Permalänk
Robot

Funktion före form =)

Ja, när alla överseriösa människor här visar upp resultatet av 10-tals timmars arbete med sleevning och annat krafs får man kontra med ett lite halv-seriöst, halv-snyggt bygge

För tillfället består mitt system av ett nu gammalt Lian Li PC... Hmm 65 kanske? Vetefan, va nåt "scandinavian edition" med en 120mm fläktplats i fram och en 120mm i bak istället för 80mm som fortfarande var den mest populära storleken "back in the days".

Burken består i övrigt av:
Thermaltake 720W nätaggregat
Asus P5Q-E mobo
Intel Core 2 Extreme QX9650, stock 3.0GHz, körs i 3.7GHz
4x1GB DDR2, Geil 800MHz 4-4-4-12 minnen
Asus 4870x2
Auzentech Xplosion 7.1 ljudkort
3x40GB Intel X25-V SSD, RAID0
2x1.5TB Samsung 5.4k rpm diskar, RAID0

Kylningen -
EK Fullcoverblock på grafikkortet

Gammalt hederligt Swiftech-block på cpu, var tänkt till s478 en gång i tiden

Pump/tank-combo från Koolance, RP-1000BK. Nice med integrerad och automatisk och/eller manuell styrning av hastigheter på såväl fläktar som pump.

1 st Thermochill 3x120mm radiator, just nu med två fläktar på bara

1 st radiator från Dangerden, mäter 15x15cm om jag inte missminner mig. Sprayad svart

Har dessutom, som synes, en extra 120mm fläkt mitt i datorn som blåser på RAM-minnen samt moderkortets kylflänsar.

Temps idle:
CPU - 25-29 grader på kärnorna
Grafikkort - 30-45 grader på alla komponenter (Everest visar 11 diverse sensorer från grafikkortet)
Moderkort - 38 grader
Vattentemp - 31-33 grader

Temps load:
CPU - 40-50 grader
Grafikkort - Högsta temp på memIO och VRM'sen, som blir varmast, 60 grader
Moderkort - 40 grader
Vattentemp - 34-36 grader

I load så går pump och fläktar på lägsta hastigheterna, mig veteligen. Den ska egentligen varva upp vid temps över 34 grader, dock inte skett vad jag vet

Skulle kunna komplettera Thermochill-radiatorn med en fläkt, men har ingen "matchande".

Radiatorn inne i burken, Dangerdens, sitter så snortajt det bara går. Ligger an mot moderkortets uppsättning med kontakter, och när man sätter på chassi-sidan ligger detta i spänn. Dock går det att montera

Som sagt, detta är inget skrytbygge, består enbart av komponenter jag kommit över någorlunda billigt begagnat och samlat på mig med tiden. Från början hade jag bara en 10 liters dunk med en dränkbar akvariepump och dangerden-kylaren ihop med cpu + gpu xD

Kompletterade då Dangerden-kylaren med en 120mm Delta-fläkt på 5v på insidan vilket faktiskt gav ungefär samma temps som nu men med betydligt högre ljudnivå då. Fick dessutom köra utan dörr på chassit då fläkten stack ut.

Och jo, de två 1.5TB-diskarnas lilla chassi hänger i skosnören De hänger alltså fritt i chassit för att inga vibrationer ska fortplanta sig.

Besök albumet: Funktion före form av Broder Truck

Permalänk
Avstängd

eftersom inga bilder finns så säger jag detta varför kör du 2 1,5tb diskar(i raid0) då du har en SSD hårdisk då tappar du som lagringsutrymme istället. kanske kan va nått att ändra

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
eftersom inga bilder finns så säger jag detta varför kör du 2 1,5tb diskar(i raid0) då du har en SSD hårdisk då tappar du som lagringsutrymme istället. kanske kan va nått att ändra

Jag gillar fart och fläkt, blir en liten prestanda-vinst när man flyttar runt på stora filer. Bilderna får man vänta på då man skapar albumet före man lägger upp bilder på denna sida, men nu är de uppe

Har för övrigt 3 stycken SSD-diskar som jag kör i RAID0. RAID0 tappar man inget lagringsutrymme på, men man får dubbla läs/skriv-hastigheten. Dock kraschar datan på båda, eller alla tre i mitt SSD-fall, om en disk havererar. Men men, lets take a walk on the wild side

Permalänk
Medlem

Tråkigt att du måste klanka ner på andras byggen med "[...]resultatet av 10-tals timmars arbete med sleevning och annat krafs"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Tråkigt att du måste klanka ner på andras byggen med "[...]resultatet av 10-tals timmars arbete med sleevning och annat krafs"

Äh kom igen, det var med ett helt lastbilssläp ironi jag sade det Chilla nu, all respekt åt små-pillarna. Tänkte bara inleda med lite ironi som sagt, absolut inget illa menat.

Permalänk

kom igen! du har en vattenkyld 9k's processor och du hara bara klockat den till 3,7ghz på ett bra klockarkort dessutom!

nejmen, vad haru kört för maxklock? den lär ju gå att dra upp en bra bit
Trevligt bygge, ghetto ftw!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
kom igen! du har en vattenkyld 9k's processor och du hara bara klockat den till 3,7ghz på ett bra klockarkort dessutom!

nejmen, vad haru kört för maxklock? den lär ju gå att dra upp en bra bit
Trevligt bygge, ghetto ftw!

Haha ja, märkligt nog har jag bara fått den stabil i 3.8 GHz, vetefan varför det inte går mer. Temps är inga problem, och det är bara multipliern på prollen jag justerar. Känns inte som om det skulle kunna vara någon anledning, men kan vara något bekymmer med att jag har 4 ram-stickor. Ska försöka komma över 2x2GB istället, men folk ska ha så mycket pengar för dem, likaså företagen. Crap att priserna gick upp de sista

Kan tillägga att strömförbrukningen på processorn skenar iväg rätt friskt över 3.8 GHz med förhållande till "nyttan" eller kraften man för ut över det. Det slutar skala något vidare helt enkelt

Permalänk
Medlem

Snyggt och fräscht bygge (:

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

tejp <3

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Helt underbart! 10 P.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Haha tänkte väl att det fanns en iallafall liten skara individer här som uppskattar lite hederligt ghetto ^^

Permalänk
Medlem

va sött 10p

Permalänk
Medlem

inte alls illa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Haha tänkte väl att det fanns en iallafall liten skara individer här som uppskattar lite hederligt ghetto ^^

Ghetto är ju vatt its ål abawt!

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=182052

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.