"Vilket grafikkort för X kronor"

Permalänk
Medlem

AWESOME ritning!

Men kan efter denna bild se att accelero s1 + en 120mm fläkt verkligen borde passa...

http://www.xmaestro.com/storage/200712232257_04_accelero_s1.j...

Va tror ni?
de e ju 2 pci slots mellan hans grafikkort.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem

*CPU= CPU Intel Core 2 Quad @ 2.33 GHz
*PSU= någonting på 500W
*Moderkort= vet inte exakt, men det har iaf PCI-E 2.0 x16
*CF/SLi = vet inte....
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela = lite olika, typ Crysis, CoDMW2 etc.
*Vilken upplösning du spelar i = 1280x1024 eller kanske 1600x1200
*Din ungerfärliga budget = högst 2000 kr

Kollade lite på Radeon 4890 men det kanske är bättre att investera i något från 5000-serien? Eller Nvidia kanske?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Asså jag vet inte om detta är rätt tråd att ställa denna fråga. Men jag undrar om vad ni tycker mitt xfx 9800GTX+ är värd? Skulle va bra och veta så jag ser om det är värt att sälja de.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpuz
AWESOME ritning!

Men kan efter denna bild se att accelero s1 + en 120mm fläkt verkligen borde passa...

http://www.xmaestro.com/storage/200712232257_04_accelero_s1.j...

Va tror ni?
de e ju 2 pci slots mellan hans grafikkort.

har ett hd4850 själv med en accelero s1 med en 120mm-fläkt på, och kan säga att bara kortet+kylaren tar en extra plats, men om man sätter dit en 120mm-fläkt så täcks nästan två till platser, fläkten kommer gå i kortet bredvid precis fastän det är två platser emellan. Man vet inte det kanske funkar men jag vet inte om fläkten kommer funka så bra då tyvärr. Men om du har en fläktplats vid sidan av chassiet så kan du ju köra på den. Ursäkta konstigt inlägg, skriver från ipoden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeo
Asså jag vet inte om detta är rätt tråd att ställa denna fråga. Men jag undrar om vad ni tycker mitt xfx 9800GTX+ är värd? Skulle va bra och veta så jag ser om det är värt att sälja de.

600/700 är det väl värt för att det är nVidia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
600/700 är det väl värt för att det är nVidia.

Nice, jag trodde att jag skulle kunna sälja det för ca 500kr faktiskt dock känns det lite tråkigt för den är ju bara ca 1.5 år. Men tekniken går ju framåt xD.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeo
Nice, jag trodde att jag skulle kunna sälja det för ca 500kr faktiskt dock känns det lite tråkigt för den är ju bara ca 1.5 år. Men tekniken går ju framåt xD.

Köpte själv ett HD4850 när det var nytt (1600kr), är inte värt mer än 600kr nu =/

nVidias motsvarighet till Ati/AMD:s är ju dyrare, så därför får du 600/700kr kanske tillochmed 800kr på blocket.se

Permalänk
Musikälskare

Kan bara säga wow, 5870 är galen skillnad gentemot 5770 i spel

Allt på High i Drit2 utan en uns av lagg, helt underbart :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tja!
Nu har morsan och farsan gått med på att uppgradera datorn för en cirka 7000-8000.
Så jag funderade på ett dx11 färdigt grafikkort, till det hör väll att jag tänkte köpa en i7 processor.
Så vilket grafikkort borde jag gå på om jag ska lägga cirka 2500 kronor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artroxa
Tja!
Nu har morsan och farsan gått med på att uppgradera datorn för en cirka 7000-8000.
Så jag funderade på ett dx11 färdigt grafikkort, till det hör väll att jag tänkte köpa en i7 processor.
Så vilket grafikkort borde jag gå på om jag ska lägga cirka 2500 kronor?

HD5850 (inte HD5830, inte prisvärt), det är HD5850 som gäller.

