Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Medlem

rätt.

The World's Fastest Indian?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nepp

EDIT: En ledtråd, filmen handlar om en aning olagliga saker

Förresten, jag har en fråga angående reglerna! Måste man ha sett filmen och komma ihåg dess namn, eller går det att söka på en skådis namn som man känner igen på bilden?

Om man tror sig veta vad det är för film men inte minns namnet (även om man inte sett den), är det ok att söka efter det?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ang reglerna, nej du behöver inte ha sett filmen, bara att gissa på hejvilt

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ingen aning, men chansar på Blow även om jag inte känner igen scenen.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO

Jag hade också satt min röst på den och tjockisen som står framför husbilen måste ju vara Ethan Suplee.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har rätt. Bevis.

Permalänk
Medlem

Ang reglerna så tolkar jag dom som så att man inte får googla på x skådespelare om man inte har en anning om vilken film det är.

Citat:

- Var halvslappa när ni godkänner ett rätt svar. Svarar någon "senaste batman!", är det ett helt korrekt svar på "Batman Begins" tillexempel.

Så om man tyckts känna igen en film men inte kommer ihåg namnet bör man utan googling få svara t.ex "den där filmen där Edward Norton inte spelar en rol med personlighetsklyvning eller identisk tvilling!", då bör det vara ett helt korrekt svar på "American History X" tillexempel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Så om man tyckts känna igen en film men inte kommer ihåg namnet bör man utan googling få svara t.ex "den där filmen där Edward Norton inte spelar en rol med personlighetsklyvning eller identisk tvilling!", då bör det vara ett helt korrekt svar på "American History X" tillexempel.

Det där är att tänja VÄLDIGT mycket på just den regeln, INTE tillåtet enligt min mening. (Se den stora skillnaden mellan "senaste batman" och ditt exempel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ang reglerna så tolkar jag dom som så att man inte får googla på x skådespelare om man inte har en anning om vilken film det är.

Vilken regel tycker du talar emot det? Jag ser inget i reglerna som varken talar för det, eller emot det.
Som jag ser det så är denna tråd till för filmintresserade att ha lite kul. Så om du fortfarande har kul om du tar hjälp av internet, så varför inte då köra på det? Och om du tycker det känns som fusk, och något som du ogillar så är det fritt fram för dig att inte använda den hjälp du ogillar. Så länge du lägger upp en ny bild inom rimlig tid så hindrar du inte andra från att delta i tråden, oavsett om de använder hjälp eller inte.

Ingen av oss kan hindra någon från att söka på internet, så vi måste tillåta det. Sen kan den som lägger upp bilder förenkla eller försvåra sökandet på internet, så på det sättet kan du som lägger upp bilder välja vilket sätt du vill att dina bilder ska bli tagna på...

Citat:

Det hade inte jag godkänt om det var jag som rättade, då den beskrivningen stämmer in på fler än en film. Hade du däremot sagt "den där svartvita filmen där dom stampar på en killes huvud efter att han har satt tänderna runt trottoarkanten", eller liknande så hade jag nog godkänt det som svar för American History X. Men det är upp till den som lagt upp bilden att bedöma om ett svar ska godkännas eller inte.
Hittills har denna regel tillämpats genom att vi godkänner felstavade gissningar där det är uppenbart vilken film som menas.
Men även i många fall där någon gissar på en film i en serie, där rätt svar är en annan film i samma serie. Exempelvis om någon gissat på The Lord of the Rings: The Two Towers, men rätt svar är The Lord of the Rings: The Return of the King, så brukar många av oss godkänna det, då det kan vara svårt att hålla isär filmerna i en serie. Men detta är upp till den som lagt upp bilden att avgöra, och vissa har vägrat godkänna förens någon gissat på rätt film...

Edit: Du verkar ha läst reglerna från någon av de tidigare trådarna. I denna tråd står det:
"Var halvslappa när ni godkänner ett rätt svar. Svarar någon tex "senaste Batman!", är det ett helt korrekt svar på "The Dark Knight"."
Detta då det kommit ut en ny Batman-film...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Du har rätt. Bevis.

