Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggmull
Klaga inte på rabbat XD

han fick ju inte rabbatten, det såg bara ut som h*n hade fått rabbatten.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Klaga inte på virtuell rabatt XD*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
han fick ju inte rabbatten, det såg bara ut som h*n hade fått rabbatten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggmull Klaga inte på rabbat XD

Vill inte leka ordpolis men kan inte hålla mig nu Det stavas rabatt.
Kul så så länge siffrorna ändras åt rätt håll

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

bilden gav mig 1kr rabatt, men den verkliga summan blev 1kr dyrare än bilden.
Så man kan undra när en rabatt blev att man betalade mer

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Vill inte leka ordpolis men kan inte hålla mig nu Det stavas rabatt.
Kul så så länge siffrorna ändras åt rätt håll

Palla...

Permalänk
Medlem

Palla? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Palla? =P

Då jag varken tror att han åsyftat stöttande med klossar eller småskalig stöld av trädgårdsfrukt så frestas man tro att han ej klarar påfrestningen av att stava.

Men det är som vanligt med ettordsmeningar, en tolkningsfråga.

Permalänk
Medlem

haha.
Tusen tack för det svaret.
Lägger min röst på stötta med klossar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att höra hur det går med Miscos studentrabatt som skulle presenteras inom kort.

"Vi kommer dock att starta ett nytt system för studenter inom kort som blir ännu bättre än innan." - Jonas Dahlborg 11/1

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
en sak förstår jag inte.
Plockade ihop detta:
http://www.toivanen.eu/wp-content/uploads/2010/01/misco.jpg

Men när jag ska betala blir det 5732kr
Räknar ihop summan så stämmer det med 5732kr
Men inte i kundvagnen, dvs som på bilden.
1kr hit eller dit, men rätt ska vara rätt för dom som råkar ut för större summor.

Verkar inte vara vattentätt riktigt =P

Hej! Jag kan lova dig att det är vattentätt, du har blivit rätt debiterad och inte lurad på 1kr. Det som möjligtvis brister är pedagogiken så jag ska förklara. Vår shop räknar med ören men vi presenterar aldrig några ören till dig som kund, så alla belopp är avrundade. Exklusive moms priserna består av hela kronor men när momsen läggs på så blir beloppen inte lika jämna längre. Detta gör att du som kund inte kan räkna ihop kundvagnens värde själv eftersom du inte vet de exakta beloppen.
Summerar man din kundkorg med de presenterade priserna blir summan 5732 men shoppen räknade med: 2497,5 + 1080 + 763,75 + 727,5 + 662,5 = 5731,25.
Samma summa får du om tar exkl. moms priset enl. skärmdump gånger 125%: 4585*1,25=5731,25.
Sedan skriver du att ska betala 5732kr men vår shop presenterar inte varuvärdet i kassan utan endast totalbelopp att betala. Så jag gissar att du tagit totalbeloppet på 5968kr–236kr(frakt) och fått det beloppet. Eftersom även dessa belopp är avrundade blir det fel. Frakten är egentligen 236,25 och din totalsumma är 5967,5 men 50ören läggs på sist för dig i öresavrundning.
Så sammanfattningsvis så räknar shoppen med ören och gör endast en öresavrundning och det på totalbeloppet. Hoppas ni alla fått svar på den mystiska rabatten på 1kr.

Mvh. John
Systemutvecklare, Misco

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leck
Är intresserad av att höra hur det går med Miscos studentrabatt som skulle presenteras inom kort.

"Vi kommer dock att starta ett nytt system för studenter inom kort som blir ännu bättre än innan." - Jonas Dahlborg 11/1

Hej igen.

Vi håller på med systemet för detta. Vi återkommer om detta när vi närmar oss en färdig lösning.

Höres!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafiaboy
Nu har jag försökt regga mig som VIP kund halva natten med lite olika koder som nämnts i forumet utan lycka

url: www.misco.se/personalrabatt

m9code444
ja19swe661
sweclockers161944

De två första där gör att jag får upp en popup osm säger jag ska skriva in korrekt studentkortsnr, jag varken ser sådan ruta eller har studnetkort

Hmm FF hade strul fick bara upp student regg därav mitt problem.

Ursäkta sent svar. Hade missat detta inlägg. För att aktivera Sweclockers-rabatten (precis som ni skriver), går ni till www.misco.se/personalrabatt och anger koden:
ja19swe661
Denna är giltigt t.om 2010-02-28. När den går ut hittar ni ny kod här på forumet.

Lite konstigt att det inte fungerar för er. Kan vara studentkortnumret som stör. Prova att rensa kortnrfältet och spara, följ sedan instruktioner ovan.
Sedan årsskiftet har vi inget sammarbete med Mecenat/CSN längre och vi kommer uppdatera shoppen under kvällen där vi bland annat tar bort integrationen med Mecenat/CSN. Om ni fortfarande har problem så är ni välkommen att kontakta mig på john (at) misco.se och bifoga exakta felmeddelanden.

