Permalänk
Medlem

grejen är att jag jag har en ftf skärm på 60Hz och när jag spelar BFBC2 så rök o sånt försämrar fps:en så jag tänkte om man kanske uppdaterar drivisarna till moderkortet så kanske det gå lite bättre. Sen undrar jag om det finns något program som tar bort rök ifrån helikoptrarna innan dem flyger iväg och sandrök/snörök för att få mer fps eller ja att det laggar mindre och jag har redan V-synken på.

Permalänk
Medlem

Det där beror nog på att du har en packardbell dator. De brukar levereras med grafikkort som är ämnade för farmville och sims på sin höjd inte vanliga krävande spel som BFBC2 eller så.
Inga drivrutiner i välden räcker mot komponenter med undermålig prestanda. Vad har du för saker i burken? lista delarna
tack,.

PS. V-sync gör det värre om man inte har snabba delar i datorn. Rekommenderar bara v-sync om man har SLI eller så och har FPS en bra nit över vad ens skärm klarar att visa

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

om du ska fixa grafikkort till din dator fixa då ett bra nätagg också skulle tro att att du max kan köra gts 450 utan att flaska för mycket
kör med hd 5770 och den flaskar på min burk med athlon II x3 445 3.1 ghz

det bästa du kan göra är att fixa nytt moderkort och chassie (miditower eller minitower funkar men jag vet inte hur det blir med nätagget då...)

ta helst ett am3+ moderkort så kan du upgradera processorn senare till bulldozer och köpa ett dyrare grafikkort som presterar bättre..

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Ovanstående postare talar bra sanning, tyvär köper allt för många färdiga märkesdatorer vilket ofta är skit att uppgradera samt har pissgrafikkort, jag har träffat på många som köpt burkar som enbart använder sig av det integrerade grafikkortet och efterssom dem har väldigt begränsad kunskap om datorer överlag så begriper dem inte varför deras 1-2 år gammla dator laggar i pricnip alla nya spel.

Jag har en "internet" bekant som köpte en OEM dator av något slag förra året som enbart använde integrerad grafik och jag skickade han ett gammalt Geforce 7950 grafikkort (kan vart ett 8600GTS med är inte säker har mycket liggandes) jag hadde liggandes och bara det gammla kortet gav han en ett stort lyft när han spelade, för att citera han "Black Ops går som fan" dock har han inte höga inställningskrav men allt i lägsta var i princip ospelbart innan så han är nöjd.

Det värsta som kan hända med märkesdatorer som jag har haft folk som råkat ut för och det är att dem kör integrerad grafik men inte nog med det så är PCI-E porten inte löd på moderkortet vilket effektivt stoppar dem från att uppgradera grafiken.
Jag har själv vid 3 tillfällen lödat dit PCI-E kontakter på moderkort som saknar dem, dock är inte det en garanti att det fungerar även om man har utrustning/kunskap att löda dit en, ett av fallen gick det smärtfritt, det andra fallet så ville BIOS inte förstå att den hadde PCI-E vilket löstes med en BIOS uppfatering från modellen större dator med likadant moderkort (dock med PCI-E port) och i tredje fallet satt porten märkligt placerad och krävde ett flexibelt Riser-card för att få dit ett grafikkort.

Oj nu blev det mycket skrivet om lite, men jag rekommenderar folk att om dem itne vågar bygga ihop datorn själv köp färdiga kits på komplett/inet elelr vart du vill och betala för montering då vet du att det du får inte är skit och itne har begränsade uppgraderingsmöjligheter

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

okej men jag vet hur man bygger ihop en dator så det är ingenfara behöver bara en extra hand om vilket/vilka grejer som är bra med det får man ta när ekonomin tillåter det! men tack för all hjälp o alla tips