Permalänk

köp råd ca 2500kr

hej ska köpa en ny dator för ca 2500 kr typ... spel dator ska det vara
har kollat på lite men ä inte säger om det funkar
http://www.komplett.se/k/cart.aspx

eller kom med något förslag har grafikkort o nättagg så det bhöver ja inte

om ni inte vet något bra från inet så man slipper o betala frakten

Permalänk
Medlem

Du kan inte länka till din personliga kundvagn...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aonike
Du kan inte länka till din personliga kundvagn...

På komplett kan man men inte på det sättet som han gör.
OnT. Du får ingen speldator för 2,5k. Vad är det för grafikkort och nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att le lite åt särskrivningen i titeln

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Kan inte låta bli att le lite åt särskrivningen i titeln

haha, annars brukar "spel dator" vara en vanlig en!;)

Permalänk
Medlem

Re: köp råd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Rabbit_87
hej ska köpa en ny dator för ca 2500 kr typ... spel dator ska det vara
har kollat på lite men ä inte säger om det funkar
http://www.komplett.se/k/cart.aspx

Är det 25000:- du menar eller?

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
haha, annars brukar "spel dator" vara en vanlig en!;)

Vill inte vara elak men jag förstår inte varför folk har så stora problem med det? Likadant med dem och de, förstår inte varför det ska vara så svårt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Vill inte vara elak men jag förstår inte varför folk har så stora problem med det? Likadant med dem och de, förstår inte varför det ska vara så svårt.

Vill inte vara elak men majoriteten av de som inte kan hantera "de" och "dem" samt "sär skrivning" är p12:or...

Permalänk
Medlem

tror vi ska börja ställa oss frågan.

1. Vilka spel vill du spela?. ska du lira gamla spel så ja kanske du hittar en "speldator" för denna lilla slant.

Men har du nu tänkt dig att spela typ crysis, far cry eller något annat krävande spel så ska du nog spara dina pengar ett tag till så att du kan köpa en datorn som skulle kunna klara dessa och nyare spel så som man vill att en dator skall klara dem.

Ingen som jag vet som vill sitta med 1-20 fps i ett spel

Hoppas du förstår vad jag menar med det jag säger.

annars om du bara har denna budget och vill ha något att spela på köp en Konsol!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaakie
tror vi ska börja ställa oss frågan.

1. Vilka spel vill du spela?. ska du lira gamla spel så ja kanske du hittar en "speldator" för denna lilla slant.

Men har du nu tänkt dig att spela typ crysis, far cry eller något annat krävande spel så ska du nog spara dina pengar ett tag till så att du kan köpa en datorn som skulle kunna klara dessa och nyare spel så som man vill att en dator skall klara dem.

Ingen som jag vet som vill sitta med 1-20 fps i ett spel

Hoppas du förstår vad jag menar med det jag säger.

annars om du bara har denna budget och vill ha något att spela på köp en Konsol!

den datorn ja har nu klarar ja far cry 2 på nästan högsta grafik men nu börjar datorn o ge efter... ska kunna köra dom näst nya spelen typ...

har xbox 360

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vill inte vara elak men majoriteten av de som inte kan hantera "de" och "dem" samt "sär skrivning" är p12:or...

Eller dyslektiker (som jag till viss (marginell) del), inte så kul att driva med handikappade kanske... (men av kontexten och nivån på språket ser man oftast rätt tydligt hur gammal man är). Så länge det inte är "jobbigt" att läsa och man förstår innehållet så förstår jag inte varför ni bryr er. Det är innehållet som är det viktiga.

edit: isf tycker jag det är värre ifall innehållet ändras, t.ex. om man skriver bra spel data istället för bra speldator/spel dator.

Permalänk
Citat:

På komplett kan man men inte på det sättet som han gör.
OnT. Du får ingen speldator för 2,5k. Vad är det för grafikkort och nätaggregat?

nättagg ligger på 500 watt graffet är ett ASUS GeForce 8500GT 512MB

oki viste inte det.. försökte o lägga in en bild men det funka inte...

