Permalänk
Medlem

Sista kontrollen innan k

Tjena, tänkte kolla om de här är någe bra/kommer funka. Ska köpas två datorer.
(1)

Ska använda denna till att spela nyare spel, har tänkt vänta med att köpa grafikkort och köra på ett 8800gt tills dx11 korten kommer ut, undrar därför vad ni tycker är smartare, att köra ett mobo med sli eller cf? Vill gärna ha en så tyst dator som möjligt!!

(2)

Denna ska användas till att klara av att spela typ sims 3 och se på film, tänkte bara kolla så att allt passar

(3)Hade då tänkt använda våran gamla p4 till att använda som filserver?/htpc och lagra alla filmer,musik osv på denna så det blir tillgängligt för alla i nätverket samt att kunna spela upp filmer på tv:n, Undrar då om detta kommer att funka och hur man gör, är det bara att dela ut hela datorn på nätverket eller mäste man göra nått mer? tänkte byta prossesorkylare och fläkt för att få ned ljudnivån.

ursäkta för rubriken men glömde fixa till den och går tydligen inte göra i efterhand

Permalänk

Ser bra ut, men om du ska spela något nyare spel som tex The Sims 3 så behöver du nog en lite kraftfullare gaming-dator

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk

Tror inte den där kommer att klara The Sims 3.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni kommer att behövas för att spela sims då? Datorn får hellst inte överstiga 5000 med skärm och allt. Eller är det omöjligt?

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag klarade Sims 3 på min laptop med ett HD 3470-grafikkort. Kanske inte maxat på alla grafikinställningar, men det flöt. Så jag tror definitivt att det som du skrev ska räcka.

Permalänk
Medlem

Bzkit, pm:a mig gärna om du orkar och kommer ihåg då du provat fläkten till p4:an. Sitter med en sån som tredjedator och vill också få den tystare. Tack på förhand (sorry för OT)!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Okej, låter ju bra så kommer nog köra på de då. Angående dator 1, borde man köra på ett moderkort med sli eller crossfire?

Ska försöka komma ihåg