Asus Service
Hejsan..
Vill berätta lite hur min Asus service gick. Datorn är köpt förra året och garantin gäller i 2år på min Asus g1s. Datorn vägrade starta upp en morgon, den fick ström men ingen bild, man kom hellre inte in i windows eller nått eftersom jag inte hörde nått windowsljud.
Så jag ringde Asus support och snackade, ingen väntetid och han jag pratade verkade kunnig. Tog 2min innan han insåg att det bara att skicka in den, han gav mig en webadress där jag skulle fylla i en felanmälan. Tur att jag hade 2 datorer hemma då!
Nästa dag fick jag ett mail från dem att min service är accepterad och att jag ska vänta några dagar på en fraktsedel från nån Uppsala service ställe så att DHL kunde komma och hämta den. Tog 2 dagar så fick jag fraktsedel och då ringde jag DHL och dem kom samma dag och hämtade min laptop.
1 vecka efter knackade DHL på min dörr och min förvåning va att det hade gått så snabbt, hade förväntat mig en månad! Jag startade datorn och allt verkade ok tills jag skulle spela Call of Duty - World at war, allt gick supersegt och laggade. Jag kollade upp vad problem kunde vara. På service ordern stod det att dem endast hade bytt ut mitt moderkort men jag såg senare att dem snåla idioterna hade bytt ut mitt grafikkort också utan att anmärka det på serviceordern. Från ett GF 8600gt 256mb ddr3 till ett 9500gs ddr2!!
Då ringde jag asus supporten igen, första killen jag snackade med sa att han ska ringa servicestället och fråga varför och skulle återkomma, 3-4hr senare hörde jag fortfarande inget så jag ringde dem igen. En ny kille pratade jag med och han sa "Hur ser du att det är ett annat grafikkort?", shit, hur dum få man vara. Jag sa att jag ser det i enhetshanteraren/bildskärmsinställningar och tog en screendumb och skickade honom. När han såg det sa han "Är du säker på att moderkortet dem har bytt inte är ett integrerat grafikkort?" Då skrik jag i telefonen och sa -din första dag på jobbet eller. Han blev stum ett tag och sa sedan att jag ska göra en recovery eftersom det kan vara fel på drivrutinerna och återkomma. Jag la på direkt o ringde igen efter 30min och snackade äntligen med en vettig person.
Skriv in ett nytt felanmälan och hoppas det går lika snabbt denna gången.
Vad jag ha hört så kan man kräva en ny dator efter 3 inskickade ggr eller?