Permalänk
Medlem

Laptop (~6-7000kr)

Hallå i stugan.

Som ny bliven student är jag i behov av en bärbar dator.
Jag är tidigare mac entusiast men efter som jag inte riktigt är så pigg på deras underbara priser så undra jag om det finns något liknande en MacBook Pro fast mja billigare?

Helst inte över 7500:-

  • Helst metallchassi

  • 4500HD eller bättre GPU

  • Bra tangentbord för programmering (Om det finns så något som påminner om mac tangentborden så är det ett +)

Listan är ju självklart inte något som är som jag MÅSTE ha.
Har kollat lite på Zepto V15a och Acer Timeline serien.

Lite tips tack?

Permalänk

En begagnad mac!!

Permalänk
Medlem

Asus UL30 helt klart. Om du orkar vänta en vecka eller två dvs

Permalänk
Medlem

Menar du chassi helt i metall? Datorer med helmetallchassi tenderar att vara dyra (och enligt mig utan direkta fördelar).
Vad vill du ha när du säger att tangentbordet helst ska likna Apples? Är det layouten eller de friliggande tangenterna a la Sony?
Vilken storlek är du intresserad av?

Med tanke på vad du vill ha är kan nog en begagnad mac vara bäst även om dom tenderar att vara relativt dyra.

Permalänk
Medlem

Jag sökte också för ett tag sedan en dator främst för programmering för ungefär samma pengar. Grafik för HD-film eller spel är inte intressant för mig, kan jag kolla på en DVD räcker det.

Jag valde en Dell Vostro (som jag inte fått än) som har betydligt bättre prestanda än timeline och UL30, men genom att välja strömsnåla komponenter så hoppas jag att batteritiden ska bli uppåt 4 timmar. Inte lika slimmad heller.

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Menar du chassi helt i metall? Datorer med helmetallchassi tenderar att vara dyra (och enligt mig utan direkta fördelar).
Vad vill du ha när du säger att tangentbordet helst ska likna Apples? Är det layouten eller de friliggande tangenterna a la Sony?
Vilken storlek är du intresserad av?

Med tanke på vad du vill ha är kan nog en begagnad mac vara bäst även om dom tenderar att vara relativt dyra.

Ja jag menar med a la sony tangenter Nej det där med metall chassi var mest att jag vill ha något som tåler lite. Av tidigare erfarenhet så har de flesta bärbara varit ganska ömtåliga.

Hade tänkt minst 13" max 16".