Permalänk
Medlem

i5 + HD5850

Dags för ny dator! Vad tror ni om det här paketet? Krav som jag har är att det ska vara i5, hd5850 och minst 500gb hdd. Max 10k. Åsikter & tips! Något jag bör ändra?

Tack på förhand

Permalänk

Ser bra ut. Mycket likt vad jag nyligen har beställt. Utom att jag tänkte testa Asrock p55 extreme. Får se hur det går

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

skulle kört på en samsung Spinpoint F3 1TB istället.. samt ett Corsair HX nätagg istället. skulle kört på corsair XMS3 med 8-8-8-24 latens annars ser det bra ut ;D

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

själv skulle jag ta ett annat moderkort med åtminstonde pci-express 16x och en extra 8x (minst) för bättre crossfire-möjligheter i framtiden.

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk
Medlem

ska du klocka eller inte? om inte så är dom minnena inte värt det om du inte ska ha dem för utseende. 1333 minnen är "orginal" för 1156 om jag inte läst fel.
och som nån redan sagt så skulle jag välja ett moderkort med 2 pci-e slots iaf.

//AC

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk
Medlem

Okej, vad rekommenderar ni då för moderkort? Jag ska inte klocka till en början iaf, kanske i framtiden, tar dem billigare nu iaf.. Länka gärna!

Permalänk
Medlem

Detta paket med HD5870!

+http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=498417

Summa: 9874kr

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

varför 650w om moderkortet inte stödjer crossfire?

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Det där priset på grafikkortet kan ju inte stämma?

En del ändringar:

Vad tror ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1las
Det där priset på grafikkortet kan ju inte stämma?

En del ändringar:

http://img203.imageshack.us/img203/4047/fashion.png

Vad tror ni?

ser bättre ut men skulle fortfarande slått till på ett Corsait HX nätagg och skulle även bytt hddn till en Samsung Spinpoint F3 1TB.

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

Den där kommer nog fungera skitbra för dig skulle jag tro. Tänk på att du kanske får vänta ett litet tag på grafikkortet visserligen då det inte finns i butiker än (vad jag vet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pontusd
varför 650w om moderkortet inte stödjer crossfire?

Det stödjer crossfire. 3300kr för hd5870 stämmer.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av themilkyway
ser bättre ut men skulle fortfarande slått till på ett Corsait HX nätagg och skulle även bytt hddn till en Samsung Spinpoint F3 1TB.

Enda skillnaden på nätaggen är väl att HX är modulärt? Enligt mig inte värt de extra pengarna..

750gb duger för mig, Samsungen är väl dessutom inte lika snabb?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
Det stödjer crossfire. 3300kr för hd5870 stämmer.

Tycker det verkar konstigt då det endast är på komplett det är så billigt.. (?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1las
Enda skillnaden på nätaggen är väl att HX är modulärt? Enligt mig inte värt de extra pengarna..

750gb duger för mig, Samsungen är väl dessutom inte lika snabb?

Tycker det verkar konstigt då det endast är på komplett det är så billigt.. (?)

Samsungen är snabbare och tystare

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av themilkyway
Samsungen är snabbare och tystare

Okej! Isf blir det ju såklart en samsung då det endast skiljer 58 kronor.. Tack!
Dock ska ju WD:n vara snabbare enligt specen? Hjälp mig förstå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1las
Okej! Isf blir det ju såklart en samsung då det endast skiljer 58 kronor.. Tack!
Dock ska ju WD:n vara snabbare enligt specen? Hjälp mig förstå

av egna erfaranheter så tycker jag spinpointen går bättre(stabilare), mer för pengarna helt enkelt! sen att WD har fått bättre kritik är ju en annan femma då dem hållt på med hdds längre.. men samsungen är tystare imo, sen om den är snabbare äre svårt att avgöra men den är definitivt inte slöare iaf! sen får du 250gig till så det är ju självklart upp till dig!

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1las
Tycker det verkar konstigt då det endast är på komplett det är så billigt.. (?)

Det är 11% rabatt!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Detta har jag funderat på, vad tycks? Har hdd redan.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och tittar på liknande system som har länkat här. Så jag lånar tråden till några frågor angående delarna:

1. Är det någon som har just det där moderkortet från Gigabyte? Funderar på om det finns någon anledning till att titta på något annat eller om det är just det som är mest prisvärt just nu. Överklockningsmöjligheter osv.

2. Är det stor skillnad mellan 1333 vs 1600 minnena om man inte har tänkt överklocka?

3. Finns det någon jämförelse mellan Spinpointdisken och WD black disken att hitta? Någon som har erfarenhet av dem båda? Jag är personligen mest intresserad av 500GB varianten.

4. Någon som har byggt i Fractal R2 lådan? Hur är ljudnivån isf? Enligt recensionen här på sweclockers verkade det väldigt lovande.

Tycker i övrigt att det verkar vara bra "bang for the buck".

Visa signatur

Play the piano!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som inte handlade om trådens ämne.