BannWave at xbox Live, billiga xbox 360!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Jag har ju fortfarande betalat för min konsoll eller hur? Då borde jag få använda den fullt ut, sen att jag inte får spela spelen fullt ut är en annan femma.

Sen har jag även köpt spelen jag tycker är bra (de jag vill spela på Live), de andra spelen hade jag aldrig köpt även om jag var tvungen. För tillomed jag fattar att det inte kommer att komma nya spel om inte utvecklarna får pengar...

Problemet är väl att konsolerna, i en bra tid iallafall, såldes till en hyfsad förlust. MSoft räknade med att få igenom dom pengarna över tid allt eftersom du köpte spel. Om jag inte misstar mig behövde du köpa 4 spel bara för att dom inte skulle gå back på dig.

Permalänk
Avstängd

Kul att man fick sin originalbox bannad medan den flashade fortfarande fungerar. xD Undrar hur många originalboxar det är egentligen som blivit bannade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
surt att ni missar eventuella uppdateringa då, till spel och dashboard..

Ifall ett spel kräver en uppdatering så finns den givetvis med på skivan. Internet är fortfarande inget krav som tur är... ifall de inte har ändrat det såklart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Problemet är väl att konsolerna, i en bra tid iallafall, såldes till en hyfsad förlust. MSoft räknade med att få igenom dom pengarna över tid allt eftersom du köpte spel. Om jag inte misstar mig behövde du köpa 4 spel bara för att dom inte skulle gå back på dig.

Tur att jag har köpt 6 spel då, en handkontroll, play and charge kit, 12 månader live och massa points, dom lär ju har gått plus på mig isåfall...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Men kan man inte bara köpa en arcade för runt 1700-1800:- och sen flytta över 120gigs hårddisken dit, sen flytta över alla licenser med gamertagen till arcaden och fortsätta spela original i framtiden då?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag fick min bannad för någon dag sedan
Fast det visste man ju om kunde hända så det är inget att gnälla över. Det enda jag är sur över är ju i så fall att man skulle behöva köra "recover" på sin gamertag... Jag blir av med ett antal tusen AP på det då jag lirat offline ett rätt bra tag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har du fått en orginalbox bannad? Borde inte det vara något man kunde köra rättsligt.
Du har inte gjort fel utan M$, det låter som de själva bryter mot avtal.

Indirekt en Garantifråga.

Annars kanske dags att dra upp på PLUS, få se hur bra försäljningen blir i sverige då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coolg8
Har du fått en orginalbox bannad? Borde inte det vara något man kunde köra rättsligt.
Du har inte gjort fel utan M$, det låter som de själva bryter mot avtal.

Om det var saken så öppnar de ganska snabbt igen, så det finns ingen anledning att köra det rättsligt eller genom Plus. Man ringer helt enkelt Xbox support och pratar med dem.

Det finns ett fåtal användare som faktiskt fått originalkonsoler bannade, skulle det vara ett större problem hade forum/bloggar/facebook/kvällstidningar varit fyllda med vansinniga ärliga ägare.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Stop complaining and take it like a man!

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Det jag menar är att jag har KÖPT Xboxen, och har rätt att göra vad fan jag vill med den utan att någon skall lägga sig i.
- Ja, de har rätt att hindra mig spela pirat spel på deras servrar och tjänster.
- Nej de har inte rätt att förstöra saker jag betalt lagligt för bara för de levererat en låst produkt som du låst upp.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

- Nej de har inte rätt att förstöra saker jag betalt lagligt för bara för de levererat en låst produkt som du låst upp.

Enligt sina vilkår, som du godkänt, har dem rätt till det dock undrar jag vad de förstört för dig - utöver online funktionalitet (eller funktionalitet som vid något tillfälle krävt XBL) såklart.

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Enligt sina vilkår, som du godkänt, har dem rätt till det dock undrar jag vad de förstört för dig - utöver online funktionalitet (eller funktionalitet som vid något tillfälle krävt XBL) såklart.

Som jag skrev några sidor bak:

Citat:

Något som är nytt med de nya banningarna är att när konsollen väl har blivit bannad kan man inte längre kopiera in spel på hårddisken .. och man kan inte heller spela redan på hårddisken installerade spel, för den tycker att det är installerat från någon annan konsoll.
Man kan heller ej använda en gamerprofil från den bannade konsollen utan att göra en "recover"
Savegamen fungerar ej heller på någon annan 360.
360'n går ej att använda som Windows Media Center Extender.

