Modern Warfare 2 bästa FPS-spelet någonsin

Permalänk

Modern Warfare 2 bästa FPS-spelet någonsin

vad kan jag säga. COD MW2 måste va det bäst optimerade FPS spel som någonsin har gjorts............(endast HL2 i mina ögon som är i närheten av väl-optimerat)

kan knappt förstå att spelet flyter på så här bra. lirar på en Xps latop med ett medium grafikkort (Ati 3670) och i.o.f. en bra Core 2 duo prolle med sjukt bra grafik-upplösning......OCH DET BARA FLYTER PÅ & FLYTER PÅ
jag behöver inte stänga av en massa ögon godis, fpsen ligger normalt ändå fast det är 2 miljarder soldater, fordon och bråte som flyger omkring i luften (hur ofta händer det )

om ni inte har spelat det ännu....KÖP DET NU (eller skaffa det som de flesta andra)

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Proffsmoddare

Jag klarade singleplayer-delen på runt 4 timmar, så det är då inget jag skulle rekommendera till någon.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

För att inte tala om att det inte finns några dedikerade servrar och LAN-stödet är totalt gimpat.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Inaktiv

Det ända tråkiga med avsaknaden av dedikerade servrar är folks bristfälliga kunskap att anordna en stabil anslutning. Tråkigt när folk bara drar eller blir nerkopplade, så måste spelet lämnas över till en annan person.

Har inte spelat klart singleplayer delen för övrigt...inte den som avgjorde mitt val när jag köpte det.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag störde mig en hel del på laddningstiderna i HL2 när man jämförde med Farcry där banorna är mycket mycket större. Tog död på upplevelsen då dom lyckades mycket bättre i 1an med laddningstiderna.

När det gäller MW2 så har jag inte gett mig in i multiplayern allt för mycket. Kanske spelat 1-2timmar sammanlagt.
Fast jag gillade singleplayerdelen + de flesta coop uppdragen. Mest noterbara var väl sniper uppdragen och dom som den ena satt i en helikopter/plan och cirkulerade. Spelade dom med en kompis över internet med mick, synd det var så lite av dom uppdragen för dom andra kändes tråkiga

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Det ända tråkiga med avsaknaden av dedikerade servrar är folks bristfälliga kunskap att anordna en stabil anslutning. Tråkigt när folk bara drar eller blir nerkopplade, så måste spelet lämnas över till en annan person.

Har inte spelat klart singleplayer delen för övrigt...inte den som avgjorde mitt val när jag köpte det.

Det värsta är väl ändå folk som har en bra 100 mbit lina men sopig hårdvara som tror att dom kan hosta med typ bara 1 gig ram och sånt.Det har varit väldigt mycket sånt dom sista veckorna.Folk teleporterar fram för att hosten har craphårdvara:(

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker inte att längden på SP spelar in på hur bra ett spel är.

Håller definitivt med om att det är extremt väloptimerat. Det flyter på lika bra som CoD 4, men är mycket snyggare. MP funkar bra, men jag saknar dedicated, trots att listen har en del positiva saker som:

Man slipper fåniga serverregler

Man kan inte bli kickad för någon skitsak

Riktigt bra spel, men inte det bästa enligt mig.

Permalänk
Medlem

Singleplayer läget består ju inte endast av kampanjen. Du kan ju försöka klara covert ops på veteran också det kommer förlänga spelet mycket! Och roligt är det också! Jag har lagt ner runt 100 timmar på multiplayer läget och jag älskar det! Spelar oftast med kompisar men att spela ensam kan vara riktigt nice också.

Permalänk
Avstängd

Värdelöst online. Vill ni spela mycket online, köp det INTE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Värdelöst online. Vill ni spela mycket online, köp det INTE.

Vad tycker du är värdelöst? Visst inga dedikerade servrar och random maps men man kan ju fortfarande spela med sina kompisar och vara i samma lag som dem. Och att bli level 10 prestige tar ju ganska lång tid så man blir ju inte maxleveln på en vecka direkt.

Permalänk
Medlem

Bra optimerat = världens bästa fps? njaaaa

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Singelplayer var riktigt bar dock på tok för kort!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Kanske inget FPS direkt men Prototype ligger också på top när det handlar om väloptimerat. Typ hela manhattans befolkning kutar omkring medans jag slaktar monster och kastar bilar omkring mig. Inte heller något avstängt och det på ett 7900gt kort.

När det handlar om CoD MW2 så har jag endast kampanjens längd att klaga på, i övrigt ett mycket bra spel.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tidsfördiv, särkilt när man lirar med polarna.

