Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0henz
Det verkade den klara av rätt bra. Vilka inställningar kördes det på? Och hur var värme- och ljudnivån på datorn?

Med risk att låta repetetiv så kommer en fråga till. Hur mycket inverkar SSD:n på spelprestanda?

Det är för övrigt schysst att du tar dig tid.

Körde på den högsta upplösningen datorn klarar av dvs 1366 x 786, och default-inställningarna på Advanced options. Fungerar klockrent tycker jag.

Och man kan koppla in i TV via HDMI ja, kopplade in den till min tv igår och spelade L4D i 1080, och det funkade faktist relativt bra Lite eftersläpningar blev det, men fullt spelbart. Finns iof ingen anledning att ha så hög upplösning ifall man inte behöver

Denna datorn är jag säker på att den kommer hänga med ett bra tag framöver, för mig iaf

Glömde svara på ljudnivå + värme! Har spelat MW2 i två timmar och haft datorn i knät helatiden! Och den varken vibererar eller låter anmärkningsvärt mycket. Hela paff faktist över hur sval och tyst den är.

SSDn vet jag faktist inte hur stor roll den spelar i spel, men det är kanske en jättestor anledning till varför den inte blir lika varm, eller låter lika mkt som om jag skulle haft en mekanisk hårddisk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blutt
SSDn vet jag faktist inte hur stor roll den spelar i spel, men det är kanske en jättestor anledning till varför den inte blir lika varm, eller låter lika mkt som om jag skulle haft en mekanisk hårddisk!

Det är i och för sig möjligt. Hur mycket påverkar egentligen hårddisken värmen/ljudnivån i datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0henz
Det är i och för sig möjligt. Hur mycket påverkar egentligen hårddisken värmen/ljudnivån i datorn?

Berors på kylningen, normal brukar dom ligga mellan 30-40 grader skulle jag tro.. har läst att vissa även kan bli upp till 70 grader, men antar att det är utan kylning

såhär låter en hårddisk! http://www.youtube.com/watch?v=9eMWG3fwiEU&feature=player_emb...

Permalänk

Det är lite frustrerande att i USA kan man köpa CW2 med Core i5, Blu-ray, 1600x900 skärm och GT330M för 949 dollar..

http://www.bestbuy.com/site/Sony+-+VAIO+Laptop+with+Intel%26%...

Här i Sverige finns väll inte änns den bättre skärmen?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Avstängd

Hur är det med batteritiden?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Hur är det med batteritiden?

jäklar! Glömde prova det. är på jobbet nu, ska försöka komma ihåg det tills imornkväll!

Permalänk

Lade order på min röda CW2:a för bara någon halvtimma sedan, förhoppningsvis är den uthämtningsbar imorrn:]

Känns som om man har hypat upp sig allt för mycket över datorn, research i snart tre veckor, men men, det är ändå 9kkr som står på spel:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av longercat
Lade order på min röda CW2:a för bara någon halvtimma sedan, förhoppningsvis är den uthämtningsbar imorrn:]

Känns som om man har hypat upp sig allt för mycket över datorn, research i snart tre veckor, men men, det är ändå 9kkr som står på spel:]

Jag beställde faktiskt också en idag, dock en svart. Får se om man blir nöjd efter allt man hört.

Permalänk
Medlem

Ni kommer nog bli nöja Har försökt vara så ärlig jag bara kan! Kopplade in orginalhårddisken idag bara för att testa lite, skillnaden är fan brutal. Kommer aldrig kunna klara mig utan SSD-hårddiskar igen haha.

Permalänk
Medlem

https://www.sonystyle.se/SonyStyle/VAIO-barbara-PCs/E-Serien/...

alternativ, billigare men snabbare, i5 och 5650 ati, (tvekar alltid när ja hör ati) dock 15,4".

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

Ta 5650 alla dagar i veckan. Jag skulle inte råda någon att inte köpa ett grafikkort som har stöd för DX11 i nuläget. DX11 spel finns ju redan ute. Det finns ju asus med i5 och 5730 under 10k(kommer inte hacka satan genom röken på första banan=P)

Finns acer med i3 och 5650 för under 7k,

Permalänk
Medlem

Verkar släppas en hel del bra datorer till vettiga priser nu.

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk

@Blutt

Har du någon aning om vilket program som styr tangentbords-snabbknapparna, typ volymknapparna, skärm och sånt?
Gjorde en ren installation av Win 7 Professional och vill inte kluttra ner datorn med massa onödiga program:] tror man kan klara sig på grafikdrivisarna och tangentbordsdrivisar.

Tack på förhand

EDIT: Upptäckte att datorn har Atheros-wifi-kort, d.v.s. bästa WLAN-hacking chipset på marknaden, blir mycket WEP och VPA hackande med denna dator:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av longercat
@Blutt

Har du någon aning om vilket program som styr tangentbords-snabbknapparna, typ volymknapparna, skärm och sånt?
Gjorde en ren installation av Win 7 Professional och vill inte kluttra ner datorn med massa onödiga program:] tror man kan klara sig på grafikdrivisarna och tangentbordsdrivisar.

Tack på förhand

EDIT: Upptäckte att datorn har Atheros-wifi-kort, d.v.s. bästa WLAN-hacking chipset på marknaden, blir mycket WEP och VPA hackande med denna dator:]

Ingen aning om man behöver något speciellt program för det, funkar dom itne för dig eller vad?

Jag installerade ljuddrivisarna också! Blev bättre ljud i stärkaren efter att jag installerat den. Har hittat programmet som styr touchpaden ifall du vill ha multitouch! PMa om du är intresserad

Permalänk
Medlem

Hallå!

