Permalänk
Medlem

BF2 stängs ner!

Hej! jag har spelat Battlefield 2 i ungefär ett halvår, jag har haft ganska mycket problem, men det var mest små punkbustersaker...

nu har det skitit sig rejält!:(
när jag har markerat en server och klickar på "Anslut till server" så stängs allt ner direkt! bara sådär!

det enda jag har hittat är att patcha om och/eller installera om. men det vill jag helst ( om det inte finns någon bättre utväg) göra... :/

är det nån som har ett förslag?
tacksam för snabbt svar!

Permalänk

Varför inte patcha?

Permalänk
Medlem

Haha jag tänkte att nu stänger dice ner bf2 vart fan orolig

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PanicOutPut
Varför inte patcha?

för att jag alldeles precis har gjort det, jag tror verkligen inte att det skulle funka

Permalänk
Medlem

Jag vet hur du fixar till det, men du kommer inte att gilla det.

Formatera om allt.

Permalänk
Medlem

vilket operativ system kör du? Hur mycket minne har du ? hur mycket ytrymme på disken finns kvar? har du defragmanterat hårddisken nyligen ? kan finnas många orsaker men jag skulle rekommendera istallera om hela windows och spelet.

Annars testa ändra grafik inställningarna, främst upplösningen till 800x600 bara för att testa om det ändrar något.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dexter75
Jag vet hur du fixar till det, men du kommer inte att gilla det.

Formatera om allt.

Formatera!?

jag har inte problem med något annat, ska jag göra det ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
vilket operativ system kör du? Hur mycket minne har du ? hur mycket ytrymme på disken finns kvar? har du defragmanterat hårddisken nyligen ? kan finnas många orsaker men jag skulle rekommendera istallera om hela windows och spelet.

Annars testa ändra grafik inställningarna, främst upplösningen till 800x600 bara för att testa om det ändrar något.

jag kör vista, men det har funkat i ett halvt år...
jag har ca 30 gb ledigt på hårddisken och 2 gb ram-minne.
jag har inte defragmenterat nyligen.

jag skulle inte tro att jag behöver installera om allt, det har funkat felfritt fram tills nu...

Permalänk
Medlem

ta tillfället och installera windows 7

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
ta tillfället och installera windows 7

nej... jag har så mycket som jag inte vill bli av med... mycket bilder, musik, program mm som jag vill ha kvar, och jag är inte beredd för några större förändringar, jag har ju bara en laptop...

Permalänk

varför i HELVETE ska du skämma mig sådär !?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grim_reaper_SwE
varför i HELVETE ska du skämma mig sådär !?

Sorry! har insett att det var fel namn på forumet X)

Permalänk
Medlem

Åh herregud, trodde de skulle stänga ner BF2 servrarna, skräms inte sådär.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isakmo
nej... jag har så mycket som jag inte vill bli av med... mycket bilder, musik, program mm som jag vill ha kvar, och jag är inte beredd för några större förändringar, jag har ju bara en laptop...

Det går ju att välja att bara uppgradera OS så får du ha kvar alla filer.
Visserligen kommer du behöva installera om alla (dom flesta) program men sparfiler och sånt kommer vara kvar. Så blev det för mig när jag uppgraderade för Vista iaf.