Permalänk
Robot

Min LED belysning

Tänkte visa upp min LED lösning som jag satte upp under min IKEA LACK hylla igår (16/5-09).
Min lösning består av tre armaturer som jag har målat och som har varsin led strip inuti sig där jag har lödat på motstånd, lysdioderna och kabeln för strömförsörjning till lysdioderna (såklart ^^).
Sen så har jag också en tillhörande dimmer så jag kan dimma lysdioderna också

Skåda och njut av ljuset ^^ !

Sry för den dåliga bildkvaliten :/

Alla grejorna som är på bilderna har jag köpt på Upplyst.se !

Har även spelat in en film där jag visar när jag dimmar lysdioderna http://korturl.se/jqck OBS XVID kodad

Kan väl lägga till att armaturerna, led stripen med till hörande motstånd, kablarna, kontakterna och dimmern gick på 410 kr.
Lysdioderna hade jag hemma.
Lite saftigt kanske men det var värt det tycker jag

Besök albumet: Min LED belysning av TM1

Permalänk
Medlem

fan va mkt datorer de va här:P Sweclockers har blivit en projektblogg, not that I mind

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Gött med strålning i skrevet där under bordet!.. Funkar de som preventivmedel tro? Nice diodinstallation btw

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuomi
Gött med strålning i skrevet där under bordet!.. Funkar de som preventivmedel tro? Nice diodinstallation btw

Haha, vem vet ^^
Tack annars

Permalänk

Lite småhäftigt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser lite mysigt ut

Permalänk
Medlem

Coolt :). Sen undrar jag var du fått den bakgrundsbilden ifrån :)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuomi

Vilken strålning? (är trög)

Permalänk
Medlem

Du har en rätt rejäl sändare där iochmed routerns trådlösa accesspunkt... Kanske inte det bästa stället att sätta en trådlös sändare modell stark.... Ovanpå lack hyllan hade nog varit bättre...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Coolt :). Sen undrar jag var du fått den bakgrundsbilden ifrån :)?

Tagit ett Battlefield 1943 screenshot och lagt till Battlefield 1943 texten
Kan pm:a den om du vill ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Vilken strålning? (är trög)

Han menar routern på den sista bilden, den är i nivån med skrevet ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Du har en rätt rejäl sändare där iochmed routerns trådlösa accesspunkt... Kanske inte det bästa stället att sätta en trådlös sändare modell stark.... Ovanpå lack hyllan hade nog varit bättre...

Vad pratar du om ?

Permalänk
Medlem

Skulle vara jätteschysst om du kunde pma den

Permalänk
Medlem

Vart ju riktigt bra med kablarna där.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1

Han menar routern på den sista bilden, den är i nivån med skrevet ^^

Hur kan du först säga så och sen följande?

Citat:

Vad pratar du om ?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Hur kan du först säga så och sen följande?

Men herregud....
En jävla router är ju ingen störningsmagnet, dom opererar på en nivå som man inte kan förstå....

Var on-topic nu allihop, snälla.....

Permalänk
Citat:

Men herregud....
En jävla router är ju ingen störningsmagnet, dom opererar på en nivå som man inte kan förstå....

Var on-topic nu allihop, snälla.....

Jag vill inte verka elak men det verkar som routern opererar på en nivå som inte DU förstår.

En sådan sak som en trådlös router avger strålning i form av elektromagnetiska fält, radiovågor och andra mikrovågor.
Det finns väl ingen som säkert kan säga att den här strålningen är livsfarlig för oss men den är väl kanske inte bra direkt.

Annars var det ett fint bygge, tror jag skall kopiera dig har sådana lack hyllor monterade på precis samma sätt ovanför tvn i vardagsrummet.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Jag vill inte verka elak men det verkar som routern opererar på en nivå som inte DU förstår.

En sådan sak som en trådlös router avger strålning i form av elektromagnetiska fält, radiovågor och andra mikrovågor.
Det finns väl ingen som säkert kan säga att den här strålningen är livsfarlig för oss men den är väl kanske inte bra direkt.

Annars var det ett fint bygge, tror jag skall kopiera dig har sådana lack hyllor monterade på precis samma sätt ovanför tvn i vardagsrummet.

Mvh,
Viper@God

Visst avger den strålning men det är långt ifrån vad en mobiltelefon gör.

Snyggt bygge förresten, Håller på med att bygga in 18 lysdioder i min lack hylla här hemma och blev lite mer motiverad att bygga klart den efter att sett ditt galleri.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subaru_impreza
Visst avger den strålning men det är långt ifrån vad en mobiltelefon gör.

Jag försöker hålla min mobiltelefon borta från skrevet också visserligen..

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

raffigt 10 om du hadde lagt kablarna i kabelskena som också vore svart, utan det en 8 MEN.....JAG gillade din TAPET så bara för att den va väl vald får du en 9:a
Nästa projekt är väl blysusp förstår jag ....lol

Permalänk

Riktigt läckert! Snyggt jobbat

Visa signatur

MSI H61MU-E35 REV B3 - Western digital caviar green 1tb 5400rpm - OCZ 4GB OCZ Gold Kit (2x2GB) 1333MHz - Intel Core i3 2100 3,1GHz - Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Silverstone PS05B Precision Svart - Corsair CX 500W