Permalänk

Re: köp råd

Citat:

hej ska köpa en ny dator för ca 2.500 kr typ... spel dator ska det vara

Permalänk
Hedersmedlem

så du behöver cpu, moderkort och minne för 2500kr? eller hdd, chassi mm också?

Permalänk
Medlem

vad har du för dator för tillfället ??..

Får ju inte mycket till dator för 2.5k

Testa uppgradera den lite kanske?

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Kanske bättre om du lägger upp lite info om din nuvarande dator så kanske lite folk kan berätta om hur du kan öka prestandan så du klarar spelen bättre.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Citat:

den datorn ja har nu klarar ja far cry 2 på nästan högsta grafik men nu börjar datorn o ge efter... ska kunna köra dom näst nya spelen typ...

har xbox 360

Då hoppas jag att du menar 25000kr? För är nog rätt svårt att få ihop något bra/bättre för 2500kr.

Vad är det för grafikkort och nätagg du har?

Nvm, var seg, hade inte uppdaterat sidan.

Permalänk
Hedersmedlem

om cpu/minne/mb:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
så du behöver cpu, moderkort och minne för 2500kr? eller hdd, chassi mm också?

bhöver hdd med glömde skriva det... allt annat har ja

Permalänk
Citat:

om cpu/minne/mb: http://pici.se/pictures/DsWICfxJI.jpg

det ä från inet eller

Permalänk
Medlem
Citat:

det ä från inet eller

Ja det är det.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem
Citat:

har xbox 360

Varför lenkar du inte systemet som du har i dag så vi kan hjälpa dig att uppgradera istället. Du kommer inte få en ny bättre dator för din budget.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Varför lenkar du inte systemet som du har i dag så vi kan hjälpa dig att uppgradera istället. Du kommer inte få en ny bättre dator för din budget.

det ä en färdig bygg dator från siba skit kass det ända jag har bytt i den ä nättagget ligger på 500watt o graffe är ett ASUS GeForce 8500GT 512MB o cpu

Athlon 64 3800+ 3.0 GHz... ram ligger på typ 1 gb socket 939

Permalänk
Citat:

om cpu/minne/mb: http://pici.se/pictures/DsWICfxJI.jpg

vart ligger det så man kan lägga in så det blir frakt fritt över 500 kr

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

vart ligger det så man kan lägga in så det blir frakt fritt över 500 kr

kampanj/kampanj... googla

Permalänk

Ska du köpa ett råd?

Visa signatur

|| Q9300 @ 3,2 Ghz 427,5 x 7,5) || Corsair DDR2 XMS 4x1Gb 855Mhz || 2x Asus 8800GTS 512Mb SLI @ 750/1850/1050 || Raptor 150Gb 10k rpm || Seagate 500Gb || Antec TruePower Quattro 1000W || Creative X-Fi XtremeGamer ||Samsung 226BW || Altec Lansing ADA-995 || Logitech G15 || Logitech G5 || QPAD 4mm Large || Dual boot; WinXP 32-bit SP3 & Win7 32-bit ||

Permalänk

Har du ett 8500 nu kommer du vilja byta grafikkort ifall du ska spela något mer krävande än Far Cry 2.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

säker på att du kan byta moderkort med det chassit du har? Vet inte om det är så med alla men en av de datorer vi har här hemma måste startas med en skruvmejsel då chassit var specialbyggt för moderkortet som satt i förut (paketdator)

Något att tänka på kanske

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishy
säker på att du kan byta moderkort med det chassit du har? Vet inte om det är så med alla men en av de datorer vi har här hemma måste startas med en skruvmejsel då chassit var specialbyggt för moderkortet som satt i förut (paketdator)

Något att tänka på kanske

har bytt chassi för länge sen har inte orginalet kvar det sålde ja till min granne
hahaha...

men ja ska köpa mer ramninnen nu så ska testa med det om det funkar nog bättre... tackar för alla svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller nog inte med dig om det. Just de/dem problematiken verkar finnas hos de (inte dem) allra flesta åldersgrupper. Tycker det är konstigt eftersom det mappar så bra mot engelskan they/them (som folk väldigt sällan blandar ihop). Använd dom om ni är osäkra och spara oss andra från elände.

Visa signatur