Infocare: vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Infocare: vad kan jag göra?

Hej, det har gått två veckor nu efter att jag skickat min gamla LG skärm (inköpt hos Dustin) till Infocare/Linköping. Problemet var att den helt enkelt vägrade starta.
Jag har både ringt och mailat och ingen kan svara med tydlighet vad statusen på mitt ärende är. Det slutar mest med standardsvaret "vi skickar en ny eller likvärdig då du valde byte". Bra: som jag inte har läst era regler redan...
En av killarna på kundservice var helt nollställd och sa bara "näe men någon skärm har nog skickats" (pro tip: nej det har en inte.)
På mina mail har de helt slutat svara.

Jag valde att kolla upp Infocare lite och uppenbarligen är de minst sagt sopor.
Vad kan jag göra? Det har bara gått två veckor men jag har en stark känsla att det här kommer ta evigheter. Kan jag be Dustin skicka mig en om det tar två veckor till och så får de själva ta det med Infocare? Kan jag göra något med Infocare om de i närmsta veckorna vägrar leverera eller ens ge mig status på mitt ärende?

Tack på förhand.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Du får nog lugna ner dig lite. Inget ovanligt att den man pratar med inte direkt vet vad som händer eller kommer att hända, helst inte när det är så många inblandade.
Två veckor i dessa samanhang är inte oskäligt utan mer normalt, praxis brukar ligga på 3-4 veckor, sen både mer och mindre beroende på omständigheter.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Jag är lugn: men förbereder mig på det värsta.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

"Lugna ner dig lite". Preeecis som jag trodde: utan ett enda skäl så har de ändrat datum för min ersättning till sista oktober. Med tanke på att det är infocare så innebär det nog en extra försening. Hur jävla svårt är det att beställa en skärm och skicka vidare?

Tak för "hjälpen": dags att bli arg över telefonen på Infocare.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Hedersmedlem

Har de ändrat datum till sista oktober är det helt oacceptabelt och långt utanför "skälig tid". Börja med att skriva i Dustin-tråden här på forumet och fråga vad de tycker om denna behandling av ärendet, OM det fortfarande är garanti på skärmen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag kan på rak arm säga att detta är inte är Infocare's fel. Det är LG's fel. Hur kan jag då veta det? Jo därför jag har jobbat nära tillsammans med Infocare och utbyten av produkter tidigare. Vårt företag har många många ggr ringt och mailat infocare i ärenden där det gällt LG skärmar och till en början trodde vi att Infocare var helt inkompitenta, men det visade sig att det är LG som ska skicka ut nya skärmar till Infocare som tar fruktansvärt lång tid på sig. Detta fick jag reda på sedan en kollega till mig sa upp sig och började jobba för Infocare i Linköping.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Jag kan på rak arm säga att detta är inte är Infocare's fel. Det är LG's fel. Hur kan jag då veta det? Jo därför jag har jobbat nära tillsammans med Infocare och utbyten av produkter tidigare. Vårt företag har många många ggr ringt och mailat infocare i ärenden där det gällt LG skärmar och till en början trodde vi att Infocare var helt inkompitenta, men det visade sig att det är LG som ska skicka ut nya skärmar till Infocare som tar fruktansvärt lång tid på sig. Detta fick jag reda på sedan en kollega till mig sa upp sig och började jobba för Infocare i Linköping.

Tack för svaret men tyvärr hjälper det inget. Gissa vad jag ska få för skärm?

Jag har alltså skickat in en 1680x1050 TN panel med 8-bit färgjup: ska få en 1440x900 med 6-bit!!!

FFFFFFFFFF!!!!!!!!! @_@

Synd om infocare: men det här har gått överstyr precis som jag trodde! Pengar eller tillgodokvitto NU!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Tack för svaret men tyvärr hjälper det inget. Gissa vad jag ska få för skärm?

Jag har alltså skickat in en 1680x1050 TN panel med 8-bit färgjup: ska få en 1440x900 med 6-bit!!!

FFFFFFFFFF!!!!!!!!! @_@

Synd om infocare: men det här har gått överstyr precis som jag trodde! Pengar eller tillgodokvitto NU!

Det är inte ett korrekt förfarande. Du SKA ha en som är minst lika bra som den skärmen som du har skickat in.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är inte ett korrekt förfarande. Du SKA ha en som är minst lika bra som den skärmen som du har skickat in.

Håller med. Du säger helt enkelt att du accepterar inte en skärm som är sämre än den förra eftersom du har rätt till en likvärdig eller bättre.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Tack för svaret men tyvärr hjälper det inget. Gissa vad jag ska få för skärm?

Jag har alltså skickat in en 1680x1050 TN panel med 8-bit färgjup: ska få en 1440x900 med 6-bit!!!

FFFFFFFFFF!!!!!!!!! @_@

Synd om infocare: men det här har gått överstyr precis som jag trodde! Pengar eller tillgodokvitto NU!

Oskälig tid, sämre produkt... klart att du ska ha pengarna tillbaka... inte tillgodokvitto

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Låter som en helt vanlig dag med infocare i mina öron.
Ett tips är att be dom packa en eventuell ny skärm ordentligt då det inte är nånting dom bemästrat heller.

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]