Permalänk
Robot

Operation ny dator.

Så va det dax! Planerat länge att bygga ihop en ny dator och har äntligen fått ur tummen och gjort det.
Ingredienserna var:
CoolerMaster Dominator 690 Chassi
Asus Crosshair III Formula
AMD Phenom2 X4 955 3,2
4 x 2 GB Crucial DDR3 BallistiX 1600 MHz
XFX Radeon HD 5770 1GB DDR5
1 st Intel x25-M 80GB SSD
2 st samsung 320 GB Spinpoint
Corsair HX 750W PSU Modular
CoolerMaster V8 CPU kylare (stor)
Sony DVDRW

Tog sin lilla tid att få ihop men blev väldigt bra när det blev klart. Klockat CPU:n till 3.8 och får 7,5 i windows 7 checken.

Besök albumet: Operation ny dator. av MrV

Permalänk

Inga fler bilder än så? Synd att det inte finns 0p...

Lägg upp fler bilder istället!

Visa signatur

Balle

Permalänk

Tråkigt att du röstat en 10:a på dig själv...
Tycker gallerier där man bara lägger upp en ny dator utan nån som helst modding är tråkiga=/ Din kabeldragning var ju inte heller något att hänga i julgranen. 3p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Inaktiv

Hur vet du att han röstat på sig själv?

Detta ser tyvärr ut som vilken annan dator i galleriet på sistonde.

Permalänk

Hehe, min Zalmankylare är ju fan lika stor som V8an märkte jag just
Annars bra val av delar, bra allrounddator dvs

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hur vet du att han röstat på sig själv?

Detta ser tyvärr ut som vilken annan dator i galleriet på sistonde.

Är det en röst och det är en 10:a så antar jag det... Den enda som kommenterat gav 0p.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Är det en röst och det är en 10:a så antar jag det... Den enda som kommenterat gav 0p.

Det är väl klart man röstar på sig själv om man kan?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Det är väl klart man röstar på sig själv om man kan?

Nej?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Denna skapelse skulle man kunna ha

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Riktigt fina delar där.. Lite synd att budgeten tog emot 7 poäng

Permalänk
Medlem

Haha har faktiskt inte röstat på mig själv, har stöttande vänner Nej jobbar på lite fler bilder. Nej det ser ut som en vanlig dator för att målet var att bygga en vanlig. Får måla den tills nästa gång

Permalänk
Medlem

ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers!!

Men gillar inte allt annat! Vadför en ssd?? Och skipa amd Phenom2!!
Seri skulle gå på intel I7 istället! Och vad för gick du inte på 5870 istället?? MEN MEN MEN alla är olika?

Permalänk
Avstängd

Snyggt system bra val av komponenter, ungefär som mitt system, har samma moderkort som dig, den är bra, dessutom kör jag CF med 5770, kul att få se lite mer RIKTIGA AMD system nuförtiden.

Permalänk
Medlem

10p endast pga av att du har samma moderkort som mig!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xface

Seri skulle gå på intel I7 istället! Och vad för gick du inte på 5870 istället?? MEN MEN MEN alla är olika?

Alla har inte samma behov som dig.

Permalänk

Vad blev pridlappen?

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoveLeon
Vad blev pridlappen?

Med skärm och allt 16500.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrV
Med skärm och allt 16500.

16500kr?! För dom pengarna tycker jag att man borde få en mycket bättre dator... Iaf en Phenom II X4 955 och ett HD5870, minst! Slog i julas ihop en "lika bra" dator till en polare för 5000:- (Exklusive skärm). Dock så klart med mycket fattigare modekort och ingen ssd, men den presterar ju fortfarande någorlunda likvärdigt så jag hade haft ångest

Har du testat låsa upp fler kärnor btw? De hade ju iaf varit fett najs om du lyckades få en X4:a av den

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
16500kr?! För dom pengarna tycker jag att man borde få en mycket bättre dator... Iaf en Phenom II X4 955 och ett HD5870, minst! Slog i julas ihop en "lika bra" dator till en polare för 5000:- (Exklusive skärm). Dock så klart med mycket fattigare modekort och ingen ssd, men den presterar ju fortfarande någorlunda likvärdigt så jag hade haft ångest

Har du testat låsa upp fler kärnor btw? De hade ju iaf varit fett najs om du lyckades få en X4:a av den

Han har en AMD Phenom2 X4 955...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Han har en AMD Phenom2 X4 955...

Haha, my bad (;

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xface

SSD; Kanske för att det är den snabbaste systemdisken i dagens läge, får bättre resultat än veloci raptors i Raid0

Phenom2; Phenom 2 x4 955 BE får på nästan alla tester samma resultat som i7 920, och har man inte behovet för det där absolut sista krämen så är det kanske skönt att lägga dom 1000+ kronorna på någonting annat

5870; 5870 i all ära, älskar kortet, men enligt tester så får du samma prestanda med två 5770 i CF ( som han skriver att han ska göra om du läser ) men för en billigare peng

Så mitt svar till "Xface"; ta reda på fakta och tänk efter innan du skriver och börjar bedömma andras byggen.

Till galleriet ger jag en 6:a på grund av att jag skulle villja se lite modding och kanske lite finare kabeldragning, jag vet att luft flödet är bra som det är utan någon speciell kabeldragning ( har samma chassi ) men bara för syns skull

Men overall en väldigt bra balanserad dator som förmodligen kommer prestera som en galning om du får för dig att skaffa ett till 5770

MVH

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 | Intel i7 2600K @ 4,6GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120GB SSD | Gigabyte GTX580 1,5GB | Silverstone TJ08-E | Corsair AX850 | Corsair H80 |