Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrdin
Så himla bittert, jag beställde mitt Asus 5870 för nästan en månad sen från komplett, funderar på att beställa ett 4870 för att ha något imellan iaf.

När beställde du ditt förresten? Man kanske ska dra iväg en beställning och hoppas att de har några kvar.

Jag hade också ett Asus 5870 kort beställt från komplett som jag avbeställde nu dock. Jag la beställningen igår runt 17.40 efter att jag såg att någon här i tråden tipsade om att det fanns 4 stycken kvar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Ojdå, vilket märke?

asus.

Dom skrev i ett mejl att dom skulle få in ett parti med kort i slutet av november eller början av december

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
xfx 5850 black edition finns hos misco nu. Jag ska inte ha nåt sånt kort, men jag tänkte bara meddela om intresse finns.

Gah, undrar om jag ska beställa nu, kan det vara ett returnerat ex?

Hmm måste isf avbeställa från Komplett, någon som vet ifall det bara är att avbeställa varan hos komplett så sätter de in pengarna på kontot igen eller måste man fylla i en massa dravel?

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Precis hämtat ut mitt Asus 5850 från JME nu!
Igår påstod deras support att det tidigast skulle komma i slutet på nästa vecka så man blev något förvånad när det kom ett SMS om att paketet var framme

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kruss
Jag hade också ett Asus 5870 kort beställt från komplett som jag avbeställde nu dock. Jag la beställningen igår runt 17.40 efter att jag såg att någon här i tråden tipsade om att det fanns 4 stycken kvar

Aja, såg inga kvar i lagret men la in en beställning ändå, man vet ju aldrig, man kan avbeställa iaf i god tid med tanke på att korten inte verkar komma förräns nästa år som tidigast :(.

Permalänk
Medlem
Citat:

xfx 5850 black edition finns hos misco nu. Jag ska inte ha nåt sånt kort, men jag tänkte bara meddela om intresse finns.

AH f*ck it. Nu är den beställd

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Beställde ett jag med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nice, lika bra att vara i farten! Jag ska vänta på asus-varianten.. såvida de inte drar ner priset till samma pris som asus-kortet. Verkligen hög press på dessa 5850-kort.

Ati måste göra något åt det här snart.

Vad är det som gör att xfx kostar mer än asus-kortet?

Vad beträffar komplett, vet jag inte. Har aldrig handlat där förut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jornathan
Beställde ett jag med!

Hoppas dom har mer än ett kort =/

Citat:

Nice, lika bra att vara i farten! Jag ska vänta på asus-varianten.. såvida de inte drar ner priset till samma pris som asus-kortet. Verkligen hög press på dessa 5850-kort.

Ati måste göra något åt det här snart.

Vad är det som gör att xfx kostar mer än asus-kortet?

Vad beträffar komplett, vet jag inte. Har aldrig handlat där förut.

Ja du kanske kostar XFX korten mer att köpa in? Jag har ingen aning faktiskt det är väll ändå exakt samma komponenter i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är klockfrekvenserna som skiljer:

xfx 5850 black edition: GPU = 765 mhz, Minne: 4500 mhz
asus 5850: GPU = 725 mhz; Minnet: 4000 mhz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sen att XFX har den bästa garantin där man får byta kylare samt överklocka och den gäller då fortfarande. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk

Funderar på att köpa 3 st 5770 ist, lär väl klå ett 5870 kan jag tro

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är klockfrekvenserna som skiljer:

xfx 5850 black edition: GPU = 765 mhz, Minne: 4500 mhz
asus 5850: GPU = 725 mhz; Minnet: 4000 mhz

Jo men XFX standard-5850 med 725Mhz är dyrare den med, hos Misco iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sweet, fick mail om att kortet levererats i Fredags och igår hade jag det. Efter lite pillande och tweakande så spinner det nu som en katt (lite brunstig ibland) i burken. Tummen upp för kortet än så länge!

Edit: Beställde kortet den 26:e från dustinhome

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men XFX standard-5850 med 725Mhz är dyrare den med, hos Misco iaf.

Det stämmer. Det verkar dessutom som man inte får med dirt 2 om man köper asuskortet från misco.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har hört att 5850 är väldigt högljudd av sig, är det nått ni 5850-ägare har märkt av?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg på asus hemsida att de redan är ute med pci express 2.1:

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=rnDoHsWYbCfL2EnH&temple...

Stämmer detta?

Finns det ens något moderkort som stödjer 2.1?

Annan tråd om detta:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8926...

Lite mer info: http://www.d-silence.com/feature.php?id=252

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är XFX 5850 Black Edition slut. Det gick fort

Visa signatur

Permalänk

Det står nu på orderstatus på misco att ordern är plockad. Betyder det att jag hann få ett kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har hört att 5850 är väldigt högljudd av sig, är det nått ni 5850-ägare har märkt av?

