Permalänk
Medlem

Print Screen?

Finns det kortkommando så man kan ta en print screen? Med det nya "lilla" tangentbordet?

Sen undrar jag också en sak till...
Går det på något sätt att programmera om sitt tangentbord så det fungerar mer som ett windows tangentbord?

// Tulle

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

cmd + shift + 3 funkar på min macbook, borde väl funka för dig med då?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Okej, men går det att konfigurera om sitt tangentbord?
Typ om jag vill att min FN knapp ska fungera som CMD knappen ... går det?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemfrid
Okej, men går det att konfigurera om sitt tangentbord?
Typ om jag vill att min FN knapp ska fungera som CMD knappen ... går det?

Tror inte det. Möjligtvis kan du byta plats på Ctrl och Cmd, men det är inget jag rekommenderar. Testa att köra med originalinställningarna, efter en halv månad kommer du tycka att alla kommandon i Windows är idiotiska. Så blev det för mig iaf (och jag vet att många andra tycker så).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemfrid
Okej, men går det att konfigurera om sitt tangentbord?
Typ om jag vill att min FN knapp ska fungera som CMD knappen ... går det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
Tror inte det. Möjligtvis kan du byta plats på Ctrl och Cmd, men det är inget jag rekommenderar. Testa att köra med originalinställningarna, efter en halv månad kommer du tycka att alla kommandon i Windows är idiotiska. Så blev det för mig iaf (och jag vet att många andra tycker så).

Håller med, att försöka lära sig kommandona som är tänkta från början är en bra idé. Om de är bättre eller ej är en kanske svårt att svara på .. men framförallt så slipper man hålla på att ställa om dina inställningar hela tiden (t.ex. om du skulle jobba på en annan dator).. man lär även få inkonsekventa beteenden i olika program vilket bara gör allt jobbigt. Det är en vanesak som går ganska snabbt att vänja sig vid. Den största skillnaden är att CMD används där man i Windows oftast använder CTRL.

Jag kör Windows varje dag på jobbet och Mac hemma - har inga problem att byta mellan dem.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Okej, jag får försöka att lära mig helt enkelt. Det svåraste är att inte trycka på CMD när man ska göra ett @ ... Men det lär man sig väl antar jag.

Förstår inte varför dom inte skickar med det "större" tangent bordet när man köper en ny maskin. Lite smått irriterande att pynta 13 lax och sedan behöva pynta 500 till...

Men men, it´s all about the money.. da dum dum dum dum dum dum!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemfrid
Förstår inte varför dom inte skickar med det "större" tangent bordet när man köper en ny maskin. Lite smått irriterande att pynta 13 lax och sedan behöva pynta 500 till...

Vad har du för dator? Till iMac skickar dom med det större till en kostnad av hela 0kr om man vill.....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag har en iMAC 24" ... fast jag köpte den på dustin, så man kunde liksom inte välja vilket tangentbord man skulle ha.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!