Eller så väntar du 2,5vecka tills Fermi lanseras så att du får se deras priser (och en möjlig prissänkning på AMD:s kort ::)))

Permalänk
Medlem

*CPU= i5 750
*PSU= cougar cm 550 80+ broze
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD3
*CF/SLi= nej
*Gränssnitt= 1 pci-ex
*Vilka spel du ska spela = cod mw2
*Vilken upplösning du spelar i = högsta som möjligt
*Din ungerfärliga budget = ca 3000 kr:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty95
*CPU= i5 750
*PSU= cougar cm 550 80+ broze
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD3
*CF/SLi= nej
*Gränssnitt= 1 pci-ex
*Vilka spel du ska spela = cod mw2
*Vilken upplösning du spelar i = högsta som möjligt
*Din ungerfärliga budget = ca 3000 kr:)

Vänta till Fermi (2,5vecka kvar) och se vad som är bäst då. Eller om du har bråttom: HD5850. Men bäst är att vänta och se.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artroxa
Tja!
Nu har morsan och farsan gått med på att uppgradera datorn för en cirka 7000-8000.
Så jag funderade på ett dx11 färdigt grafikkort, till det hör väll att jag tänkte köpa en i7 processor.
Så vilket grafikkort borde jag gå på om jag ska lägga cirka 2500 kronor?

5850

Dubbelkolla om du vill ha en tyst fläkt med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

*CPU=Intel Core 2 Duo E8400@3Ghz
*PSU=Chieftec CFT-500-A12S 500W
*Moderkort=Asus P5KPL/EPU (Ska uppgraderas till Asus Maximus II Gene
*CF/SLI=Nej
*Gränssnitt=PCI-E
*Vilka Spel=BFBC2, COD:MW2
*Vilken Upplösning=1920x1080
*Budget=Max=3700
*Kan lägga lite extra för en välkyld GPU

Permalänk
Medlem

*CPU= i5 750
*PSU= Corsair HX620W
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD4
*CF/SLi= Ja,
*Gränssnitt= PCI-Express: 16x: 2st (single / dual 8x) 1x: 3st PCI: 2st
*Vilka spel du ska spela= Allt det senaste skall kunna "maxxas". Börjar mjukt med Bad Company 2.
*Vilken upplösning du spelar i= I singleplayer kör jag det högsta som jag möjligen kan, i multiplayer varierar det, ofta lite lägre upplösningar.

*Din ungerfärliga budget=
Är ute efter ett kort som kan toppa under lång tid, tittat på HD5970 och liknande, letar alltså efter något riktigt bra helst med bra framtidsutsikter (t.ex att köpa ett till om ett par år för att klara sig lite längre, osv).

Frågan är väl främst;
Skall jag skaffa ett HD5970, eller kanske två av ati's andra kort?
Jag har en 2233rz skärm, med stöd för Nvidias "3dVision" - Skall jag vänta på nvidias nya, är dom bättre?
Ifall jag inte ska vänta, ska jag köpa ati kortet direkt eller vänta på att nvidia släpper sina (går ati's priser ner?)
Bryr mig inte alls om hur mycket något låter.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Ganska lågbudget, dator för 5000-6000kr.

Har skrapat ihop ett datorpaket, men är lite osäker på vad jag ska köpa för grafikkort. Någon som har koll på vad det integrerade Radeon HD 4200 klarar. Vet att det har HD utgång, men var går gränsen för vilka spel jag kan spela med moderkortets inbyggda GPU? Nämn gärna ett spel som precis går samt ett som precis inte går. Föreslå gärna effekt på PSU tillsammans med grafikkortet.

*CPU= AMD Phenom II X2 550 Black Edition 3,1GHz Socket AM3 Box
*PSU= Obestämt
*Moderkort= Asus M4A785TD-M EVO
*CF/SLi=Multi-GPU-teknik Hybrid Graphics
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. = Dagens spel
*Vilken upplösning du spelar i = 1920x1080
*Din ungerfärliga budget = 500-1000 (Kan gå högre om motivering är bra)
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? = Ja gärna
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? = Se budget
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? = Jovars

Permalänk
Medlem

*CPU= CPU Intel Core 2 Quad @ 2.33 GHz
*PSU= någonting på 500W
*Moderkort= vet inte exakt, men det har iaf PCI-E 2.0 x16
*CF/SLi = vet inte....
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela = lite olika, typ Crysis, CoDMW2 etc.
*Vilken upplösning du spelar i = 1280x1024 eller kanske 1600x1200
*Din ungerfärliga budget = högst 2000 kr

Kollade lite på Radeon 4890 men det kanske är bättre att investera i något från 5000-serien? Eller Nvidia kanske?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
HD5850 (inte HD5830, inte prisvärt), det är HD5850 som gäller.

Eller så väntar du 2,5vecka tills Fermi lanseras så att du får se deras priser (och en möjlig prissänkning på AMD:s kort ::)))

Men fermi kortet skulle ju kosta en bit över ca 500 oct har jag inte råd med:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty95
Men fermi kortet skulle ju kosta en bit över ca 500 oct har jag inte råd med:(

En bra bit under skulle ja vilja säga

Citat:

toppmodellen Geforce GTX 480 att kosta 5 100 kronor. Syskonet Geforce GTX 470 sjunker till 3 550 kronor inklusive moms. Det är 200 respektive 650 kronor billigare
Det innebär att att Geforce GTX 480 hamnar cirka 700 kronor lägre än konkurrenten Radeon HD 5970 och att GTX 470 blir ungefär 250 kronor billigare än Radeon HD 5870

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

*CPU= E8400 3.6Ghz-4Ghz
*PSU= Corsair 650w
*Moderkort= Asus P5Q-E
*CF/SLi= Ja
*Gränssnitt= ....
*Vilka spel du ska spela= BC2, MW2, Crysis
*Vilken upplösning du spelar i= 1680*1050
*Din ungerfärliga budget= 2000Kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? inte så värst
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Beror på.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja

Visa signatur

E8400 4Ghz | Ati 4850 OC | Corsair 650w | Asus P5Q-E | Corsair Dominator ~1066 Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1guy
[B]*CPU= i5 750
*PSU= Corsair HX620W
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD4
*CF/SLi= Ja,
*Gränssnitt= PCI-Express: 16x: 2st (single / dual 8x) 1x: 3st PCI: 2st
*Vilka spel du ska spela= Allt det senaste skall kunna "maxxas". Börjar mjukt med Bad Company 2.
*Vilken upplösning du spelar i= I singleplayer kör jag det högsta som jag möjligen kan, i multiplayer varierar det, ofta lite lägre upplösningar.

*Din ungerfärliga budget=
Är ute efter ett kort som kan toppa under lång tid, tittat på HD5970 och liknande, letar alltså efter något riktigt bra helst med bra framtidsutsikter (t.ex att köpa ett till om ett par år för att klara sig lite längre, osv).

Frågan är väl främst;
Skall jag skaffa ett HD5970, eller kanske två av ati's andra kort?
Jag har en 2233rz skärm, med stöd för Nvidias "3dVision" - Skall jag vänta på nvidias nya, är dom bättre?
Ifall jag inte ska vänta, ska jag köpa ati kortet direkt eller vänta på att nvidia släpper sina (går ati's priser ner?)
Bryr mig inte alls om hur mycket något låter.

[/B]

Så du har alltså en 120 Hz skärm? Då hade jag asbolut väntat och kollat när Fermi släpps, kanske finns något intressant grafikkort där, och iallafall en prissänking på ati's kort.

Om du köper ett Nvidia kort (som jag hade gjort fastän jag är ATI fan) så kan du köpa till nvidia Geforce 3d vision, och så har du 3d gaming klart! ATI kommer också kunna erbjuda detta, men om jag ha rätt så kommer det dröja till tidigast andra halvan på detta året om man ska ha något bra (Bit Cauldron). Jag har även för mig att Bad company 2 har stöd för att kunna spela i 3d med nvidias 3d vision, måste vara hel fräckt!!

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Tjenare!
Hoppas ni kan hjälpa mig att hitta ett nytt grafikkort till mig. För mitt gamla 8800 GTS 320mb har kastat in handduken.
Jag spelar inte så mycket längre. Utan det blir mest slösurfande och filmtittande. Men det händer att jag spelar lite ibland.
Så en passiv kylare på grafikkortet skulle inte vara fel. Så jag slipper onödigt väsen.

*CPU= C2D E6550
*Ram= 1x4gb
*PSU= Corsair HX 520w
*Moderkort= Gigabyte DS3 P35
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: CSS, BF 2 osv. Sen även nyare spel på hyffsad grafik.
*Vilken upplösning du spelar i: 1280x1024
*Din ungerfärliga budget: MAX 1000kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Rätt så. Så länge det är tyst när man inte påfrästar det så är det väl lugnt.

1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja, det är jag väl.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Självklart. Gärna passivt.

Sen vill jag nämna att jag har ett Lian Li Pc-A05B vilket är ganska kompakt. Så länge grafikkortet är större än mitt gamla bör det gå att montera.

Mvh
Karlsson

Edit:
Tittade lite på ett PowerColor Radeon HD4670 Go Green 1GB. Är det något att ha?

Edit 2: Jag är alltså inte ute efter någon uppgradering. Utan mera utav en likvärdig ersättare.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk

Olyckan var framme, är för tillfället utan grafikkort. Behöver ett omgående,

de jag har kollat på är kort ur HD5850 serien. Är det jättestor skillnad mellan korten? Jag kommer vattenkyla+OC så ljud osv är inget problem

Uppgraderar från ett 4870x2. (dvs allt nytt bättre)

Mina frågor är alltså:

Är det jättestor skillnad på korten ur 5850 serien?

Är det jättedumt att inte vänta på fermi? Kommer det bli stora pricedropps? (400-500kr är stort för mig)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slimjim10

Så du har alltså en 120 Hz skärm? Då hade jag asbolut väntat och kollat när Fermi släpps, kanske finns något intressant grafikkort där, och iallafall en prissänking på ati's kort.

Om du köper ett Nvidia kort (som jag hade gjort fastän jag är ATI fan) så kan du köpa till nvidia Geforce 3d vision, och så har du 3d gaming klart! ATI kommer också kunna erbjuda detta, men om jag ha rätt så kommer det dröja till tidigast andra halvan på detta året om man ska ha något bra (Bit Cauldron). Jag har även för mig att Bad company 2 har stöd för att kunna spela i 3d med nvidias 3d vision, måste vara hel fräckt!! [/B]

Stort tack för svar, har inte lika bra koll på hårdvara (har ingen koll, däremot läser jag på ibland då jag finner det intressant) som er och uppskattar all hjälp man får.

en blöt virtuell e-kyss åt dig.
ha en grym vecka

ps
uppskattar fler svar.

är Fermi Nvidias nya serie som kommer nu den 26e?
Jag har tittat en del på den och blivit lite orolig;
Vissa kärnor stängs av? :S
Finns ingen 2gb kort? (hur mycket påverkar detta?)
Tror ni att dessa kort kommer prestera bättre än ati's?

är inte fanboy åt något håll, vill bara ha det jag klarar mig på längst, uppgraderar helst dyrt, dyrt och sällan.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Har ett litet dilemma. Det är en HP-dator (http://www.webhallen.com/prod.php?id=78063), och tanken är att nytt internminne och nytt grafikkort ska inhandlas.

Jag antar att man inte borde belasta nätagget med något mer än ett grafikkort som bara tar ström från PCIe-porten. Frågan är bara vilket man ska ta om det ska kosta under 1000:-. Förslag?

Permalänk
Medlem

Ja eftersom mitt 9800GTX verkar ha gjort sitt är jag på jakt efter ett nytt grafikkort!
Vid det här laget antar jag att dom flesta tycker att det är bäst att vänta på nya fermi men är fundersam på prisklass och skillnad mot ATI korten och hur min data skulle reagera om man satte in ett sådant kort.

*CPU= Intel Core 2 Quad Q9300 2,5GHz
*PSU= Antec 500W
*Moderkort= Gigabyte GA-P35-DS3
*CF/SLi= vet ej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Battlefield BC2
*Vilken upplösning du spelar i: 1680*1050
*Din ungerfärliga budget: 3-4000kr

Permalänk
Medlem

*CPU= (vad för processor du har) AMD Athlon II X2 240 2.8GHz
*PSU= (nätagg) SeaSonic 350W (12v 17A)
*Moderkort= (Vilket moderkort du har) MSI GF615M
*CF/SLi= (Om ditt moderkort har stöd för Crossfire eller SLi) Ja, vill dock inte ha.
*Gränssnitt= (Om du har PCI-E eller APG anslutningar för GPU) PCI-E
*Vilka spel du ska spela. CS 1.6, CS:S (kanske) CODMW2, heroes of newert, WoW
*Vilken upplösning du spelar i. 1024x768 (640x480 för CS)
*Din ungerfärliga budget : 1000-1100kr

Behöver inte vara tyst. Skulle dock uppskatta fläkt!

Permalänk
Medlem

*CPU= i5 750

*PSU= Corsair HX750W

*Moderkort= Asus P7P55D-E PRO

*CF/SLi= Ja - men vill inte ha det...

*Gränssnitt= 1 pci-ex

*Vilka spel du ska spela = Civilization 3, Dawn of war, BF 1942... spelar också Nethack forfarande - ett vinnande koncept som fortfarande håller!

*Vilken upplösning du spelar i = Det vete tusan - varierar...

*Din ungerfärliga budget = Två alternativ: max 500 och då uppgraderar jag inom ett år, 1000 kronor och då vill jag att det skall hålla i 1-2 år...

* OS: Windows 7 Ultimate

* Övrigt: Vill kunna se på film med bra kvalitet - så HDMI är ett krav. Sedan är jag fåfäng, så färgen på kortet får gärna vara svart, grå eller blå...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meFaiLz
*CPU=Intel Core 2 Duo E8400@3Ghz
*PSU=Chieftec CFT-500-A12S 500W
*Moderkort=Asus P5KPL/EPU (Ska uppgraderas till Asus Maximus II Gene
*CF/SLI=Nej
*Gränssnitt=PCI-E
*Vilka Spel=BFBC2, COD:MW2
*Vilken Upplösning=1920x1080
*Budget=Max=3700
*Kan lägga lite extra för en välkyld GPU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1guy
*CPU= i5 750
*PSU= Corsair HX620W
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD4
*CF/SLi= Ja,
*Gränssnitt= PCI-Express: 16x: 2st (single / dual 8x) 1x: 3st PCI: 2st
*Vilka spel du ska spela= Allt det senaste skall kunna "maxxas". Börjar mjukt med Bad Company 2.
*Vilken upplösning du spelar i= I singleplayer kör jag det högsta som jag möjligen kan, i multiplayer varierar det, ofta lite lägre upplösningar.

*Din ungerfärliga budget=
Är ute efter ett kort som kan toppa under lång tid, tittat på HD5970 och liknande, letar alltså efter något riktigt bra helst med bra framtidsutsikter (t.ex att köpa ett till om ett par år för att klara sig lite längre, osv).

Frågan är väl främst;
Skall jag skaffa ett HD5970, eller kanske två av ati's andra kort?
Jag har en 2233rz skärm, med stöd för Nvidias "3dVision" - Skall jag vänta på nvidias nya, är dom bättre?
Ifall jag inte ska vänta, ska jag köpa ati kortet direkt eller vänta på att nvidia släpper sina (går ati's priser ner?)
Bryr mig inte alls om hur mycket något låter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoeBlack
*CPU= CPU Intel Core 2 Quad @ 2.33 GHz
*PSU= någonting på 500W
*Moderkort= vet inte exakt, men det har iaf PCI-E 2.0 x16
*CF/SLi = vet inte....
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela = lite olika, typ Crysis, CoDMW2 etc.
*Vilken upplösning du spelar i = 1280x1024 eller kanske 1600x1200
*Din ungerfärliga budget = högst 2000 kr

Kollade lite på Radeon 4890 men det kanske är bättre att investera i något från 5000-serien? Eller Nvidia kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ocz93
*CPU= E8400 3.6Ghz-4Ghz
*PSU= Corsair 650w
*Moderkort= Asus P5Q-E
*CF/SLi= Ja
*Gränssnitt= ....
*Vilka spel du ska spela= BC2, MW2, Crysis
*Vilken upplösning du spelar i= 1680*1050
*Din ungerfärliga budget= 2000Kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? inte så värst
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Beror på.
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farenheit
Olyckan var framme, är för tillfället utan grafikkort. Behöver ett omgående,

de jag har kollat på är kort ur HD5850 serien. Är det jättestor skillnad mellan korten? Jag kommer vattenkyla+OC så ljud osv är inget problem

Uppgraderar från ett 4870x2. (dvs allt nytt bättre)

Mina frågor är alltså:

Är det jättestor skillnad på korten ur 5850 serien?

Är det jättedumt att inte vänta på fermi? Kommer det bli stora pricedropps? (400-500kr är stort för mig)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snosken
Ja eftersom mitt 9800GTX verkar ha gjort sitt är jag på jakt efter ett nytt grafikkort!
Vid det här laget antar jag att dom flesta tycker att det är bäst att vänta på nya fermi men är fundersam på prisklass och skillnad mot ATI korten och hur min data skulle reagera om man satte in ett sådant kort.

*CPU= Intel Core 2 Quad Q9300 2,5GHz
*PSU= Antec 500W
*Moderkort= Gigabyte GA-P35-DS3
*CF/SLi= vet ej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Battlefield BC2
*Vilken upplösning du spelar i: 1680*1050
*Din ungerfärliga budget: 3-4000kr

Tips till er: Vänta på fermi den 6 april. Du som hade bråttom kanske inte tycker det är så kul men köp något billigt 200kr-kort så länge så att du kan använda datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peldan
*CPU= (vad för processor du har) AMD Athlon II X2 240 2.8GHz
*PSU= (nätagg) SeaSonic 350W (12v 17A)
*Moderkort= (Vilket moderkort du har) MSI GF615M
*CF/SLi= (Om ditt moderkort har stöd för Crossfire eller SLi) Ja, vill dock inte ha.
*Gränssnitt= (Om du har PCI-E eller APG anslutningar för GPU) PCI-E
*Vilka spel du ska spela. CS 1.6, CS:S (kanske) CODMW2, heroes of newert, WoW
*Vilken upplösning du spelar i. 1024x768 (640x480 för CS)
*Din ungerfärliga budget : 1000-1100kr

Behöver inte vara tyst. Skulle dock uppskatta fläkt!

Eftersom du spelar CS i 640x480 så antar jag att du vill ha ett kort som klarar typ 100/120hz? Isåfall är ett HD5-kort inte att rekommendera då de har stora problem med höga framerates, då är det bättre att köpa ett HD4850/HD4770/HD4830 om du hittar ett sådant. Har inte stenkoll på de korten och var de är billigast men kolla www.prisjakt.nu så hittar du ett sådant. Och tänk på att HD4850>4830/HD4770

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llhweiir
*CPU= i5 750

*PSU= Corsair HX750W

*Moderkort= Asus P7P55D-E PRO

*CF/SLi= Ja - men vill inte ha det...

*Gränssnitt= 1 pci-ex

*Vilka spel du ska spela = Civilization 3, Dawn of war, BF 1942... spelar också Nethack forfarande - ett vinnande koncept som fortfarande håller!

*Vilken upplösning du spelar i = Det vete tusan - varierar...

*Din ungerfärliga budget = Två alternativ: max 500 och då uppgraderar jag inom ett år, 1000 kronor och då vill jag att det skall hålla i 1-2 år...

* OS: Windows 7 Ultimate

* Övrigt: Vill kunna se på film med bra kvalitet - så HDMI är ett krav. Sedan är jag fåfäng, så färgen på kortet får gärna vara svart, grå eller blå...

HD5670 eller liknande kort låter bra för dig. Tror sweclockers har recenserat de korten (eller iaf anandtech), så antingen söker du på sidan efter ett test eller så söker du på google efter "hd5670 anandtech" så får du ett bra test där du kan se om hd5670 är något att hänga i granen eller inte. Sedan är det bara att leta upp det kortet du vill ha på www.prisjakt.nu :):)

Och till alla som inte fått sina frågor besvarade, skriv de igen så svarar jag.