Permalänk
Medlem

Bluescreen problem

Hej

Jag har ett lite smått irriterande problem med bluescreens som kommer lite då och då...Det står Windows avslutas för att skydda datorn blabla
sen står det dumping memory och vid 100 stängs den av.
Jag har Windows vista Ultimate x64 (piratkopia) Service pack 1.
Jag har installerat drivisarna för mitt grafikkort,chipset och skärmen.

Datorn:
Ram-minne 4gb
AMD phenom 9650 quad-core processor 2.3GHz
Radeon HD4870 512mb
Coolermaster 520watt
GIGABYTE GA-MA78G-DS3H 780G SOCKET AM2+ ATX
Samsung T220

Min kompis har installerat sitt vista x64 med samma skiva och hans fungerar perfekt, jag har installerat det 2ggr men får samma bluescreen.

Någon som har nåt förslag på vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Om man betalar för sina program/operativsystem så händer inte sådana här problem. Om det ändå händer, kan man alltid ringa Kundtjänst...

Det är inte heller OK att prata om "pirateri" här på Swec...

EDIT:
§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen är svårtolkad och föränderlig. Moderatorerna är inte jurister som kan bedöma varje enskilt fall och avgöra om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna.

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Paj på hårdvaran skulle jag tro. Sannolikt minnena men utan mer info om felmeddelanden vid dumpningen så är det svårt att avgöra.

Edit: Angående §7 i det här fallet, det är ju bara löjligt eftersom säkerligen 90% av alla med Vista Ultimate är en piratkopia. Bara för att den här herren skriver det då han kanske kan tro att det är relevant för sitt fel så ska han få tråden låst? Diskussionen är ju vad som är fel på hans dator, inte något annat och kommer han fram till att hans dator inte gillar pirateri främjar ju forumet att han köper sej en giltig licens istället.
§7 används i mitt tycke lite för flitigt, trådar som "Oneswarm här byter vi nycklar" borde i sånna fall ha låsts för längesen.

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt om man inte fick prata om piratkopierade Mjukvaror här.

Angående bluescreenen så står det Driver_IRQL_less_or_not_equal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Smart att nämna att du kör piratkopierat, varför inte bara hålla tyst om det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Låst*

Läs §7 i reglarna.