Permalänk
Medlem

N82 eller W902

Har kommit i funderationer på att byta ut min gamla U600 som varit underbar men tyvärr börjar bli omodern och seg

Det som väger för N82an är ju kameran och att den ska vara mycket snabbare med sin högre mhz men samtidigt kanske den kommer kännas för stor för mig som är van vid en 10 mm tjock telefon
Den är också billigare

Men samtidigt läser jag på en del sidor att W902an har nästan lika bra kamera men den är dock lite sämre inomhus pga att den inte har riktig xenonblixt men det kan jag nog leva med då jag har prövat en N73 och den hade ganska okej blixt

Min största rädsla är att W902an ska vara slö i menyerna osv då man spelar musik och seg på att ta bilder
W902an ska också ha mycket bättre batteritid och det tackar man ju inte nej till men om det kommer till kostnaden av hastighet så nej tack

Är inte ute 100% efter en kameramobil men jag vill gärna ha en fungerande kamera som tar bilderna innan man somnar(u600an är inte snabb....)

Nån som kan hjälpa mig med mitt val?

Permalänk

n82 har även bättre videofilmning och 3.5mm kontakt.

Sedan är n82 utmärkt med något pris där den var bästa kameratelefonen 2008.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Upplever inte min W902 seg i menyerna alls varken när det gäller foto eller musik däremot retar dej mej att volymen är lite för låg när man lyssnar på musik med lurar iofs går det att fixa

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

nja c905 vann ju kamerapriset på mobilgalan iaf
3,5 mm kontakten kan vara okej, kan man kanske använda lurarna lite
Har dock hört att man inte kan byta låt/höja och sänka volym med headsettet som följer med

Blir den inte seg i menyerna då du lyssnar på musik arne?

Permalänk

Har ägt 6st SE lurar innan tycker inte W902 är segare än dom andra
Du kan köra vilka lurar du vill till luren eftersom du får med en 3,5 mm adapter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja men segare än dom andra säger inte mkt...
laggar den i menyerna något eller flyter det på bra då du spelar en rejäl playlist?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
nja c905 vann ju kamerapriset på mobilgalan iaf

Det var inte det priset som insnöade svenskar utan test/kunskap avgjorde.

http://www.esato.com/news/article.php/id=1797
http://www.tipa.com/italian/award-details.php?iId=296&sAward=...

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Laggar inte har 1790mp3:or i luren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej ironghost
låter gott
kan man byta låt med headsetgrejen på N82an?
och hur länge räcker batteriet vid mp3 spelande/pratande och smsande

och det flyter perfekt utan lagg i menyerna då du spelar upp dom också arne?

Permalänk

Testade nu köra musik + bläddra i menyerna ,bläddrar bland bilder bläddra låtar m.m upplever inte det segt på nått sätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej
låter bra arne
får typ damp på det med min nuvarande mobil
byter den låtar snabbt?

Permalänk

När du trycker i knappen tar det max 1sekund innan nästa startar upplever inte det störande (jag använde knappen på sidan som har dubbelfunktion dra upp volym eller byta låt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men C905 hade inte släppts än då N82.an vann priset. (länken från esato)

Permalänk
Medlem

Fast C905 är ju så jävla seg :/
tar typ 10 sek att ta en bild vad jag har hört

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Men C905 hade inte släppts än då N82.an vann priset. (länken från esato)

Men topicen handlar om n82 och w902, och så vitt jag vet så har c902 (samma kamera som w902) inte vunnit något liknande pris.

c905 är lite offtopic.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

har svårt att välja :/
gillar ju 8 gb minneskortet och att 902an inte är en tegelsten men samtidigt har N82an så nice kamera

Permalänk

Jag äger själv ingen nokia, men polaren har en n82:a. Han har köpt till ett extra headset som har en fjärrkontroll på mitten likt SEs. byta låt, svara och pausa funkar finfint med det headsetet.