Får jag fråga vart du har hört det, för du har inte hört det från ett HD58xx kort kan jag intyga då dom är väldigt tysta. Dom är inte hörbara i idle och är väldigt bekväma ljudmässigt under belastning.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur många som köpte XFX 5850 Black Edition.. men d låter som att de bara får in en liten bunt 5850-kort per runda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Är det någon som fått sin 5870 att fungera i 1080p via hdmi ut till en lcd-tvs hdmi ingång? Det är stört omöjligt att få det att fungera på min Samsung 655 lcd-tv. Det går alldeles utmärkt i t.ex. 1280x720 och t.o.m. i 1080i (30hz) men i 1080p (60hz) blir det bara en svart skärm och "no signal".
Jag är långt ifrån den enda med detta problem och ATI verkar sitta med tummen upp i r*ven istället för att fixa problemet. Galet nog så fungerar 1920x 1080p från t.ex. polarens laptop via vga utgången till tvns vga-ingång alldeles utmärkt, men inte hdmi från min 5870!!

Ni som kör dvi ut och sen dvi till hdmi-adapter på tvn... får ni det att fungera i 1920x1080p i 60 hz på tvn? Om ja, så skaffar jag det genast men jag vill ogärna köpa en till kabel bara för att inse att den inte heller fungerar (som min 10m hdmikabel).

M.v.h.
Henkka

Nu har jag en Samsung LE46A656 men jag antar att den inte är så olik mot din modell.
Det funkar i alla fall klockrent med 1920x1080p och 60Hz från mitt 5850.
Jag kör med en DVI till HDMI kabel från Kjell & Co

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jornathan
Det står nu på orderstatus på misco att ordern är plockad. Betyder det att jag hann få ett kort?

Plockad står det på min också, väntar ivrigt på att det ska stå Levererad ist

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Får jag fråga vart du har hört det, för du har inte hört det från ett HD58xx kort kan jag intyga då dom är väldigt tysta. Dom är inte hörbara i idle och är väldigt bekväma ljudmässigt under belastning.

Har läst på div forum och sett filmer på youtube då dem ökar fan speed på korten och på 30% så låter det en hel del men det är svårt att avgöra hur det kommer att låta när den väl sitter i burken bredvid en ist för att lyssna på en inspelning med micken 30cm ifrån korten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DirectX11

Har denna setup:

Moderkort: Asus P7P55D PRO
Nätagg: Corsair HX 650W
CPU: i5 750
GPU: XFX Radeon HD5870
Ram: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

Windows 7 Ultimate 64-bitars

Nu till problemet:

Kör->dxdiag

System fliken -> directx-version så står det DirectX 11, men under Bildskärmsfliken -> DDI-version står det 10.1.. Har installerat senaste drivrutinerna för grafikkortet, fortf samma. Hur gör jag för att åtgärda detta?

Tack!

(Skriver det här då det gäller ett HD5870)

Permalänk
Medlem
Citat:

Det stämmer. Det verkar dessutom som man inte får med dirt 2 om man köper asuskortet från misco.

Jag fick Dirt 2 med mitt Asus 5850 från Misco. Kan ju inte intyga att det ingår fortfarande, men såvitt jag vet så körs kampanjen, även om Misco inte skrivit in det. Det stod inget innan heller om man säger så.

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

tja. jag har nyss fått ett ATI 5850 jag undrar kan man ha 3D på det kortet? och isåfall hur aktiverar jag det och vad behöver jag för att använda det? jag vill aktivera det på crysis.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jake93
tja. jag har nyss fått ett ATI 5850 jag undrar kan man ha 3D på det kortet? och isåfall hur aktiverar jag det och vad behöver jag för att använda det? jag vill aktivera det på crysis.

Tror att nVidia är ensamma om 3D-stöd. Dessutom skulle du behöva 3D-glasögon
Edit: En skärm på 120hz är också ett krav...

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av limeman2
Tror att nVidia är ensamma om 3D-stöd. Dessutom skulle du behöva 3D-glasögon
Edit: En skärm på 120hz är också ett krav...

Fan det är det enda negativa med ATI just nu då...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p7389
Jag fick Dirt 2 med mitt Asus 5850 från Misco. Kan ju inte intyga att det ingår fortfarande, men såvitt jag vet så körs kampanjen, även om Misco inte skrivit in det. Det stod inget innan heller om man säger så.

Ok tack för svar. Precis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok

De kanske inte vågar ge ut något exakt datum för att inte göra sina kunder besvikna. När beställde du ditt exemplar?

Jag beställde mitt idag, så jag får nog räkna med en lång leveranstid med tanke på den situation som råder. Vågar inte hoppas på nåt förrän jag fått klara besked.

Skrev fel i förra inlägget, menade December. Beställde i fredags, 27 november om ja inte är helt ute å cyklar. Hoppas Verkligen att de kommer i December! Men om de sagt januari till andra så verkar det ju allt annat än lovande, suck. Tycker det känns lite pinsamt att de inte kan tillverka ett par förbannade leksaker... dagens teknologi..:P