Att dem stänger av mig från Live kan jag köpa, men att låsa ute funktioner som jag betalat för... Sen om jag skulle få för mig att köpa en ny (ge dem ännu mer pengar) så kan jag inte använda mina saves eller gamertag... :E

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Som jag skrev några sidor bak:

Att dem stänger av mig från Live kan jag köpa, men att låsa ute funktioner som jag betalat för... Sen om jag skulle få för mig att köpa en ny (ge dem ännu mer pengar) så kan jag inte använda mina saves eller gamertag... :E

Vilka funktioner har du betalat för?

Permalänk
Citat:

Visst, men du har ju inte betalat för dessa funktionerna - vissa av dem var inte engång del av konsolen när du först köpte den, det har tillkommit via uppdateringar i efterhand. Gratis uppdateringar som de nu har dragit tillbaka då du bröt deras användarvilkår.

Som jag sa tidigare så tycker jag det är ett mycket passande straff och alternativet är som sagt att de helt enkelt loggar alla som sitter med modifierade konsoller och polisanmäler dem - även om det skulle visa sig vara helt lagligt i Sverige (vilket jag fortfarande påstår att det enligt den "nya" upphovsrättslagen inte är) för det med sig en hel massa "extraarbete" för dig som blir anmäld.

Visa signatur

Permalänk

Jaja, de andra företagen har också samma TOS, det innebär inte att de flaggar hejvilt med den och använder den som jävla fi**or.
Jag tror inte att någon är arg över det faktum att de har blivit BANNADE, det räknade nog de flesta med kunde ske.
Men att stänga av funktioner som tillkom pga. konsollen från början var pissdåligt designad och lät som ett jävla Jet-flygplan, det är bara rent fi**eri, säga vad fan man vill om det, men så är det.
Och anmäla alla bannade konsoller? Haha, kom igen nu - du insåg att det var uppemot 600.000 bannade hittills (rykten, javisst, men det kan även vara sant), och med tanke på att deras banningsprocess inte är 100%:ig, så är det i princip omöjligt!
Finns som sagt folk som har blivit felaktigt bannade, även om de blivit unbannade så småningom så tyder det ändå på att det finns brister i deras banningsystem.
Polisen borde fokusera på viktigare saker än bannade konsoler...

Edit:
Jag tror att de börjar känna PS3:ans flås i nacken, därav dessa mass-banningar.
Det kan ju inte vara en tillfällighet att de sker precis innan jul varje år liksom?
De hoppas förmodligen på att folk som blivit bannade anser LIVE-funktionen som något vitalt och kommer köpa en ny konsoll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vilka funktioner har du betalat för?

I princip alla? Köpte min i februari så inga större funktioner som lagts till efter det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Visst, men du har ju inte betalat för dessa funktionerna - vissa av dem var inte engång del av konsolen när du först köpte den, det har tillkommit via uppdateringar i efterhand. Gratis uppdateringar som de nu har dragit tillbaka då du bröt deras användarvilkår.

Som jag sa tidigare så tycker jag det är ett mycket passande straff och alternativet är som sagt att de helt enkelt loggar alla som sitter med modifierade konsoller och polisanmäler dem - även om det skulle visa sig vara helt lagligt i Sverige (vilket jag fortfarande påstår att det enligt den "nya" upphovsrättslagen inte är) för det med sig en hel massa "extraarbete" för dig som blir anmäld.

Se ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Awesome
Jaja, de andra företagen har också samma TOS, det innebär inte att de flaggar hejvilt med den och använder den som jävla fi**or.
Jag tror inte att någon är arg över det faktum att de har blivit BANNADE, det räknade nog de flesta med kunde ske.
Men att stänga av funktioner som tillkom pga. konsollen från början var pissdåligt designad och lät som ett jävla Jet-flygplan, det är bara rent fi**eri, säga vad fan man vill om det, men så är det.
Och anmäla alla bannade konsoller? Haha, kom igen nu - du insåg att det var uppemot 600.000 bannade hittills (rykten, javisst, men det kan även vara sant), och med tanke på att deras banningsprocess inte är 100%:ig, så är det i princip omöjligt!
Finns som sagt folk som har blivit felaktigt bannade, även om de blivit unbannade så småningom så tyder det ändå på att det finns brister i deras banningsystem.
Polisen borde fokusera på viktigare saker än bannade konsoler...