Ingen som har handlat Asus X52jr?
Känns som att tråden bara handlar om Vaion...
Jag kommer beställa min första bärbara och den ska ersätta min stationära och jag är mest inne på Asusen.

Jag kommer surfa, pröjsa räkningar, kolla film och mudda.

Jag gillar Asusen för att den har numpad och t-bordet ser riktigt najs ut, sen att den "vann" kvalitetsligan är ju också bra.

Slutsats.
Jag hade gärna sett lite mer info och synpunkter på Asus X52jr om någon vänlig själ sitter på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rothnik
Hallå!

Ingen som har handlat Asus X52jr?
Känns som att tråden bara handlar om Vaion...
Jag kommer beställa min första bärbara och den ska ersätta min stationära och jag är mest inne på Asusen.

Jag kommer surfa, pröjsa räkningar, kolla film och mudda.

Jag gillar Asusen för att den har numpad och t-bordet ser riktigt najs ut, sen att den "vann" kvalitetsligan är ju också bra.

Slutsats.
Jag hade gärna sett lite mer info och synpunkter på Asus X52jr om någon vänlig själ sitter på det.

Tycker inte det finns nåt val när det står mellan dessa två, asusen är billigare och har bättre prestanda på alla punkter. Väljer man en asus i samma prisklass som sonyn så får man en riktigt kompetent dator även när det gäller spel.

Skulle inte rekommendera ngn att köpa sony nu, vänta på deras E-serie som kommer snart. Den är mera rimligt prissatt.

Till att surfa, pröjsa räkningar och kolla film så känns det nästan lite overkill med nån av dessa datorer. Men asusen är onekligen väldigt prisvärd i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Sony verkar ju också schyssta men många av dom har inte numpad och jag vill inte ha större än 16". Tunn, lätt och snygg räknas ju också in. Sen kan jag tänka mig att lägga runt 10k.

UL50 hade varit ett alternativ om den hade haft nya i3 eller i5.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rothnik
Sony verkar ju också schyssta men många av dom har inte numpad och jag vill inte ha större än 16". Tunn, lätt och snygg räknas ju också in. Sen kan jag tänka mig att lägga runt 10k.

UL50 hade varit ett alternativ om den hade haft nya i3 eller i5.

Tunna och lätta datorer med högpresterande hårdvara går inte ihop så bra. Det finns men då med mindre bra grafikkort och ganska mkt dyrare. Typ hp ellitebook osv.

Kika på denna, i5 och riktigt bra grafikkort.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=548297

Permalänk

Som den som startade diskussionen....

...så måste jag avsluta den också (eller? jag är iaf såld!!!!)...

Intel® Core™ i5 430M (2,26 GHz)
500 GB hårddiskenhet (Serial ATA 5400 rpm)
4 GB DDR3 SDRAM (1066 MHz)
15,4 tum
ATI Mobility Radeon™ HD 5650 , 1 GB
HDMI-utgång
DVD±RW/±R DL/RAM-enhet
Inbyggd Motion Eye®-digitalkamera (0,3 megapixel)
Trådlöst LAN IEEE 802.11b/g/n; Bluetooth®
3x USB 2.0-portar
1 e-SATA

Allt för 8989 kr, vilket slår CW2...

Vad välja: X52JR, Vaio CW2, Vaio EB1? Lutar starkt åt EB1...åsikter?

Permalänk

Lätt EB1'an, när finns den för leverans?

Orkar du inte vänta på den så kika på denna asusen annars:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=548297

Permalänk
Medlem

Något som verkar skilja mot CW2:an på de senare 15-tummare ni tagit upp är ju bakbelysningen. Vad jag kan se nämns ingenstans att de har någon speciell sådan, medan om det är LED-belysning så brukar det nämnas, vilket det gör på CW2an.

Hur mycket påverkar det batteritiden?

Hur mycket påverkar det bilden?

@Blutt:

Har du fått någon känsla för batteritiden på datorn? Hur är upplevelsen nu när du använt den några dagar?

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk

Noterade också detta, men tyckte att det låter orimligt att det inte skulle vara LED. Dom allra flesta nya laptops i dom flesta prisklasser har ju det.

Permalänk
Medlem

Re: Som den som startade diskussionen....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qualitynevergoes
...så måste jag avsluta den också (eller? jag är iaf såld!!!!)...

Intel® Core™ i5 430M (2,26 GHz)
500 GB hårddiskenhet (Serial ATA 5400 rpm)
4 GB DDR3 SDRAM (1066 MHz)
15,4 tum
ATI Mobility Radeon™ HD 5650 , 1 GB
HDMI-utgång
DVD±RW/±R DL/RAM-enhet
Inbyggd Motion Eye®-digitalkamera (0,3 megapixel)
Trådlöst LAN IEEE 802.11b/g/n; Bluetooth®
3x USB 2.0-portar
1 e-SATA

Allt för 8989 kr, vilket slår CW2...

Vad välja: X52JR, Vaio CW2, Vaio EB1? Lutar starkt åt EB1...åsikter?

OOooOOoOOooo.

Vaio EB1 hade ju Numpad enligt Sonys hemsida!

Jag kollade bara på Prisjakt och där stod det att den inte hade det så jag valde bort den direkt.

För mig blir det en EB1 när den släpps, inge snack om saken!

Tack för att ni gjorde min dag!

Permalänk

Vad får man med för tillbehör? en recovery skiva antar jag, men då ligger väl alla förinstallerade skitprogram med. Har man en rikitg W7 nyckel eller hur funkar det?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]