Phenom II TWKR i test

Permalänk
Melding Plague

Phenom II TWKR i test

Den första recensionen om Phenom II TWKR är nu publicerad. Den handplockade processorn riktas till de extremaste överklockarna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer marknadsföringsknep än en produkt man kan köpa över disk alltså...

Permalänk
Medlem

Sätta den på 2ghz ger väldigt bra överklockning i %.

Permalänk
Medlem

Fint moderkort blev...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Haha dom knäckte av sockeln och processorn

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

How rare are these processors? Are they 1 out of 100 or 1 out of 100,000?

There are less than 100 of these that I know of, and unlike our competitor we don’t have the means or process in place to sort through thousands of processors. All AMD Phenom II processors have great potential and we have a few secrets on what we look for as the glass comes off the line…so far we’ve found what we’re looking for. When everything performs well it isn’t too tough to find fast chips.

Bra marknadsföring dock... Det verkar bara handla om att inte hamna i mediaskuggan så dom hittar på lite saker hela tiden.

Permalänk
Medlem

Tror inte dom kommer så mycket högre (om högre överhuvudtaget) med denna än vad dom redan gjort. Dom är ju uppe på över 7GHz redan.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

jag har alltid undrat ångorna som kommer från både flytande kväve och helium , kan det vara bra o andas in. Såg det nu på videon till denna tråd och dom står ju trots allt o jobbar i dessa ångor. Ja i allfall hjälp mig bli smartare

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Tror inte dom kommer så mycket högre (om högre överhuvudtaget) med denna än vad dom redan gjort. Dom är ju uppe på över 7GHz redan.

Jodå.. Bara de inte släpper nya modeller på ett tag så..

Man ska alldrig TRO... Finns alltid någon som tar det hela tiden....
Om man kollar på C-64:an vad de gör idag på den gamla datorn, var det ingen som Trodde för 15 år sedan, och där är det samma hårdvara ännu som inte utvecklas..Bara lite kreativ tänkande är inget omöjligt...De har de coola kodarna på c-64:an visat...

Tänk om folk kunde optimera kod idag på en pc som de gör på dessa gamla maskinerna....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag har alltid undrat ångorna som kommer från både flytande kväve och helium , kan det vara bra o andas in. Såg det nu på videon till denna tråd och dom står ju trots allt o jobbar i dessa ångor. Ja i allfall hjälp mig bli smartare

Tror nog inte det är någon fara så länge man inte kommer i långvarig fysisk kontakt med vätskan. Dom som kör mad helium kan nog få lite konstig röst efter ett tag om man andas in mycket XD. Varför det ångar så mycket är för att dessa vätskor kokar bort när det blir varmare och övergår till gasform.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Varken Helium eller Kväve är giftigt så så länge man inte får för stor syrebrist så är det absolut ofarligt att andas in dessa gaser. Luften du andas in består ju till 70% av kväve.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Varken Helium eller Kväve är giftigt så så länge man inte får för stor syrebrist så är det absolut ofarligt att andas in dessa gaser. Luften du andas in består ju till 70% av kväve.

Hur är det med vätgas då? Har för mig att det inte heller är så farligt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hur är det med vätgas då? Har för mig att det inte heller är så farligt.

inte att andas in kanske men lokalen och grejerna är ju inte direkt EX-klassade så det kan bli spännande explosioner

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag har alltid undrat ångorna som kommer från både flytande kväve och helium , kan det vara bra o andas in. Såg det nu på videon till denna tråd och dom står ju trots allt o jobbar i dessa ångor. Ja i allfall hjälp mig bli smartare

När jag var liten så tog en lärare fram flytande kväve i skolan och då var det ingen fara, vi var nära och så. Dessutom finns det ju över 75% kväve i luften:P så det är nog som att andas utomhus på vintern när det är minusgrader. Däremot ska du nog inte stoppa handen i det:D

spännande video:D

Permalänk
Medlem

Klart att man dör om man bara andas in helium eller kväve. Bara man har lite ventilation så är det inge farligt.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på denna extrema överklockning. Gör något man kan ha användning för istället.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Klart att man dör om man bara andas in helium eller kväve. Bara man har lite ventilation så är det inge farligt.

Ja, hehe inte direkt som att man ställer sig i ett rum helt i plexi utan några som helst öppningar och skickar in helium och kväve...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Har aldrig förstått mig på denna extrema överklockning. Gör något man kan ha användning för istället.

Datorvärldens motsvarighet till dragracing.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Hedersmedlem

Exakt men de får lite väl mycket publicitet i min mening utan det är oss glada amatörklockare som skall ha bra hjälpmedel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Datorvärldens motsvarighet till dragracing.

...och det finns folk som inte förstår sig på dragracing heller. Pyssla med dator-dragracing och mc-dragracing, det ultimata!

http://andersbrink.se/

Permalänk
Medlem

Jag har legat på 4,4ghz stabilt, men det har varit så galet varmt att ryggraden fryser till is. Kanske man ska frysa ner den med hehe.

Hur långt kan man komma om man multiply clockar med den? Eller är det bättre att köra med en "vanligare" phenom 2? I min mening mycket mer för pengarna än ett x58 system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Sätta den på 2ghz ger väldigt bra överklockning i %.

Haha japp 100% på luft, det är fint

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
inte att andas in kanske men lokalen och grejerna är ju inte direkt EX-klassade så det kan bli spännande explosioner

Varken kväve eller helium är explosivt så det är nog ingen risk

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hur är det med vätgas då? Har för mig att det inte heller är så farligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
inte att andas in kanske men lokalen och grejerna är ju inte direkt EX-klassade så det kan bli spännande explosioner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Varken kväve eller helium är explosivt så det är nog ingen risk

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Great, då tar vi fram 4 st 4890 TWKR edition och sätter de i Crossfire, vad kan vi få för prestanda då? Klarar den datorn av Crysis?

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Exakt men de får lite väl mycket publicitet i min mening utan det är oss glada amatörklockare som skall ha bra hjälpmedel.

Det är ju "vårat" fel.

reklam.

miljard efter miljard som plöjs ned i F1 lönar sig.
känns nästan som 50% av allt skit som går på tv är reklam.

Några handplockade processorer måste ju vara som en fis i rymden om man jämför med en phenom klisterlapp på en hjälm i F1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Jodå.. Bara de inte släpper nya modeller på ett tag så..

Man ska alldrig TRO... Finns alltid någon som tar det hela tiden....

För att förstärka det jag menar så är 965 runt hörnet som är en desto hårdare binnad die utav Phenom II, och kommer sätta taket i regel desto högre. Med 955 så har man nått över 7GHz, och med TWKR är man en bra bit ifrån, så det ser inte optimalt ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Exakt men de får lite väl mycket publicitet i min mening utan det är oss glada amatörklockare som skall ha bra hjälpmedel.

Om du får välja, att överklocka datorer, eller köra formel-1/rally/top fuel? Valet är ganska enkelt om du frågar mig, och åndå har man vart extrem förr med överklockning

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Gillar utvecklingen starkt. Klart en ny era av hårdvaruentusiaster som har växt fram. Nu är det inte hackare utan rekordsättare i beräkning.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte det var riktigt kul o se den transparenta kylaren de hade. Att få se hur kvävet kokar inuti röret.

Att det bara är marknadsföringstrick spelar väl ingen roll.. alla företag gör sånt här på olika sätt.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.