varit roligt och veta.

Kör oftast mina lurar i min Nokia n82 och jag utgår oftast från "vaggan". Alltså, börjar ganska högt med basen och sedan drar jag ner mot mitten för att därefter öka när det närmar sej diskanten. Men det är min högst personliga smak samt beroende på vilka lurar man använder och det finns säkert dom som inte alls gillar detta och kör på helt andra inställningar.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.