Fast sen finns det cold-boot attacks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_boot_attack
Så någon kan öppna burken, rycka ut RAM minnet, och läsa av det snabbt. Det tar lite tid för den att rensas.
Man kanske kan använda epoxy för att limma fast RAM minnet. Man kanske kan placera datorn i ett kassa skåp.
En sak som jag tänkt är att ha trådlösa hårddiskar gömda i väggen, så mountar servern dem trådlöst. Typ Wireless USB, Bluetooth, eller kanske Wi-Fi.
Skulle någon ta burken, så skulle de inte finna någonting på dem.
....
Data stored in strong cascade encrypted files cleverly stored steganographically on a encrypted partition. In a bullet-proof, burglar-resistant, fire-resistant, air-tight, water-proof, radiation-shielded multi-factor authentication safe - made of space-grade metal alloys. Concealed under the floor or in the wall of a secret vault/strong-room filled with lethal VX gas, located in the center of a secret floor located at the bottom of steel-reinforced secret underground bomb-proof facility located in the desert, under a lake or under a mountain of an obscure isolated private island heavily guarded 24/7 by redundant security systems incorporating CCTV, radar, sonar, satellite, tripwires, lasers, motion-detectors, vibration-detectors, sound-detectors, smoke-detectors, heat-detectors, nightvision, infra-red sensors and heavily armed security guards. Add some turrets and SAM-sites too... and sharks with frickin' laser beams attached to their heads.
Though if an underground facility on a private island isn't exactly what you're looking for, then perhaps an underwater base on the bottom of the Mariana Trench at 10911 meters depth would be something? Or perhaps something similar but on a black-coated stealth space station equipped with thermonuclear warheads, hidden far away in deep space?
My tinfoil hat has triple-layered tinfoil coating with rubber on the inside.
...
Tänk vad galet häftigt med en satellit. Om någon kommer nära, så kan den trigga en self-destruction sekvens.
Ända dåliga blir den jobbiga latensen, round-trip delay på en internetförbindelse till en satellit är galen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av zounds
Jag anar en viss sarkasm här
Med dagens politiker lär det inte dröja innan folk får "poliser" instormande i sin lägenhet för att leta efter data i någon form. Det är väldigt simpelt plocka kryptonycklar från en minneskrets.
Nej, ingen sarkasm.
Jag tänker på en massa grejer, och råkar vara intresserad av säkerhet.
Sen är ju ovan nämnda lite paranoid, men det är ändå väldigt häftigt.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Lägg kryptonycklarna på en ramdisk, kör med ups på burken sedan. Bryts strömmen så ryker nyklarna.
Finn väl ingen polis som rotar i datorn utan att se till att sladden är urdragen?
Jo, jag har tänkt på det också, en UPS. Bryts strömment, så wipar den krypto nycklarna.