Mvh. John
Systemutveklare, Misco

Permalänk
Medlem

Tjo!
Fick ena kollit idag.
Vill bara tipsa om att fylla luftkuddar runt om godset än bara i toppen av lådan.
Vad gör det för vits om det inte skyddas från sidorna & från botten.

Så blev jag tillsagda att göra när jag jobbade inom packning på ett lager.
Dock var inget skadat osv, men man vet aldrig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått mina leveranser, sent om sider men det löste sig på ett myckat bra sätt, kudos till Misco och Jonas som var lyhörd och löste problemet.

Ang emblaget så kan jag inte påstå att det var något fel överhuvudtaget, luftkuddar både här och där, exemplariskt packat!

Mvh

Johan

Permalänk

Hej jag hade tänkt beställa ett Asus Ati Radeon HD5850 som kostar 2719 inklusive Postförskott men de säger ju inget om frakten därför undrar jag om de inte är fler avgifter så som frakten ? (handlar med SweC rabatt)
Eventuellt undrar jag när jag skriver in koden så står de att den inte funkar på "eventuell kampanjkod".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Hej jag hade tänkt beställa ett Asus Ati Radeon HD5850 som kostar 2719 inklusive Postförskott men de säger ju inget om frakten därför undrar jag om de inte är fler avgifter så som frakten ? (handlar med SweC rabatt)
Eventuellt undrar jag när jag skriver in koden så står de att den inte funkar på "eventuell kampanjkod".

Fraktkostnad:
Avhämtas Misco Lidköping 0:-
Postpaket 79:-
Hempaket 219:-

Detta kommer ju upp när du lägger till produkten i kundvagnen.
När du går vidare till kassan får du välja vilket av ovanstående alternativ du vill använda dig av.

Använder du dig av korrekt kod?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Tog nån kod som de stog här i tråden men vet du nån kod som skulle fungera skulle va schysst om du sa en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Ursäkta sent svar. Hade missat detta inlägg. För att aktivera Sweclockers-rabatten (precis som ni skriver), går ni till www.misco.se/personalrabatt och anger koden:
ja19swe661
Denna är giltigt t.om 2010-02-28. När den går ut hittar ni ny kod här på forumet.
..................................

Mvh. John
Systemutveklare, Misco

Permalänk

MB76---> har använt den koden och den funkar så man får lite rabatt MEN när jag skriver in den så när man ska betala så står det att den är felaktig :S

Permalänk
Medlem

Ja, tror inte du kan få rabatt på 2 ställen utan om du har gjort rätt så kommer det upp en ruta när du loggar in som säger att du nu handlar med rabatt eller liknande. Kan inte kolla just nu då misco.se verkar ligga nere?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
MB76---> har använt den koden och den funkar så man får lite rabatt MEN när jag skriver in den så när man ska betala så står det att den är felaktig :S

Du ska bara skriva in koden på din "profilsida" du skall inte ange den vid själva utcheckningen som någon form av kampanjkod.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

hehe, ibland måste man förklara ordagrannt, fan va folk är dumma nu förtiden :-/

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

Har en fråga om era Radeon HD5850 kort; när kommer det in fler?

Beställde ett Sapphire Radeon HD5850 för ett tag sedan, och då stod det "preliminärt 2010-02-02" under statusen. "Alright, inte så långt" tänkte jag då. Sedan kom den andra februari, och helt plötsligt så ändrades det hela till "2011-01-03", ett helt år framåt. Vad hände den andra feb? När jag ringde så sa kundtjänsten att "nää, vi vet inte, det var ju bara preliminärt", och ja, det fattar jag med, men hon hade ju ingen aning om överhuvud taget när korten skulle komma in. Jag förstår inte riktigt hur hon inte kan veta det för det första; antingen så har ni beställt in nya kort, eller så har ni väl inte det, och då kommer dom inte förrän ni får tummarna ur arslet och gör det?

Mah, jag vill inte gnälla egentligen, jag vill helt enkelt bara fråga; kan man få ett ungefärligt datum på när fler kort kommer in? Ett helt års marginal som väntetid känns liiiiite överdrivet, att punga åt 200 extra någon annan stans för att få klara svar och kortet snabbare än så låter rätt logiskt.

Mah, är tacksam för ett svar som säger mer än "nää, vi har ingen aning om någonting"

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställde förra veckan en dator från er. När jag fick hem den märkte jag att tejpen var uppskuren på själva datorkartongen. Datorkartongen kom i sin tur i ett större paket från Misco med Misco-tejp på. Denna tejp var inte bruten.

Jag kontaktade därefter Misco som sa att det förmodligen var posten som hade öppnat tejpen. Jag svarade då på mailet och sa att det omöjligen kunde vara posten eftersom lådan med uppskuren tejp låg i Miscos låda. Detta godtog Roger på misco.

Nu vill Roger på Misco att jag skickar in datorn igen, och då får jag stå för frakten. Fattar inte varför jag ska stå på frakten när det uppenbarligen är Miscos fel att detta har hänt, det har redan kostat mig mycket tid och jag har inte ens vågat kolla om datorn är OK för att riskera strul.