Nice.. då kör vi vidare då

Poänglistan:
Stormraider - 156p
Frantic - 106p
XTRO - 68p
Genesis - 57p
Anthons - 51p
Volvo_Jonas - 45p
ZaphoX - 27p
-=Fullmoon=- - 20p
Brainstew - 16p
Crazy Ferret - 13p
Evil_AnAnAs, Nutshell - 12p
neX - 11p
VHS, Sysse S - 10p
Freddie - 9p
x-per, Loki, Lasse.L, xore - 8p
Axfred, mandelbaum, tomten51 - 6p
Axne^^, Madonion735, phille123, Pelmazo - 5p
nystan, k4rl - 4p
Jobbbin, Electrix, Curly, cic, murkaz, Jckssn - 3p
Devlaska,davidrone, Deespin, Darknorsk - 2p
Lars Adaktusson, glemmy, bergmanman, headcleaner - 2p
DrStupid, Lappa, KniFF, jazon, J0hAnN48, Chobi, rile, Killerolav, Aser - 1p
Yupa, darkmoon, sulan_el_karv, Olegh, Sebb20, fesen , scienta - 1p

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Tja, första tanken går ju till The Good, the Ugly, the Bad, men det är väl inte den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Självklart!

Ursäkta ifrån mitt bortfallna svar, men jag har inte haft tillgång till datorn under dagen.

Angående reglerna så tkr jag att Genesis har en väldig poäng och är rätt tydlig.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

trinity?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vidare med gissningarna, får ta den enda västern-rulle jag kommer på atm:

För en handfull dollar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen av dom tre Western rullarna, extra bild kommer..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Maverick eller hur det nu stavas....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Maverick eller hur det nu stavas....

Rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alright, ska bli lite intressant om ni tar denna.

Poänglistan:

Stormraider - 157p
Frantic - 106p
XTRO - 68p
Genesis - 57p
Anthons - 51p
Volvo_Jonas - 45p
ZaphoX - 27p
-=Fullmoon=- - 20p
Brainstew - 16p
Crazy Ferret - 13p
Evil_AnAnAs, Nutshell - 12p
neX - 11p
VHS, Sysse S - 10p
Freddie - 9p
x-per, Loki, Lasse.L, xore - 8p
Axfred, mandelbaum, tomten51 - 6p
Axne^^, Madonion735, phille123, Pelmazo - 5p
nystan, k4rl - 4p
Jobbbin, Electrix, Curly, cic, murkaz, Jckssn - 3p
Devlaska,davidrone, Deespin, Darknorsk - 2p
Lars Adaktusson, glemmy, bergmanman, headcleaner - 2p
DrStupid, Lappa, KniFF, jazon, J0hAnN48, Chobi, rile, Killerolav, Aser - 1p
Yupa, darkmoon, sulan_el_karv, Olegh, Sebb20, fesen , scienta - 1p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pretty woman?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fel, jag tänker inte sätta upp någon ny bild heller för när jag postade denna bild förra gången var det en som tog den på första försöket.

Men ledtråd kan ni få, jag tror det var i MQ #2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ocean's Eleven ... etc?

Visa signatur

Permalänk

The Animal

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero
The Animal

Bra jobbat letade du eller klarade du den utan hjälp?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Bra jobbat letade du eller klarade du den utan hjälp?

Utan hjälp, det var det enda som var värt att lägga på minnet från den filmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan, jag som satt och bläddrade igenom 2a tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Fan, jag som satt och bläddrade igenom 2a tråden

hehe, var tanken med bilden också

Bra jobbat btw.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny bild!

Visa signatur

Permalänk

med tanke på att Cartoonhero inte haft något poäng tidigare så kanske det är bättre att rulla vidare?
iofs är han Online iofs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Har ingen bra bild så vill nån annan posta en hade det varit fint

Visa signatur