Permalänk
Medlem

SATA-kabel mod

blev trött på att ha världens sladdhärva runt hårddiskarna, så jag moddade kabeln lite så att den blev precis lagom lång mellan hårddiskarna.

Hårddiskarna:
2x WD Green 2TB
1x Samsung F3 1TB

SSD:
Crucial M4 128GB

Hoppas detta inspirerar folk till att göra samma sak, är skitnöjd

Och om du ser det här Nicke, så ge mig tillbaka min hårddisk nu! börjar bli fullt!

SATA-kabel mod

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Du sabbade ju allt med den gula eltejpen
Kunde du inte åtminstone kört på svart eltejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Du sabbade ju allt med den gula eltejpen
Kunde du inte åtminstone kört på svart eltejp?

Jo, tyvärr så gjorde det ju det, men det är bara tillfälligt.
Ska sleeva om ett taf så då ser det troligtvis bättre ut.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

en klassiker

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

ska man vara noga är det väl bra att skriva "sata-ström". fick vilda perversa fantasier att du gjort sata-data-kablarna i lagom fina längder. så här sitter jag med häng-läpp

dock blir det alltid fint när man rättar dom vanligtvis usla kablarna från tillverkarna. det ger alltid en mycket bättre stämning i lådan. oavsett om man ska titta på det eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

ska man vara noga är det väl bra att skriva "sata-ström". fick vilda perversa fantasier att du gjort sata-data-kablarna i lagom fina längder. så här sitter jag med häng-läpp

dock blir det alltid fint när man rättar dom vanligtvis usla kablarna från tillverkarna. det ger alltid en mycket bättre stämning i lådan. oavsett om man ska titta på det eller ej.

haha jo det vore nåt med egengjorda sata-data-kablar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick hem mina sånnadära igår" satte dit alla på en kabel och vart riktigt nöjd! kan slänga upp bild i eftermiddag så får du se hur det ser ut i min NAS

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Jag fick hem mina sånnadära igår" satte dit alla på en kabel och vart riktigt nöjd! kan slänga upp bild i eftermiddag så får du se hur det ser ut i min NAS

får man fråga hur många "alla" är? jag undrar nämligen hur många diskar man kan ha på en sladd innan det blir för mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

får man fråga hur många "alla" är? jag undrar nämligen hur många diskar man kan ha på en sladd innan det blir för mycket.

På den jag har nu är det 6st, och frågade på IRC och det verkade lungt..
Jag har dock gjort en från en Molex -> SATA kabel..

det ska in 3st diskar till sen, men dom tar jag via SATA kablarna ist

Skickar bild när jag kommer hem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

På den jag har nu är det 6st, och frågade på IRC och det verkade lungt..
Jag har dock gjort en från en Molex -> SATA kabel..

det ska in 3st diskar till sen, men dom tar jag via SATA kablarna ist

Skickar bild när jag kommer hem

ok, då verkar det lugnt för mig än så länge iallafall då vad har du för nätagg då förresten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ok, då verkar det lugnt för mig än så länge iallafall då vad har du för nätagg då förresten?

"Corsair Builder Series CX430"

Billigt skit, men funkar!

Visa signatur