Helt rätt. Jag har aldrig hävdat att jag gjort nånting rätt, utan bara att det är jävligt dålig stil av microsoft att göra som dem gör.

Citat:

Edit:
Jag tror att de börjar känna PS3:ans flås i nacken, därav dessa mass-banningar.
Det kan ju inte vara en tillfällighet att de sker precis innan jul varje år liksom?
De hoppas förmodligen på att folk som blivit bannade anser LIVE-funktionen som något vitalt och kommer köpa en ny konsoll.

Precis, hoppas inte alla som blir bannade köper en ny konsoll, det är ju precis det dem vill...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

haha rätt åt er alla pirater som blivit bannade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

I princip alla? Köpte min i februari så inga större funktioner som lagts till efter det...

Se ovan.

Helt rätt. Jag har aldrig hävdat att jag gjort nånting rätt, utan bara att det är jävligt dålig stil av microsoft att göra som dem gör.

Precis, hoppas inte alla som blir bannade köper en ny konsoll, det är ju precis det dem vill...

Skyll dig själv för att du spelar piratspel. Pengarna du inte lagt till spel är det ju bara att lägga på en ny konsol istället.

Permalänk
Citat:

Skyll dig själv för att du spelar piratspel. Pengarna du inte lagt till spel är det ju bara att lägga på en ny konsol istället.

Det är inte så att jag hade köpt dem spelen jag har laddat ner, de feta titlarna som jag seriöst spelat mycket har jag köpt, de andra har jag spelat i 45 minuter om ens det...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det är inte så att jag hade köpt dem spelen jag har laddat ner, de feta titlarna som jag seriöst spelat mycket har jag köpt, de andra har jag spelat i 45 minuter om ens det...

Det spelar ingen som helst roll.

Permalänk
Citat:

Det spelar ingen som helst roll.

Gör det ju visst? Varför ska jag lägga pengar på något jag inte vill ha?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Gör det ju visst? Varför ska jag lägga pengar på något jag inte vill ha?

Varför ska du ha något du inte betalar för?

Permalänk

Klart det spelar roll, det märker du väl själv?
Hade det inte spelat roll så hade han väl slängt bort 600 kr på varje skitspel?
Varför inte släppa lite fler demos, så att man kan prova ett spel någorlunda utförligt, istället för att whina över att spelet säljer skit.
Inte fan är det piraternas fel att ett spel säljer skit, är spelet bra och välgjort så kommer det gå åt, punkt slut.

COD:MW 2 har för övrigt sålt 7 miljoner redan...

Nuff said?

Edit: Svara på killens fråga först, innan du ställer en motfråga.
Varför ska han betala för något som han anser inte är värt pengarna?
Skulle du gjort det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Att bryta mot en EULA är inget kontraktsbrott...

Kontraktsbrott bör det vara då en EULA är en form av kontrakt, sen att det inte är/behöver vara kriminellt att bryta mot det pga av landets lagar där man befinner sig är en annan fråga.

Och nej, jag ser det inte heller som en fysisk möjlighet för MS att försöka dra saker inför domstol, främst pga den enorma kostnaden inblandad. Hur som, det blir ju till att köpa en ny box, bannade går ganska bra på blocket.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
Kontraktsbrott bör det vara då en EULA är en form av kontrakt.

Nej, nej, nej och åter nej!
EULA är inte ett kontrakt i någon form. Om det skulle vara det så skulle det vara olagligt eftersom du inte kan ingå i ett kontrakt innan du fått ta del av villkoren/kontraktet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Edit: Svara på killens fråga först, innan du ställer en motfråga.
Varför ska han betala för något som han anser inte är värt pengarna?
Skulle du gjort det?

Se mitt svar på detta i den andra tråden - men varför ska man ladda ned och spela det, även om det endast är 45 minuter om det är så dårligt?

