Permalänk

Ny dator 17-18K

Hej! Det börjar bli dags för mig att införskaffa en ny dator då den jag har nu inte längre pallar de nya spelen. Problemet är att jag inte är så insatt på datorer så jag vet inte riktigt vad som är bra eller dåligt. Det skulle vara grymt schysst om det finns någon här som skulle kunna hjälpa mig att hitta en fin burk.

Jag behöver hela köret burk, skärm, ljud osv. Min budget ligger på 17-18K

Min polare köpte denna dator för ca en och en halv månader sedan. Jag tänkte att jag kanske skulle köpa en likadan om det inte är så att det har hunnit komma ut några nya delar.

Permalänk

Förstod inte vad du menade med ljud, ljudkort eller högtalare? Ska du ha mus och tangentbord också? Förstod inte vad du ville ha riktigt. Finns väl lite vassare grejer än den där, exempelvis:

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Oj, nu när du säger det så ser jag att det blev väldigt otydligt. Med ljud menar jag bara ett par vettiga hörlurar med mick.

Jag behöver även ett tangentbord och en mus. Men jag behöver ingen "super" mus som eliter spelar med.

Är det där packetet clockningsbart? Jag har ingen erfarenhet av clockning men jag undrar bara ifall jag skulle få lust att testa.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13asement
Oj, nu när du säger det så ser jag att det blev väldigt otydligt. Med ljud menar jag bara ett par vettiga hörlurar med mick.

Jag behöver även ett tangentbord och en mus. Men jag behöver ingen "super" mus som eliter spelar med.

Är det där packetet clockningsbart? Jag har ingen erfarenhet av clockning men jag undrar bara ifall jag skulle få lust att testa.

Tack för hjälpen.

Fungerar alldeles utmärkt att klocka med det systemet. Ska du få in headset, tangenbord och mus så blir budgeten sprängd. Föreslår att du avstår SSD'n så länge...

Föreslår:
Tangentbord: https://www.inet.se/datortillbehoer/tangentbord/logitech-g11-...
Mus: https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/razer-deathadder-re...
Headset: https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/raze...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Känns lite dumt med ett mATX kort om man ska ha stora grafikkort osv och har ett stort chassi.. Hade nog kört på asus deluxe eller liknande. Sen bytt nätaggregatet mot ett vanligt och icke modulärt om man inte behöver det vill säga. Sparar ett par hundringar där. Hade nog klämt in en noctuafläkt också om man vill överklocka lite.
Säger att det börjar bli dags att köpa nytt. Kan du då vänta och se vad nvidia kommer ut med för kort så hade jag nog gjort det. Även om dom värsta korten blir dyra så kommer ju iaf 58 serien från ati att bli billigare.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

Tack för svar.

Jag har några funderingar:

När behöver man ett modulärt nätaggregat?

Är det någon skillnad på prestandan mellan de små och de stora moderkorten eller blir det bara onödigt trångt?

När släpps de nya nvidia korten? Kommer de ut före jul?

Permalänk
Medlem

mitt bidrag jävligt bra dator! snyggt och stilrent oxå ^^

Visa signatur

Core i5 3.4 ghz, gtx 580, Corsair dominator 1600 mhz 8gb,

Corsair hydro h80, Corsair Graphite 600T, Asus P6T Professional

Permalänk
Medlem

Det där hade iaf jag kört på.

Permalänk

Han ska ha t-bord, mus och headset med

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Detta skulle jag köra med om jag var lika rik :P. Glömde dock att lägga till ett modulärt nätagg. Om du vill ha en riktig värsting dator kan du senare köpa till ett extra HD5870.

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk

Det tangentbordet och musen är as bra:D jag har lika dana:D

Visa signatur

Tjenixen (: