Permalänk
Medlem

Svårt att låsa fast processorn - i7.

Hallå!
Har införskaffat mig ett gäng datordelar och har även tagit mig vatten över huvudet då jag försöker bygga ihop dessa själv. Det är ett jävla helvete (ursäkta min dåliga franska): när jag smeker in processorn på sin plats (det är svårt att missa och sikta fel) så går det bra. När jag försöker stänga om den med spärren så går det inte alls bra. Den vill absolut inte gå ihop. Vad göra? Ta till våld?

Moderkortet är ett Asus Rampage II, processorhelvetet är en i7 920.

Ja som en parentes så kan jag också passa på att nämna att jag har skruvat fast moderkortet och satt i diverse kablar INNAN jag monterat min noctua-kylare. Satan i gatan så förbannad jag blev när jag insåg att moderkortet måste loss för att en del till kylaren ska monteras på baksidan. Visst, jag borde ha tänkt efter tidigare, det är ju ganska logiskt. Jag borde ha tänkt efter ännu tidigare och anlitat en tekniker.

Som en andra parentes kan jag även nämna att chassit, Antec 902 kom utan skruvar. Någon jävel hade missat att packa ner det. Jag blir TOKIG. Som tur var hade jag beställt ett kit med skruvar som funkar som nödlösning.

Helvete.

Jag ber återigen om ursäkt för mitt språk men jag är så sjukt trött på den här skiten att jag funderar på att slänga ut det på blocket.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Fick dit den nu, använde mig av ren råstyrka. Gick inget sönder nu så lär det aldrig gå sönder. Återstår att se om det fungerar eller inte, har lite mer pill att göra innan jag startar upp den.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk

Asus Rampage II är socket 775 du måste menna Asus Rampage II Extreme eller Gene

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Ja men jo, extreme menade jag förstås. (-:

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Fick du inte med skruvar saknar du troligen distanserna också om de inte sitter fast i lådan. Det skiljer både gänga och längd mellan lådor, så någon standard-distans är inte alls säkert att den passar.

Glöm INTE dem i vilket fall som helst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hoppas han inte glömt dom:P

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Bygget låter lite ogenomtänkt, så vem vet...:p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Distanserna finns. Nu är datorn igång, verkar fungera trots allt. Får cpu fan error när jag startar upp men jag antar att det beror på att jag inte kopplade noctuan till cpu fan på moderkortet. Spelar detta någon roll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fetakniven
Distanserna finns. Nu är datorn igång, verkar fungera trots allt. Får cpu fan error när jag startar upp men jag antar att det beror på att jag inte kopplade noctuan till cpu fan på moderkortet. Spelar detta någon roll?

Nej, bara att köra disable i bios och se till så att tempen är den rätta

Visa signatur

=)

Permalänk
Hedersmedlem

Då är det bara att gratulera till ett arbete väl utfört!:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Än så länge rullar den på fint men det är för tidigt för att ropa hej riktigt än. (-: Dags att nanna kudden nu, god natt.

Visa signatur