Försök ta dig till någon butik som har riktiga telefoner och prova både n82 och w902. Mediamarkt och telenor brukar ha riktiga telefoner.

http://www.forum.nokia.com/devices/N82
http://www.mobile-review.com/review/nokia-n82-en.shtml#5

Citat:

" Below is our chart of battery times we managed to squeeze out of the N82:

* GPS-navigation – 3.5-4 hours
* Video – 4 hours 20 minutes
* WEB-surfing (EDGE) – 3 hours
* Wi-Fi (non-stop data upload) – 3.5 hours
* Music (in earphones) – 11.5 hours
* Games – 4.5 hours "

w902:
http://www.mobile-review.com/articles/2008/se-w902-en.shtml

Dock är Eldar (personen som skrivit testet) lite väl hård, intressant läsning ändå

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

jävligt pissigt av nokia att inte skicka med en med fjärrkontroll på en så övrigt avancerad telefon
lite roligt att det han skriver på nokian är typ 70000000 sidor som ingen orkar läsa och se skriver han typ inget om telefonen själv utan bara att se har börjat imitera :/

inte en review utan bara mer rant på SE

arne hänger sig din w902?
många SE har ju det problemet
iaf tjejens och det skulle jag få damp på(K660i)

Permalänk

Har bara haft min ca 3veckor Den har inte hängt sig en enda gång än så länge i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kk
låter lovande

Permalänk

mmmm tycker allt funkar bra förutom volymen som är för låg för mej men jag ska byta drivisarna

Visa signatur

Permalänk

Vad jag har förstått så blir det högre bakgrundsbrus då man byter till andra ljuddrivrutiner?

Det är f.ö det enda som jag inte har bytt på min k850

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

trodde aldrig du skulle ha en SE ironghost
eftersom du oftast gnäller lite på dom

volymen tror jag inte är något problem då jag senast jag kollade hade 10/10 på hörseltestet(konstigt efter lanet i danmark)

hur snabb är kameran på w902an?
vill ju att den ska ta bilden innan man somnat
arne kan du kommentera på det?

Permalänk

Jag kanske är sur på SE av en anledning?.

(Saker som att k850 som är dålig och ett år äldre, är bättre än tex c905 på flera punkter gör mig skeptiskt/irriterad. )

Men satsa på w902 om du vill ha en riktigt slimmad telefon som duger bra till musik, kort, sms och ringa men inte kommer längre än så.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Jag anser att man inte ska jämföra w902 och n82 eftersom telefonerna inte "söker" samma typ av ägare. w902 är en ren multimediamobil (musik) och n82 är mer en allround-lur för både multimedia och kontor (med en riktigt bra musikspelare och kamera).

Jag gillar både SE och Nokia och har testat en del av båda, men när det gäller dessa två så är n82 överlägsen på det mesta. Det enda som som talar emot n82 är batteritiden och ett något krångligare menysystem. Kanske också nypriset (framför allt den snygga svarta modellen). Däremot kan man hitta begagnade n82 för runt 2000 - 2500 kr, vilket är ett riktigt fynd.

Kameran på n82 är också av många ansedd som en av de bättre på dagens mobiler så om kameran spelar stor roll så är n82 ett självklart val.

Däremot så är w902 en riktigt läcker mobil med tilltalande format och trevliga egenskaper. Dock för dyr i förhållande till n82 men det finns redan begagnade till riktigt bra pris.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk

Testade ett par gamla Koss The Plug (skitlurar) med W902 nu blev det i alla fall lite tryck i musiken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade själv planer på att köpa w902 men testade den i butik och tyckte den var alldeles för seg och laggig i menyerna precis som de flesta andra nya SE-mobilerna jag testat. Kanske att någon fwuppdatering fixat detta. Annars hade jag aldrig stått ut med den.

Permalänk
Medlem

psynoz tack
då blir det nog nokian
ska man bara beställa den då dom har mage att ta 5k för den i butik här i min lilla norrländska skitstad
svarta alltså

hmm såg just att n95 kostar 400 mindre än n82 svart
tjänar jag något på att ta n95?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
tjänar jag något på att ta n95?

Läs tester här: http://www.mobil.se/tester/nokia_n95_1460.html och här: http://www.mobil.se/tester/nokia_n82_1611.html. Vad jag förstått så är i alla fall kameran bättre för bilder på n82. Mycket pga. att n95 bara har fotolampa och inte blixt. För övrigt är nog n95 lite "vassare" men jag är inte så förtjust i designen. Men smaken är ju som bekant, precis som bake.

EDIT: Kanske en begagnad till bra pris: http://www.blocket.se/vi/19080380.htm?ca=20_s

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

aldrig en begagnad mobil
som begagnat skitpapper för mig :/
n82 blir det isf