Permalänk
Medlem

PHP-kodare? Se hit!

Hej

Jag söker som rubriken lyder en PHP-kodare, försöker själv lära mig men vill ha upp sidan snabbare än vad jag hinner lära mig. Så om du hjälper mig så lär jag mig förhoppningsvis något på vägen också.

Jag vet inte hur svårt det jag önskar är för en erfaren php-kodare, det här är åt mig som privatperson och kan därför inte erbjuda allt för mycket i ersättning. Tänkte mig nån 500/1000-lapp och kanske nån biobiljett?

Det jag är ute efter är en sida som ska hålla i cuper i ett online spel. Så det ska alltså finnas ett säkert inloggnings system, folk ska kunna ändra i sina profiler, skapa klaner, anmäla sig till cuper och så ska de finnas ett poängsystem.

Låter det som något för dig så får du gärna höra av dig!

Permalänk
Medlem

Kan ju meddela att det kommer landa på kanske 15 kr per timme, och det är lönsammare att panta burkar.

Permalänk
Medlem

Jo, men jag riktade mig mer till någon som kanske satt hemma arbetslös och inte hade så mycke annat för sig. Hade jag sökt folk som jobbar heltid med det, så hade jag gått till något företag som sysslar me sånt här.

Permalänk
Medlem

Du missar poängen... Det tar TID att göra ett sådant "community" då allt måste vara sammankopplat, kunna hantera fel, ha någerlunda säkerhet, vara lätt att bygga på och så vidare.

Ger du 1000kr för detta så blir det väääldigt låg timlön om det ska vara någorlunda bra gjort.

Mitt tips är att försöka lära dig själv, köra något sorts CMS/Färdigt system (kolla in Joomla) eller ringa någon skola med IT-utbildningar. Kommer ihåg att några på mina gamla skola fick "uppdrag" av företag i någon databaskurs. Men då får du ju räkna med att det tar lång tid och resultatet kanske inte blir så bra (om det ens blir klart!)...

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

låter som ClanBase...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jo det jag inte vet är hur lång tid det skulle ta för en som kan det där.
Vill försöka lära mig men vill ändå ha upp sidan snabbare än så.

Så jag tänkte att 1000kr kanske är en fickpeng för någon som kan det här utan och innan men inte har någon större inkomst.
Antar att det för någon som kan är betydligt roligare att hjälpa mig med detta än att leta pantburkar.

Och nej det kommer inte vara ett dugg som clanbase.
Ska kika på Joomla lite, tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av myllah
Jo det jag inte vet är hur lång tid det skulle ta för en som kan det där.

Beror på mycket, men min gissning är att en arbetsvecka (40 h) inte räcker till från planering till målgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av myllah

Så jag tänkte att 1000kr kanske är en fickpeng för någon som kan det här utan och innan men inte har någon större inkomst.
Antar att det för någon som kan är betydligt roligare att hjälpa mig med detta än att leta pantburkar.

Om någon kan koda "utan och innan" lär de inte sitta hemma arbetslösa. Man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Ska det vara bra kvalité räcker nog inte en vecka till planering ens.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Hedersmedlem

Även om det i det närmaste är frågan om ideellt arbete så är platsannonser inget vi tillåter i forumet.
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.