Permalänk

Hjälper till att spränga 1000km-gränsen med mina 23km igår.

+23km
=1007,4km

Permalänk
Medlem

+7,5
=1014,9

Permalänk
Medlem

+ 6 km
=1020,9

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

+7,5
=1028,4

Permalänk
Medlem

8 km i onsdags och 9,8 km i fredags.

= 1046,2

Visa signatur

"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

+7,5

=1053,7

Permalänk
Medlem

9,7 km i fredags

= 1063,4

Börjar det bli för höstigt för folk eller varför är det så lite aktivitet?

Visa signatur

Permalänk

Börjar bli lite väl kallt för min del, har inte riktigt några bra kläder för löpning. Så det är mest gym och bordtennis för min del nu, men något pass löpning här och där borde jag kunna klämma in i alla fall.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

8 km igår

= 1071,4

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite bortrest men en uppdatering nu

lör +4km
tis +7,5km
tor +7,5km

=1090,4

Permalänk

Jag har börjat springa i i vårat elljusspår i skogen här på baksidan som ligger på 2.5Km. Problemet för mig är väl att få tummen ur ***** och göra det, men när jag väl gör det så är det riktigt skönt. Det är just tummen som ställer till det

Nåja, jag körde iallafall 2.5km igår, och kallt var det. Det gjorde riktigt ont i halsen ett tag för det var så kallt, jag kunde knappt andas.
Föressten, någon vet vad detta beror på? är det helt enkelt för det var så sinnes kallt? Det blir som en kula i halsen och ambulans måste nästan tillkallas. Det kan ju bero på att jag är ovan också. Men men.

=1092,9

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nåja, jag körde iallafall 2.5km igår, och kallt var det. Det gjorde riktigt ont i halsen ett tag för det var så kallt, jag kunde knappt andas.
Föressten, någon vet vad detta beror på? är det helt enkelt för det var så sinnes kallt? Det blir som en kula i halsen och ambulans måste nästan tillkallas. Det kan ju bero på att jag är ovan också. Men men.

Har du testat att ha en halsduk runt huvudet, som går över munnen, så att inandningsluften blir varmare? Finns kanske andra lösningar oxå, hårband som man drar ned en bit, rånarluva, osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Har du testat att ha en halsduk runt huvudet, som går över munnen, så att inandningsluften blir varmare? Finns kanske andra lösningar oxå, hårband som man drar ned en bit, rånarluva, osv.

Ok, det kanske är det. Brukar folk springa med skydd över munnen nu på vintern?

Jag la jackan över ett tag, men då fick jag knappt luft iställtet.
Kanske bara är jag som är ringrostig? jag röker ju trots allt.
Men det är riktigt jobbigt att springa när det är kallt, kan inte andas.

Visa signatur

Permalänk

Det finns speciella apparater man kan stoppa i munnen för att värma upp luften (http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1117) men jag har inte testat ngn sådan själv, har hört att den inte är så skön att ha i mun. Finns oxå andra apparater som ser minst lika roliga ut (http://www.avantex.ebutik.se/?artnr=6659).

Men jag skulle testa en riktig tunn halsduk först.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Det finns speciella apparater man kan stoppa i munnen för att värma upp luften (http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1117) men jag har inte testat ngn sådan själv, har hört att den inte är så skön att ha i mun. Finns oxå andra apparater som ser minst lika roliga ut (http://www.avantex.ebutik.se/?artnr=6659).

Men jag skulle testa en riktig tunn halsduk först.

Japp, halsduks-taktiken ska testas på måndag. Jag återkommer.

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Japp, halsduks-taktiken ska testas på måndag. Jag återkommer.

Tack!

Brukar också få ont i halsennär jag springer när det är kyligt ute men har inte provat något mot det än, halsduk borde väl vara bra eftersom jag brukar stoppa handen för munnen vid dessa tillfällen. Problemet är väl att det blir svårare att andas men med en tunn halsduk borde det ju gå bra. En rånarluva däremot kanske inte är så bra om man stöter på folk speciellt inte om den lokala kiosken blev rånad samma kväll... xD

Permalänk
Medlem

9,7 km i fredags, det börjar bli lite småhalt nu

=1102,6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

+7,5km förra veckan

=1110,1

Permalänk

Jag läser nu att jag kan ha något som heter Ansträngningsastma, vilket inte är helt omöjligt då jag hade rätt extrem astma i unga år.
Jag får väl helt enkelt lägga ner springandet på vintrar och så, då detta problem endast uppstår vid ansträngning i kyla.

Hursomhelst, jag ger inte upp så lätt, så jag ska ut nu efter kaffet och köra iallfall 1 varv (2.5km) med en tunn halsduk över munnen.

Återkommer med en redigerare, förhoppningsvis blir det hela sträckan.

*Edit* Det gick hur bra som helst. Jag slog nog rekord idag, tidsmässigt. Man kanske skulle testa gula spåret imorgon (5.0Km).

Väldigt bra tips med halsduken runt munnen!

1110,1
+2.5
=1112.6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

9 km igår varav 6 km av dom var 1km intervaller där jag försökte hålla runt 4:20 min/km.

= 1121,6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

8km idag

= 1129,6

Permalänk
Medlem

körde 8 km i lördags, fick till 4:38 min/km i medeltempo

= 1137,6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart lite sjuk en vecka drygt... tog mig 6,4 km med ett medeltempo på 5.30 min/km i tisdags dock

= 1143 km

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Satte långa benet före i lördags och körde 5 km med ett medeltempo på 4:30 min/km.

= 1148 km

Visa signatur