Som sagt innan listen systemet fungerar inte alls bra men har ändå sina fördelar.
Dock väger nackdelarna över fördelarna.

Kan bara säga att det är ett helt ok spel att spela.

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Håller med trådskaparen. Modern Warfare 1 och 2 har ett snuskigt starkt singleplayer-del som drömmer bort besökaren lika mycket som i Half-Life-serien. Spelet må vara kort, men det skiter jag i! Det är upplevelsen som gäller. Och till er som drar upp multiplayer-delen: trådskaparen pratar om singleplayer-delen till de som vill prova nått spel offline or whatever. Varför är man illa tvungen att spela online också?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Inaktiv

Det var väl OK men inget sensationellt som skulle leva upp till hypen. Det är fortfarande alldeles för linjärt, inramat och scriptat. Det fanns för lite utrymme för egna avstickare och påhitt, i mitt tycke. Få ställen bjöd på några riktiga överraskningar, dessutom.

Starta från A, gå till B, gå till C, ha din team leader skrikande i radion 24/7 att alltid skynda på för att det alltid är ont om tid (när det inte direkt är det/det mesta är scriptat att hända när du själv anländer), skjut dit, bomba detta, gör så här.

Kanske inte min kopp te, jag vet inte, men de bästa uppdragen var med Price; smyga runt med silencers och snipers.

Grafiken hade en del att önska men visst, miljöerna var ofta bra och full med kaos på de stressiga områdena. Synd bara att det alltid tycktes vara panik att klara av banorna så fort som möjligt så man inte kunde utforska det lilla utrymme där fanns inom de stängda ramarna.

Gör CoD till ett Sandbox-spel, då snackar vi.

Permalänk

Jävligt bra optimerat, jodå. Men fortfarande inga dedicated servers så i mina ögon är det en ren konsolport, helt enkelt

Edit: Som nån sa, bara för att det är bra optimerat betyder det inte att spelet är det bästa FPS:et någonsin.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Quake 3 motorn håller än

EDIT: Men IW har förstört multiplayer, när Bad Company 2 kommer lär det inte bli nått mer COD MW2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Optimerat spel = det bästa? Nej.

Permalänk
Medlem

Man kan aldrig göra alla nöjda. MW2 är med facit i hand ändå en lyckad lansering i mina ögon. Avsaknaden av dedikerade servrar har även vissa fördelar - om jag jämför med CS:S - som; variation (inte bara Dust 2 till förbannelse), mindre fusk (subjektiv uppskattning i kombination med att många fusk redan åtgärdats), inga achievements-banor som i t.ex TeamFortress 2.

Har spelat i princip varje dag och stör mig inte så mycket på host migration eller lobby closed eftersom jag inte tycker det händer så vansinnigt ofta.

Införskaffade spelet med ett öppet sinne och lät inte mitt omdöme färgas i förhand av alla negativa inlägg. Tror det underlättade att acceptera upplägget med IWN. Att spelet skulle vara bra optimerat var jag relativt säker på med MV1 i färskt minne.

Tycker spelupplevelsen SP som MP väger upp alla brister flerfallt. MW2 FTW!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Man kan aldrig göra alla nöjda. MW2 är med facit i hand ändå en lyckad lansering i mina ögon. Avsaknaden av dedikerade servrar har även vissa fördelar - om jag jämför med CS:S - som; variation (inte bara Dust 2 till förbannelse), mindre fusk (subjektiv uppskattning i kombination med att många fusk redan åtgärdats), inga achievements-banor som i t.ex TeamFortress 2.

Har spelat i princip varje dag och stör mig inte så mycket på host migration eller lobby closed eftersom jag inte tycker det händer så vansinnigt ofta.

Införskaffade spelet med ett öppet sinne och lät inte mitt omdöme färgas i förhand av alla negativa inlägg. Tror det underlättade att acceptera upplägget med IWN. Att spelet skulle vara bra optimerat var jag relativt säker på med MV1 i färskt minne.

Tycker spelupplevelsen SP som MP väger upp alla brister flerfallt. MW2 FTW!

I like this guy.

Permalänk
Avstängd

har TS nyligen börja spela på PC?

OPFlashpoint mm. det finns många spel som är MYCKET bättre än MW2

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

MW2 är ett bra spel men personligen har jag Postal 2 som favorit

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ett tips, förminska din bild till att börja med..
Sedan är spelet bra ja, dock är det min personliga åsikt.

Permalänk

fett bra spel sluta klaga ZOOMG

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem

roligt men för kort sp

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft