Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
annars så kan man köpa HPs dp-vga adapter på dustin för en hyfsad slant.

Vill inte lägga 500 plus frakt på nåt jag inte vet fungerar 136 inklusive frakt är det värt iaf, även om det tar ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Alla skärmarna har 1920 x 1080 och ja jag har flashat kortet till en MSI Bios så man kan överklocka lite mer

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2504951334...

Exakt den köpte jag. Adaptern skickades den 21 Januari och jag fick den i brevlådan 10 Februari. Helt okej om man jämför med vad jag har varit med om ( Köpte en DP - DVI som tog 37 dagar innan jag fick men sen så funkade ju inte det )

Köpte en likadan fast från en annan snubbe.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Aktiv display adapter

Någon vänlig själ som har en aning om vart man kan köpa sig en aktiv display till dvi adapter?

Vansinnigt svårt att hitta..

Kollat komplett, inet, webhallen osv..=/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rastafelix
Lugnt blir behandlad som en senil 12åring på arbetsförmedlignen, allt för typ 2700kr i månaden. Bor hemma så har råd med det.

du bor alltså inte på gatan?
^^, kunde fan inte låta bli

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon bra och hyfsat billig skärm med Displayport?
Hittade denna, men har hört ganska dåligt om den.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502636

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marxor
Någon som vet om det finns någon bra och hyfsat billig skärm med Displayport?
Hittade denna, men har hört ganska dåligt om den.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502636

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=490388 Tyvärr så höjde dustin priset på den med 600kr... När den gick för 3.5 var den väldigt prisvärd skulle jag säga. Nu bör man hellre lägga på och plocka en U2410 enligt mig. Alternativt vänta på HPs nya 24".

Permalänk
Medlem

"- Klarar inte crossfire än."

Dags att ändra på Woho! Jävligt lockande med ett till 5850

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Seriös fråga:

Tokig fråga kanske..Men kan man stänga av aa/af på skärmarna på sidorna för att tjäna prestanda?

- Försämrad bildkvalite ger därmed ÖKAD verklighetsupplevelse genom att simulera periferiseende

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande inte möjligt med 20" i Pivot tesammans med 30"?
Köpte min skärm setup så just för att köra eyefinity men läste sen att det inte funkade att köra blandade upplösningar eller blandade Pivot med Landscape :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som att vi börjar bli några som kör eyefinity/tripplehead. Kanske skulle vi ta och starta en tråd där vi mer diskuterar vilka spel som funkar och vilka fixar som behövs osv. Känns ju lite elakt att posta i guiden hela tiden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Följde ceogar's råd att skapa en samlingstråd för oss med eyefinity/tripplehead2go.

Använd nu denna för frågor/svar

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk

Re: Aktiv display adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Growth
Någon vänlig själ som har en aning om vart man kan köpa sig en aktiv display till dvi adapter?

Vansinnigt svårt att hitta..

Kollat komplett, inet, webhallen osv..=/

Hej jag beställde min på dell för 770 spänn fri frakt

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Kablar/productd...

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om 3x Samsung SyncMaster 206BW och GTX 260 fungerar med TH2G?

Hade tänkt använda den setupen när jag köper ny dator

Hoppas på svar

Permalänk

Jag har köppt BenQ G2420HDBE x3 och ett andra XFX hd5870 1gb (ska köra crossfire).

Tanken var att jag skulle koppla DVIx3 från båda korten och slippa köra med DP, men nu har jag upptäkt att det inte går.
Jag kommer förmodligen bli tvungen att köpa en dyr DVI-DP adapter.... jag som redan är ruinerad..

Fråga;
Hur bra fungerar Crossfire med Eyefinity??

Permalänk
Medlem

hur bra fungerar eyefinity med 3 1920 x 1080 skärmar med 5850 cf kommer man få värdelös fps??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flyawaynille:

hur bra fungerar eyefinity med 3 1920 x 1080 skärmar med 5850 cf kommer man få värdelös fps??

Var lite mer precis.

I vilket spel?

I forumen så finns det ett antal trådar där folk har testat olika saker och spel. Bland annat jag själv med 5970 på 3st 1920x1080. Det finns inget spel idag som den uppsättning inte klarar att köra högsta eller i varje fall höga inställningar på (förutom Crysis som är dåligt skrivet kodmässigt enligt många).

Vill du köra CS:S på den upplösningen (5760x1080), med max allt, på 5850 CF? Det funkar antagligen med 100+ fps.
Vill du köra BF:BC2 på den upplösningen (5760x1080), med max allt, på 5850 CF? Tveksam till hur mycket du kan få...under 60 FPS definitivt. Överklockar du så kan du nog göra runt 60 skulle jag tro. Hur kan jag gissa på detta? Om jag inte missminner mig låg jag på runt 60 fps. Kan kollas eventuellt...

Varsågod och sök. Widescreengaming forumen är bra källor till material och benchmarks om inte SweC medlemmar testat redan.

Lycka till

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hejsan, en fråga, är det svårt att koppla 3 bildskämer och göra så att de fungerar som en? Jag tänker köpa en gtx470/core i7 920 och köra med tre Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz + 3d vision, hur tror ni det kmr att funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RussianShark:

Hejsan, en fråga, är det svårt att koppla 3 bildskämer och göra så att de fungerar som en? Jag tänker köpa en gtx470/core i7 920 och köra med tre Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz + 3d vision, hur tror ni det kmr att funka?

För att köra 3 skärmar med Nvidia så krävs 2 grafikkort. Dock så är inte ens sli 470 nog i många spel om du vill spela i 3D tyvärr

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag är sugen på att ha en bredare bild på min pc.
Dock så vill jag helst inte köpa fler skärmar då man får en jobbig ram i bilden.

eller är denna ram inget man lägger märke till när man spelar?

jag har sett att det finns skärmar med formatet 21:9.

Är det någon som vet när och vart man kan köpa en 21:9 format skärm i minst 29''

Se denna länk för beskrivning på vad jag vill ha!
http://www.engadget.com/2012/08/30/l...play-hands-on/

Permalänk
Medlem

Jag har själv nyss skaffat nvidia surround och jag märker inte kanterna alls Jag tror till och med att jag skulle tycka det var konstigt utan kanter ;/

Men om du nu vill ha en 21:9 skärm så vet jag tyvär inte vart man köper den