Finns det inga demos tillgängligt brukar det finnas in-game videos och reviews från tillförlitliga källor. Finns inget av detta enkelt tillgängligt kan man utgå ifrån att spelet suger och man bör helt enkelt hoppa över just den titeln.

Att antalet demos som släpps blir mindre och mindre tycker jag går helt hand i hand med att spelen som släpps blir dårligare och dårligare. MW2 för exempel, inte konstigt att det inte finns någon demo - spelet är inte alls så bra som man (iallfall jag) förväntade mig. Det samma gäller GTA IV, visserligen ett helt okay spel, men absolut inte värt all pre-release hype eller värt alla 9 och 10 ratings det fick. Just dessa titlar har också en annan orsak till att en demo inte finns - namnen/serierna är kända storspel och de kommer sälja bra enbart på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blir ju mörkrädd när jag ser hur dumma folk är!

Ni klagar alltså på att ni blivit bannade eftersom ni spelar olagliga kopior på er flashade/chippade xbox?

om ni klagar på att spel inte är värda pengarna så läs förfan på alla 567000 sidor som har reviews eller videos eller ladda ner demo och kolla innan,

har ni köpt en xbox och på något sätt blivit bannade pga av felaktiga orsaker så tycker jag synd om er, ni andra.. att ni orkar..

Betala för spel till Playstation 3 är tydligen okey men eftersom det går att bränna spel till Xbox360 så gör ni det och anser att det är helt ok..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

vad jag har läst så går det att streama med dem även fast de är bannade. (ej 100% säker)

Sen förstår jag inte denna skadeglädje som alla har mot de som blir bannade. Ganska roligt tycker jag haha, men ni får väl vara glada så länge ni kan ixtreme lt kommer väl ändra på framtiden.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
vad jag har läst så går det att streama med dem även fast de är bannade. (ej 100% säker)

Sen förstår jag inte denna skadeglädje som alla har mot de som blir bannade. Ganska roligt tycker jag haha, men ni får väl vara glada så länge ni kan ixtreme lt kommer väl ändra på framtiden.

Inte även fast, trots att heter det :facepalm:

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

haha intresseklubben antecknar

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Folks tankesätt här är ju fel
1. spelet är inte värt att köpa
2. jag laddar ner spelet istället

Det blir ju en motsägelse...
Uppenbarligen så vill ni ju spela, bara att ni är för snåla för att betala...
Om nu spelen är för dyra så kan ni ju helt enkelt avstå från att spela... Men det vill ni ju inte...

Går ni och stjäl allting i butiker som ni inte har råd att köpa?
Då kommer den gamla vanliga "jo men en kopia stjäl ju inget fysiskt"
Kanske inte, men det stjäl ju inkomster från dom som lagt ner tid på att skapa spelet...

Då kommer den vanliga "jamen dom tjänar så mkt ändå". Jaha? Så typiskt svenskt, att det ska vara "fel" att tjäna pengar. robin hood hit och dit hela tiden. Skaparna har lagt tid på att utveckla något, varför ska man då inte kunna få ta betalt? (sen kan jag hålla med om att 600-700 är i överkant, pc-spelens ~400 är ju mer vettigt... men säljer man sina begagnade spel, och inte prompt måste ha spelen på releasedag så går det att komma undan billigt ändå)

Sen kommer den obligatoriska modern warfare 2, det är lixom inte rättvist att jämföra med det bäst säljande spelet någonsin....
Om jag inte minns fel så tror jag det var Unreal Tournament 3 som sålde 80 000 kopior första veckan eller om det var månaden!

Så det här med "jag köper dom spel jag verkligen gillar" fungerar ju inte riktigt..
Som att folk rättfärdigar sin kopiering med att köpa vissa stortitlar..
Ska ni rättfärdiga nått så är det ju bättre att köpa dom mindre spelen som säljer sämre...

Kan ju hålla diskussionen igång hur länge som helst, men jag förstår MS till 100%... Bättre att slå så det gör ont (stänga av alla features)... För hade det enbart varit xbox live så hade väl det inte skapat hela denna upprördheten som nu finns..

Att stå å tjafsa angående att "jag har betalt för hårdvaran och gör som jag vill", när ni uppenbarligen gjort nått som enbart går ut på att wärscha ner spel... det är ju bara helt fel.