Permalänk

Köp av bärbar hjälp =)

Hej allesammans!

Har tänkt att köpa en ny bärbar dator som klarar av nyare spel bra tex FM.

Är ingen spel maniac så behöver inte vara någon super gaming dator. Skärm storleken ska vara från 17 och uppåt. Och prisklassen 0-10.000kr

Har inte så bra koll på vad som är bra så är så tacksam för hjälp

Mvh Jocke

Visa signatur

Jocke !

Permalänk
Medlem

Är du villig att handla från Tyskland? Sånafall så rekommenderar jag Notebookguru.de och dess billigaste dator från 700 euro och uppåt. Du kan konfigurera själv och få bl a ett svenskt tangentbord istället för tyskt.

Permalänk
Medlem

Har du tänkt och använda den som en bärbar eller kommer den ligga på samma ställe hela tiden?

När jag skulle köpa tänkte jag först 17.3 tums skärm, men jag lovar dig det är inte en bärbar då. 15 tum är perfekt. Går att bära mig sig utan bekymmer och det räcker gott och väl att spela med.

Blir ju lite billigare att ha 15 tum dessutom, du får mer kraft i datorn mot vad du får om du ska ha en 17 tum.

OM den nu bara ska ligga still på ett och samma ställe, köp en 22 tums skärm som du kan spela på istället då.

Och jag håller med ovan, beställa clevo från någon av sidorn som säljer den. Du får mycket dator för pengarna.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34