Hur löser ni detta?

EDIT: Pratat mer med Roger, de betalar frakten till Misco.
Ändå drygt att vänta :/

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nivv: ska bli intressant och se hur lång tid din procedur tar.
Tycker också det är surt att betala frakten för att dom begär tillbaka den.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tottelini
Har en fråga om era Radeon HD5850 kort; när kommer det in fler?

Beställde ett för ett tag sedan, och då stod det "preliminärt 2010-02-02" under statusen. "Alright, inte så långt" tänkte jag då. Sedan kom den andra februari, och helt plötsligt så ändrades det hela till "2011-01-03", ett helt år framåt. Vad hände den andra feb? När jag ringde så sa kundtjänsten att "nää, vi vet inte, det var ju bara preliminärt", och ja, det fattar jag med, men hon hade ju ingen aning om överhuvud taget när korten skulle komma in. Jag förstår inte riktigt hur hon inte kan veta det för det första; antingen så har ni beställt in nya kort, eller så har ni väl inte det, och då kommer dom inte förrän ni får tummarna ur arslet och gör det?

Mah, jag vill inte gnälla egentligen, jag vill helt enkelt bara fråga; kan man få ett ungefärligt datum på när fler kort kommer in? Ett helt års marginal som väntetid känns liiiiite överdrivet, att punga åt 200 extra någon annan stans för att få klara svar och kortet snabbare än så låter rätt logiskt.

Mah, är tacksam för ett svar som säger mer än "nää, vi har ingen aning om någonting"

2011? Oj då, jag beställde ett asus 5850 i oktober, har preliminärt 2010-02-17 nu som leveransdatum. Dock lägger jag dock inte någon tillit till detta datum, har blivit framskjutet allt för många gånger. Förstår inte varför ASUS inte klarar av att få fram några kort när nästan alla andra tillverkare lyckas. ASUS är ju ändå ganska stora.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Fraktfritt

Efterlyser kod för fraktfritt för sweclockers

Denna gång så åker jag o handlar på webbhallen istället, blev samma pris ink frakt.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Re: Fraktfritt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adriankarlsson
Efterlyser kod för fraktfritt för sweclockers

Denna gång så åker jag o handlar på webbhallen istället, blev samma pris ink frakt.

Det har pratats en del i den här tråden om olika förmåner. Senaste budet från Misco var väl att de håller på att utarbeta ett rabattsystem som kommer vara mer förmånligt än den tidigare studentrabatten.

Köper man däremot bara enstaka artiklar är det ofta billigast att handla lokalt och slippa frakten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Hej!

Jag beställde förra veckan en dator från er. När jag fick hem den märkte jag att tejpen var uppskuren på själva datorkartongen. Datorkartongen kom i sin tur i ett större paket från Misco med Misco-tejp på. Denna tejp var inte bruten.

Jag kontaktade därefter Misco som sa att det förmodligen var posten som hade öppnat tejpen. Jag svarade då på mailet och sa att det omöjligen kunde vara posten eftersom lådan med uppskuren tejp låg i Miscos låda. Detta godtog Roger på misco.

Nu vill Roger på Misco att jag skickar in datorn igen, och då får jag stå för frakten. Fattar inte varför jag ska stå på frakten när det uppenbarligen är Miscos fel att detta har hänt, det har redan kostat mig mycket tid och jag har inte ens vågat kolla om datorn är OK för att riskera strul.

Hur löser ni detta?

EDIT: Pratat mer med Roger, de betalar frakten till Misco.
Ändå drygt att vänta :/

Något nytt om ditt problem?

Själv åkte jag på upp till 10 arbetsdagar i mitt ärende.
Mitt ärende blir långt...
Först till misco , sen till deras leverantör, sen åter igen till misco slutligen tillbaka till mig + dom arbetsdagar och helger =(

så snabbt räknat, mellan 9 till 18 arbetsdagar =P exkl helger som kan inträffa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
2011? Oj då, jag beställde ett asus 5850 i oktober, har preliminärt 2010-02-17 nu som leveransdatum. Dock lägger jag dock inte någon tillit till detta datum, har blivit framskjutet allt för många gånger. Förstår inte varför ASUS inte klarar av att få fram några kort när nästan alla andra tillverkare lyckas. ASUS är ju ändå ganska stora.

Hej,

Vi ber om ursäkt för de problem som är när det gäller leveranser utav de grafikkort ni beställt, i skrivandets stund håller vi på att se över en lösning vad vi kan göra för att ni skall få era kort som ni har beställt.

Men just nu kan jag tyvärr ej lämna mer besked, vår kundtjänst kommer ta kontakt med er som har beställt så fort vi har fått klart med vår lösning.

Än en gång ber vi om ursäkt för de problem som har uppstått, har ni fler frågor så hänvisar jag till kundtjanst@misco.se för ett snabbt svar.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager